  • 11. Data: 2006-06-20 21:01:19
    Temat: Re: Prokurator bezkarny?
    Od: "Michal" <M...@i...pl>

    > Podziwiam ludzi, którzy chcą się ciągać po sądach z jakimś prokuratorem,
    > który powiedział kilka słów za dużo w pokoju.
    > Owszem, gdyby wyzwiska padły publicznie, to warto, ale tak w pokoju ?
    > Co prawda z drugiej strony nalezy tępić takie zachowania i eliminować ze
    > stanowisk prokuratorów z niewyparzoną gębą, ale z drugiej strony znowu
    > trzeba powaznie rozwazyc, czy warto tracic czas, zdrowie i nerwy.
    >
    > Mnie by się nie chciało po sądach ciągać, ale pismo do Ministra
    > Sprawiedliwości bym napisał dokładnie opisując całą sytuację.

    Moze masz racje ja tez z powdu obrazliwego slowa bym nie robil sobie
    klopotow ale ta sprawa jest bardziej zawila i nie moge tego niestety
    podarowac. Poza tym prokurator popelnil powazne bledy jezeli nie
    przestepstwo. Mozna bezposrednio do ministerstwa sie zwracac? Potraktuja to
    powaznie?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-06-20 21:04:33
    Od: "Michal" <M...@i...pl>

    > i rozwazyc czy mial powody do wk. :)

    A jezeli mial bo wychodzila na jaw nieczysta sprawa?Nie spodziewal sie ze
    ktos moze to nagrac i nie dac sie zastraszyc.

  • 13. Data: 2006-06-23 22:24:20
    Od: "Michal" <M...@i...pl>

    Wiec zdaje sie ze dla mnie to jest teraz skandal. Zwyklego czlowieka
    prokurator moze wyzwac jak sie podoba bezkarnie a w druga strone wyrok ..
    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34317,3435952.html
    Niewiadomo czy sie smiac czy plakac

  • 14. Data: 2006-06-24 10:14:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Michal napisał(a):
    > Wiec zdaje sie ze dla mnie to jest teraz skandal. Zwyklego czlowieka
    > prokurator moze wyzwac jak sie podoba bezkarnie a w druga strone wyrok ..
> [...]

    a dlaczego smiac sie czy plakac? Uwazasz ze mozesz publicznie mowic o
    prokuratorze ze jest 'dupa'?

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 15. Data: 2006-06-24 10:36:58
    Od: "Michal" <M...@i...pl>

    > a dlaczego smiac sie czy plakac? Uwazasz ze mozesz publicznie mowic o
    > prokuratorze ze jest 'dupa'?

    Nie mozna tak samo jak prokurator nie moze zniewazac kogos. W moim przypadku
    prokuratura odmowila ukarania prokuratura mimo dowodow na zniewazenie i
    obraze oraz podejrzen umorzyl nieslusznmie sledztwo a w przypadku tego
    prokuratura z Grojca prowadzono sledztwo 15 miesieczne za nic. Wstyddzilby
    ise ten prokurator wogole kogos oskarzac za glupi artykul gdy sam zniszczyl
    zycie ludziom niewinnie wsadzajac do wiezienia.. Ten facet nie nadaje sie na
    takie stanowisko.

  • 16. Data: 2006-06-24 11:17:37
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > a dlaczego smiac sie czy plakac? Uwazasz ze mozesz publicznie mowic o
    > prokuratorze ze jest 'dupa'?

    1. Zachodzi tu nierówność wobec prawa - za to samo słowo prokurator ma
    nikłą odpowiedzialność dyscyplinarną, obywatel ściganie z urzędu, który
    właśnie sam jest chroniony przed odpowiedzialnością za czyn analogiczny.
    Stalinowską prowienencję immunitetu prokuratorskiego pominę.

    2. W przypadku Przekroju i wspomnianego artykułu w grę wchodzi krytyka
    poważnych błędów funcjonariusza co jest w interesie społecznym.
    Funkcjonariusze nie dla przyjemności mają szerokie uprawnienia i
    ochronę, żeby być bez odpowiedzialności. imo określenie było dosadne,
    ale uzasadnione.

