  • 1. Data: 2003-06-10 16:36:37
    Temat: Re: krotka praca - umowa o dzielo?
    Od: n...@s...strefa.pl (Newsmail)

> [...]
    > widzicie codziennie i macie go dość, a gości takich jak ja wysyłacie na
    > drzewo albo na Google.com ;)
    > Do rzeczy:
    > We wakacje szykuje mi sie kilkudniowa praca (przy organizaci Selekcji
    > Żołnierza Poslkiego - jeśli kogoś to interesuje ;) ) i mam pytanie
    > odnośnie
    > tej roboty. Jeśli będzie ona na umowe o dzieło (z tego co wiem - to
    > istnieje coś takiego) i zarobię powiedzmy w 3 dni 600zł, to jakie podatki,
    >
    > ubezpieczenia i inne tego typu pierdoły trzeba załatwić i/lub opłacić

    wszystko zalatwia twoj zleceniodawca (a raczej - w przypadku umowy o dzielo
    nalezaloby powiedziec : Zamawiający ). Zadnych nie ma ubezpieczen - jesli ma byc
    umowa o dzielo (choc nie powiedziales co to za robota, bo m oze poprawniejsza bylaby
    umowa zlecenie). Jesli zarobisz 600 zl to dostaniesz na reke:

    504 zł

    wszystko było legalnie zrobione? I kiedy to należy zrobić? Chyba nie będę

    > musiał wypełniać tych PITów??

    Pity - w sensie roczne zeznanie podatkowe - bedziesz musial wypelnic za niecaly rok
    (do 30 kwietnia 2004) na podstawie informacji PIT 8B, ktora dostaniesz od
    Zamawiającego. Z jednej strony musiszs to zrobic, a z drugiej stroiny to Ci sie
    oplaci, bo jesli nic juz wiecej nie zarobisz (albo zarobisz jeszcze mniej niz 2400
    zl) to owe 96 zl, ktore potracono Ci z tych 600 zl wróci do Twojej kieszeni.

    Co z ubezpieczeniem podczas takiej pracy?

    Nie ma zadnego ubezpieczenia. Jesli chcesz sie ubezbieczyc na zycie (np. od urwania
    reki) to musisz to sam zalatwic w wybranym towarzystwie ubezpieczeniowym.
    Zamawiający nie ma z tym nic wspólnego.

  • 2. Data: 2003-06-10 16:50:07
    Od: Sherlock <s...@n...com.pl>

    Czynnik chaosu sprawił, że dnia 10 cze 2003, Newsmail napisał:

    > wszystko zalatwia twoj zleceniodawca (a raczej - w przypadku umowy o
    > dzielo nalezaloby powiedziec : Zamawiający ).

    o jak miło :)

    > Zadnych nie ma
    > ubezpieczen - jesli ma byc umowa o dzielo (choc nie powiedziales co to
    > za robota, bo m oze poprawniejsza bylaby umowa zlecenie).

    będzie to zapisywanie numerków uczestników obozu survivalowego w punkcie
    kontrolnym, odporowadzanie grup na wyznaczone miejsce, rozdawanie racji
    żywnościowych itd. :)

    > Jesli
    > zarobisz 600 zl to dostaniesz na reke:
    >
    > 504 zł

    ach te podatki ;)

> [...]
    > zarobisz (albo zarobisz jeszcze mniej niz 2400 zl) to owe 96 zl, ktore
    > potracono Ci z tych 600 zl wróci do Twojej kieszeni.

    to 2400 to rocznie, tak?

    > Nie ma zadnego ubezpieczenia. Jesli chcesz sie ubezbieczyc na zycie
    > (np. od urwania reki) to musisz to sam zalatwic w wybranym
    > towarzystwie ubezpieczeniowym. Zamawiający nie ma z tym nic wspólnego.

    no... rozumiem i jestem już tak ubezpieczony (nwet dwa razy - w PZU i
    jeszcze jakieś ubezpiecznie studenckie) :)

    --
    Sherlock __o

  • 3. Data: 2003-06-10 21:35:12
    Od: o...@p...fm (beata)

> [...]
    poprawniejsza bylaby umowa zlecenie). Jesli zarobisz 600 zl to dostaniesz na

    Czy aby przypadkiem nie 540zł?

    Pozdrawiam,
    B.