  • 11. Data: 2012-05-25 21:33:32
    Temat: Re: Promile we krwi
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "gr" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:2a19f797-dd89-4f53-9ba4-c93f4cace3c6@eh4g2000vb
    b.googlegroups.com...
    On 25 Maj, 12:42, jp <p...@g...com> wrote:

    > Witam ! Coś mi tu nie pasuje. Alkomat dowodowy-policyjny podaje wynik
    > w mg/l , promile są dla krwi.
    > Janusz Peryt u...@u...pl

    Po prostu inne jednostki.

    Jednak alkomat nie mierzy bezpośrednio parametru podanego pierwotnie w
    kodeksie, bo tam jest mowa o zawartości alkoholu we krwi.
    Mierzy ilość alkoholu (i dodatkowo o czym nikt nie mówi, innych gazów
    organicznych) w wydychanym powietrzu i przelicza wg. jakiejś krzywej
    uzyskanej w warunkach laboratoryjnych.
    Wszystko wielce niepewne, zależy od osobnika czasu od spożycia, chorób itp.

    t-1

  • 12. Data: 2012-05-25 22:55:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 May 2012, gregor wrote:

    > Można odmówić dmuchania

    Hm... własnie nie wiem czy można.
    Do tego dochodzi (i tak) wersja, że zainteresowany po dmuchnięciu
    chciałby jednak jakiegos pomiaru mniej podatnego na (przyznaję: rzadkie,
    ale możliwe) błędy.

    > wtedy idziesz na "przymusowe" badanie krwi

    O ile wiem, zmiana przepisów wzięła się własnie stad: to badania
    krwi nie można wykonać *bezpiecznie*, jesli kontrolowany stawia
    fizyczny opór.
    Bo odmawiać to on sobie mógł chcieć.
    (i stad moja watpliwosc co do skutecznosci odmowy).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-05-26 00:02:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 May 2012, t-1 wrote:

> [...]
    > w kodeksie, bo tam jest mowa o zawartości alkoholu we krwi.
    > Mierzy ilość alkoholu (i dodatkowo o czym nikt nie mówi, innych gazów

    s/organicznych/palnych/

    Fakt, że najłatwiej o organiczne (w tym syntezowane z rzadka
    w sposób naturalny, np. aceton, nic to że to stan patologiczny),
    ale mierzy wszystko co podejdzie i wydziela energię przy utlenianiu,
    bez wnikania w rodzaj i pochodzenie.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-05-27 09:40:30
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.05.2012 19:42, gregor pisze:

    > alkomat mnożysz x2 tj. 0,19x2=0,38 i po sprawie gdybyś miał 0,09 to
    > byłoby zwykłe wykroczenie

    po przekroczeniu tych 0,09mg to dopiero wykroczenie, a po przekroczeniu
    0,25mg to przestępstwo.

  • 15. Data: 2012-05-28 12:10:39
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    W dniu 2012-05-27 09:40, Albercik pisze:
> [...]

    Ja wiem, że alkomat nie mierzy bezpośrednio w promilach. Ja zadałem
    pytanie konkretnie o PROMILE (już po przeliczeniu) a wszyscy się uparli
    z tymi miligramami i zaczęli przeliczać.

    > po przekroczeniu tych 0,09mg to dopiero wykroczenie, a po przekroczeniu
    > 0,25mg to przestępstwo.

    Czyli pomiędzy 0,2 promila a 0,5 promila to wykroczenie, a powyżej 0,5
    promila to przestępstwo?
    A co gdy kierowca będzie miał 0,19 promila (nie mg) a spowoduje stłuczkę

  • 16. Data: 2012-05-28 12:47:37
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-05-28 12:10:39 +0200, inst4nce <i...@g...pl> said:

    > A co gdy kierowca będzie miał 0,19 promila (nie mg) a spowoduje stłuczkę

    A te promille to w trakcie, po, wyliczane z tabel, kiedy mierzone?
    (diabeł zawsze tkwi w szczegółach)

    --
    Bydlę

  • 17. Data: 2012-05-29 09:43:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Nawet, jak będzie miał 0,20, to też nic ni bedzie, bo najpewniej zmieści
    się w marginesie błędu pomiaru. Sąd bierze pod uwagę wynik pomiaru
    pomniejszony o maksymalny błąd. Jeśli ten wynik nie przekroczy ustawowej
    normy, to uznaje się, ze gość był trzeźwy i tyle. Osobną sprawą jest
    odpowiedzialność za spowodowanie stłuczki. Ale odpowiada, jak trzeźwy.

  • 18. Data: 2012-05-29 19:49:34
    Od: gregor <g...@s...pl>

    > Hm... własnie nie wiem czy można.
    > Do tego dochodzi (i tak) wersja, że zainteresowany po dmuchnięciu
    > chciałby jednak jakiegos pomiaru mniej podatnego na (przyznaję: rzadkie,
    > ale możliwe) błędy.

    zawsze możesz powiedzieć, że nie możesz dmuchnąć bo masz chore płuca
    albo Cię boli klatka, wtedy przymus albo dobrowolne pobranie krwi ale
    zawsze mija czas czasem na niekorzyść zależy kto kiedy pił

    gregor

  • 19. Data: 2012-05-30 01:15:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 May 2012, gregor wrote:

    > zawsze możesz powiedzieć, że nie możesz dmuchnąć bo masz chore płuca

    Jeszcze raz: dmuchasz, bo wydawało Ci się, że wszystko jest OK.
    Po dmuchnięciu nabierasz watpliwosci.
    Wynik JUŻ JEST (i swietle prawa ma tę sama "moc" co badanie krwi,
    nie możesz mu zaprzeczać, mimo, że fizycznie zaprzeczanie ma sens)

    > wtedy przymus albo dobrowolne pobranie krwi

    No to się nie rozumiemy.
    Tzw. "wszyscy" twierdza, ze badanie krwi "się robi", włacznie z policja,
    powołujaca się na wewnętrzne rozporzadzenia.
    Ale to jest "prawo powielaczowe" rodem z PRL (gdzie co urzad, to
    urzędnik zbywał Cię "bo ja mam okólnik, o tu, widzi pan?") które
    NIE DAJE Ci prawa do domagania się badania krwi.
    Tobie nie daje (to, że ew. funkcjonariusz odpowie dyscyplinarnie,
    nijak nie poprawi Twojej sytuacji procesowej, skoro istnieje
    "ważny" wynik i nie mogłes zapobiec temu, że uzyskał "klauzulę
    ważnosci").
    W szczególnosci, jesli już dmuchnałes (bedac przekonanym, że
    nie ma powodów aby nie dmuchać), to możesz być akurat tym, któremu
    trafi się złosliwiec postanawiajacy się "uwalic".

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-05-30 16:24:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > O ile wiem, zmiana przepisów wzięła się własnie stad: to badania
    > krwi nie można wykonać *bezpiecznie*, jesli kontrolowany stawia
    > fizyczny opór.

    A alkotest można?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek