  • 1. Data: 2003-03-16 08:50:14
    Temat: Projekt interfejsu programu
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    Witam,
    Wkrotce pisac bede aplikacje, ktora realizowac bedzie zblizone funkcje co
    inna istniejaca na rynku (takze polskiej produkcji). Jako, ze interfejs
    uzytkownika tej drugiej jest niezwykle wygodny to moja bedzie bardzo
    zblizona wygladem do niej. Ulozenie przyciskow, klawiszologia itp beda
    niemal identyczne, choc oczywiscie oprawa graficzna (ikonki) bedzie inna.
    Pytanie brzmi - czy nie naruszam praw osoby ktora projektowala juz
    istniejacy program?

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 2. Data: 2003-03-16 09:01:10
    Temat: Re: Projekt interfejsu programu
    Od: "Chmielu" <c...@S...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niemal identyczne, choc oczywiscie oprawa graficzna (ikonki) bedzie inna.
    > Pytanie brzmi - czy nie naruszam praw osoby ktora projektowala juz

    Na tak postawione pytanie nie można jednoznacznie odpowiedzieć.
    Sądzę, iż w przypadku procesu meritum sprawy będzie udowodnienie przez
    twórcę wpomnianego przez Ciebie programu wykorzystanie choćby fragmentów
    kodu jego "produktu".
    Czyli, jeśli nie wykorzystujesz źródła i będziesz w stanie odeprzeć
    ewentualne zarzuty - OK.
    ALE!!!
    Jeśli nawet nie wykorzystałeś źródła, a sąd nie da temu wiary lub nie
    potrawisz jednoznacznie udowodnić "oryginalności" własnego produktu -
    przegrasz...
    Decyzja należy do Ciebie...
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
    ----------

  • 3. Data: 2003-03-16 09:43:12
    Od: "Marteczek" <m...@g...co.uk>

> [...]
    > niemal identyczne, choc oczywiscie oprawa graficzna (ikonki) bedzie inna.
    > Pytanie brzmi - czy nie naruszam praw osoby ktora projektowala juz
    Byla sprawa Lotus przeciwko Borlandowi. Np.
    http://news.com.com/2100-1023-201603.html?legacy=cne
    Lotus oskarzal Borlanda o skopiowanie interfejsu uzytkownika
    arkusza Lotus 1-2-3. Borland sprawe wygral, wiec
    moim zdaniem nie naruszasz. Poszukaj w sieci uzasadnienia
    wyroku w tej sprawie.

    Pozdr.
    Mariusz

  • 4. Data: 2003-03-16 20:00:13
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    Witam,
    Oczywiscie nie zamierzam korzystac ze zrodel pierwowzoru. Dziekuje za obie
    odpowiedzi.

    pozdrawiam
    Merlin

  • 5. Data: 2003-03-17 07:55:59
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>

> [...]
    > niemal identyczne, choc oczywiscie oprawa graficzna (ikonki) bedzie inna.
    > Pytanie brzmi - czy nie naruszam praw osoby ktora projektowala juz

    IMO wzajemne rozmieszczenie poszczególnych elementów GUI nie jest chronione
    prawem.
    To tak jakby jeden producent samochodów oskarżył drugiego że też produkuje
    samochody w których hamulec naciskasz prawą nogą.
    Zmień trochę kolory, zmień ikony i jeśli sam piszesz nowy program to nie ma
    problemu. Program ma być wygodny w użyciu. Inna sprawa to pewne sekwencje
    kroków które wykonuje użytkownik podczas pracy z programem (skoro program
    twój będzie dotyczył tej samej dziedziny co już istniejący program to
    istnieje pewne niebezpieczeństwo). Takie sekwencje kroków mogą stanowić o
    wartości programu i można je chyba uznać za część algorytmu programu i myślę
    że mogą już podpadać pod ochronę autorską. Nie wiem jak ma się sprawa do np
    skrótów klawiszowych itp.

    Pozdrawiam
    Tomek 'Tomo' Kalka

  • 6. Data: 2003-03-18 11:45:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Mar 2003, Tomek 'Tomo' Kalka wrote:

> [...]
    >+ wartości programu i można je chyba uznać za część algorytmu programu i myślę
    >+ że mogą już podpadać pod ochronę autorską.

    AFAIK to z polskiej ustawy o prawach autorskich nie można wydedukować
    ochrony algorytmów i wynalazków. To nie hAmeryka :)
    Chroniona jest właśnie *implementacja* algorytmu !

    pzdr, Gotfryd