    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 25 May 2012 17:23:26 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Promile we krwi

    On Fri, 25 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No mogą, bo pewnie gościa na badanie krwi wezmą, bo badanie alkomatem
    > jest tylko pi razy drzwi i na uznanie wyniku muszą się zgodzić obie strony.

    Podstawę prawna poproszę.

    Od lat tłukę, że WEDŁUG PRZEPISÓW prawa powszechnego, nie ma takiej
    regulacji (a przynajmniej nie pamiętam żeby ktos ujawnił na nia
    namiar).
    Po tym, jak "uznawanie tylko badania krwi" było problemem (bo z różnych
    przyczyn częsc podejrzanych odmawiała), ustawodawca jak zwykle przegiał
    i w przepisie zrównał badanie wartosci opałowej powietrze (de facto
    to jest wartosć mierzona przez alkomat) z badaniem krwi, nie zapisujac
    prawa do żadania aby powtórne badanie musiało być badaniem krwi.
    Oznacza to, że nie ma podstawy prawnej do zadania badania krwi.

    To, że policja stosuje własne "prawo powielaczowe", korzystne dla
    podejrzanych(!), nie skutkuje niczym.

    Jak ktokolwiek takie badanie uniemożliwi, nijak nie podważysz
    badania alkomatowego w sadzie, gadanie "bo chciałem badania krwi
    ale go nie było" wiele nie da.

    pzdr, Gotfryd