  • 11. Data: 2023-11-24 08:00:59
    Temat: Re: Prokurator z łodzi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dobra. Widocznie ja jakiś dziwny jestem. Jakoś nie wyobrażam sobie żeby
    > robić takie rzeczy bez racjonalizacji i usprawiedliwieniem tego przed
    > samym sobą.

    No ale co się w zasadzie dziwisz, przecież takich ludzi jest kupa.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2023-11-24 12:31:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Nov 2023 19:19:35 +0100, Shrek wrote:

    > Sorry - nie łapię;)

    A dawalem tu link do posiedzenia komisji, gdzie gosciem był adwokat
    którejs z ofiar, i sie skarżyl, ze np w sądzie wyznaczaja jakis
    najmniej doświadczonych.

    inna w sensie, że kolejna.

    > Nie, nie - w obu sprawach i w kutnie i koninie denaci mieli dziury od
    > policyjnych kul.

    Dziury sie nie da ukryc.
    Jak wiesz mozna dociekac z ktorej strony ma wlot, albo moze policjant
    mówic, ze to nie on strzelał, ale moze tez mówic, ze wydawało mu sie,
    ze nóż wyciąga ...

    > I w obu występował dreamteam do spraw fakapów policji w
    > osobie tego samego biegłego jarosława b. i prokuraotra wojciecha
    > zimonia, występującego w roli obrońcy oskarżonych...
    >
    > O jednej ze spraw tu dyskutowaliśmy (to ta gdzie policjant strzelił
    > sebie w plecy a potem łódzki biegły, jak się okazuje na zlecenie
    > łodzkiego prokuratora doszli do wniosku ze strzał padł z przodu).

    No ale moze taką opinie mial, ale jeszcze wysłał dodatkowe rzeczy do
    analizy ...

    > Jakby się bronił to raczej by strzelał do policjanta albo "w powietrze"
    > niż sobie w szyję a potem w głowę.

    Jak juz tam szamotanina była, to róznie mogło być.

    > No przecież piszę że ten sam. biegły specjalny, co dziwnym trafem
    > znajduje się zawsze tam gdzie policja kogoś zabije. Teraz okazuje się że
    > jest prokurator co jeździ za fakapami policji i je zamiata. To jest
    > kurwa zwyczajna mafia, tyle że państwoa!

    Ale jak, skoro ma postawionych kilka zarzutów?

    > Prokurator dwukrotnie po prostu umorzył. Sąd skazał z prywatnego aktu
    > oskarżenia.

    Od tego jest, aby decydowac czy umorzyć.
    Ale jakies podkładki musiał do tego miec - nic na papierze nie
    wskazywało na winę policjanta, czy były i takie opinie, ale gdzies
    schował?

    Z drugiej strony sąd do skazania tez potrzebował jakis dowodów.

    > "Wyroku, z nietęgą miną, wysłuchał za to prokurator Wojciech Zimoń. W
    > sądzie domagał się uniewinnienia byłego policjanta. Tym samym walczył o
    > zachowanie własnej twarzy. Skazanie ekspolicjanta oznacza bowiem
    > podważanie jego oceny tragedii w Kutnie, którą dwukrotnie umorzył. Taka
    > sytuacja, czyli skuteczne podważenie prokuratorskiego umorzenia, zdarza
    > się zresztą niezmiernie rzadko."

    > Sąd zwykle pracuje na tym co dostaje od prokuratora.

    No ale tu był prywatny akt.

    > A prokurator w roli
    > obrońcy ma na usługach biegłego w randze profesora (do niedawna
    > kierownika katedry medycyny sądowej), który pisze opinie na zawołanie. I
    > potem jest problem - niby głupoty pisze, ale pieczątka profesora jest,
    > to kto mądrzejszy - profesor czy magister?

    A adwokat rodziny to myslisz, ze nie ma ? :-)

    > Swoją droga to trzeba być niezłą kurwą mentalną żeby takie rzeczy
    > robić... Ciekawe jak on to sobie we łbie tłumaczy?

    Zona w policji, brat w policji ... no albo Ziobro kazał :-)
    A moze po prostu brak dowodów.

    J.

  • 13. Data: 2023-11-24 14:44:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Nov 2023 07:04:59 +0100, cef wrote:

    > W sensie, że moralnie nie rozdrapuje tej sprawy,
    > bo pieniądz albo inny profit jest konkretny.

    Ale kto miałby tego profitu udzielic?
    Ziobro, Kaminski (MSW), sam Prezes, zwiazek zawodowy policjantów
    ... czy zrzutka na komisariacie, albo jakis tajny fundusz?

    Przy czym taka działalność mogłoby go tez narazic na niechęc
    przełożonych, wiec trzeba założyc, ze Ziobrze się to podoba ...

    J.

  • 14. Data: 2023-11-24 17:46:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2023 o 12:31, J.F pisze:

    > Dziury sie nie da ukryc.
    > Jak wiesz mozna dociekac z ktorej strony ma wlot,

    Tylko trochę głupio jak rózni biegli mają przeciwstawne opinie w takim
    temacie. Jeszcze głupiej jak okazuje że że jest jeden ogólnokrajowy
    biegły od lecenia w chuja przy fakapach policji i w zasadzie z zasady
    wiadomo że się mija z prawdą. I na podstawie jego opinii są umarzane
    postępowania. Za to powinien być sztum dla biegłego i komisja śledcza
    dla sprawców kierowniczych.

    > No ale moze taką opinie mial, ale jeszcze wysłał dodatkowe rzeczy do
    > analizy ...

    Przez pomyłkę to można dziewkę z czworaków zbrzuchacić. Ten człowiek
    istniej po to żeby się mylić.

    > Jak juz tam szamotanina była, to róznie mogło być.

    Różnie mogło być, ale biegły wiedział jak i przyjął najmniej
    prawdopodobną wersję...

    > Ale jak, skoro ma postawionych kilka zarzutów?

    Ale nie o to.

    > Od tego jest, aby decydowac czy umorzyć.

    Ale nie wbrew faktom.

> [...]
    > schował?
    >
    > Z drugiej strony sąd do skazania tez potrzebował jakis dowodów.

    No właśnie... Czyli były. Prokurator o nich nie wiedział czy po prostu
    zignorował?

    > A adwokat rodziny to myslisz, ze nie ma ? :-)

    Profesora i kierownika zakładu medycyny sądowej - raczej nie ma.

    > Zona w policji, brat w policji ... no albo Ziobro kazał :-)
    > A moze po prostu brak dowodów.

    Jak kurwa brak dowodów? A dziury w ciałach denatów, a nagranie ze
    stachowiakiem. W sumie to czasem mam nadzieję, że w takich sprawach
    znajedzie się ktoś kto poleci tak samo w chuja tylko w drugą stronę...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-11-24 23:48:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale kto miałby tego profitu udzielic?

    A kto wygrywa przeróżne konkursy, dostaje dotacje, finansowanie
    projektów, granty, dostaje nominacje, awansuje? To są jakieś tuzy
    prawnicze, patriotyczne czy kulturowe?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2023-11-25 08:28:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A kto wygrywa przeróżne konkursy, dostaje dotacje, finansowanie
    > projektów, granty, dostaje nominacje, awansuje? To są jakieś tuzy
    > prawnicze, patriotyczne czy kulturowe?

    Zabawne, że w czasie pandemii sugerowanie podobnego mechanizmu było
    zaawansowanym szurstwem;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!