    3. Pominę ocenę co poniektórych funkcjonariuszy, którym się dużo wydaje
    i ciężko ich opisać bez użycia słów obelżywych.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 17. Data: 2006-06-24 11:34:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Michal napisał(a):

    > Nie mozna tak samo jak prokurator nie moze zniewazac kogos.

    odnosze sie do artykulu do ktorego link podales

> [...]
    > zniewazenie i obraze oraz podejrzen umorzyl nieslusznmie sledztwo a w
    > przypadku tego prokuratura z Grojca prowadzono sledztwo 15 miesieczne za

    w twoim przypadku prokuratura postapila slusznie bo inaczej nie mogla,
    prokurator odpowiada TYLKO dyscyplinarnie za takie rzeczy.
    Z jednej strone moze sie wydawac krzywdzoce ale spojrz na to z drugiej
    strony.

    Ktos ci juz podal pomysl naglosnij sprawe to utra mu nosa.

    Wstyddzilby ise ten prokurator wogole kogos oskarzac za glupi
    > artykul gdy sam zniszczyl zycie ludziom niewinnie wsadzajac do
    > wiezienia.. Ten facet nie nadaje sie na takie stanowisko.

    ale to nie uprawnia nikogo do zneiwazania jego publicznie, a tym
    bardziej szmatlawca ktory robi to nie spoleczie a w celu uzyskania
    korzysci majatkowej jaka jest zysk z gazety.

    P.
    ps
    mozesz mi na priv wyslac te nagranie?

  • 18. Data: 2006-06-24 11:38:18
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    MiKeyCo napisał(a):

> [...]
    > właśnie sam jest chroniony przed odpowiedzialnością za czyn analogiczny.
    > Stalinowską prowienencję immunitetu prokuratorskiego pominę.

    ale to nie uprawnia szmatlawca to zniewazanie kogokolwiek publicznie

> [...]
    > Funkcjonariusze nie dla przyjemności mają szerokie uprawnienia i
    > ochronę, żeby być bez odpowiedzialności. imo określenie było dosadne,

    krytyka tak, zniewazanie nie,

    > 3. Pominę ocenę co poniektórych funkcjonariuszy, którym się dużo wydaje
    > i ciężko ich opisać bez użycia słów obelżywych.

    j.w.

  • 19. Data: 2006-06-24 11:56:06
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > ale to nie uprawnia szmatlawca to zniewazanie kogokolwiek publicznie
    ^^^^^^^^^^
    Chciałbym zwrócić uwagę, że ów przynajmniej szeroko argumentował przy
    dokonaniu zarzucanego znieważenia. A oszcerstwo nie zostało mu
    zarzucone. Ty dokonałeś znieważenia dla hecy i bez argumentów.

    > krytyka tak, zniewazanie nie,

    Niewaga była elementem krytyki. Tak jak w języku 'dupa a nie
    prokurator' jest elementem krytyki kompetencji i działań. Opisane sprawy
    są kompromitacją prokuratury, która zarzucając znieważenie kompromituje
    się dalej. Szerokie uprawnienia prokuratorów pociącają za sobą kontrolę
    i krytykę, co do diaska, chyba słuszne.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 20. Data: 2006-06-24 12:09:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    MiKeyCo napisał(a):
> [...]
    > dokonaniu zarzucanego znieważenia. A oszcerstwo nie zostało mu
    > zarzucone. Ty dokonałeś znieważenia dla hecy i bez argumentów.

    'szmatławiec' to dzis czesto uzywany synonim czasopisma. gdybym napisal
    ze autor jest dupa rzeczywiscie by tak bylo.

    Zreszta ze slownika jezyka polskiego
    "szmatławiec"
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=60588
    <<brukowa gazeta; w okresie okupacji hitlerowskiej o organie prasowym
    okupanta>>

> [...]
    > są kompromitacją prokuratury, która zarzucając znieważenie kompromituje
    > się dalej. Szerokie uprawnienia prokuratorów pociącają za sobą kontrolę

    mozna gzrzecznie i merytorycznie skrytykowac, slowa obezywe jak "dupa"
    na pewna tym nie sa. Zreszta zobaczysz w krotce, robie strone o moim
    ulubiuonym ministrze, poczytasz tam konretne zarzuty w stosunku do
    prokuratora generalnego wraz z dowodami, bez zniewazania, bez uzywania
    tego tpu slow.
    Nie lubie gdy tacy ludzie swoja wulgarna krytyke tłumacza wolnoscia
    slowa czy 'prawem do krytyki' bo to jest szmacenie tych insytycuji.
    Nie przekonasz mnie. Nie wykluczam ze prokurator rzeczywiscie moze byc
    od dupy, nie nadawac sie na te stanowisko ale nie mozna publicznie w ten
    spospob ludzi nazywac. Zwlaszcza tych ktorzy wykonuja tego rodzaju
    funkcje, bo to ich naraza na utrate zaufania ktora jest tam strasznie
    pozadana.

    P.