  • 1. Data: 2006-05-07 20:13:17
    Temat: "Produkt nie zawiera X zgodnie z przepisami prawa."
    Od: g...@a...eu.org

    Witam

    Na etykiecie zopki jarzynowej dla dzieci firmy Gerber znajduje się
    takie oto stwierdzenie:

    "Produkt nie zawiera

    * cukru
    * środków konserwujących*
    * barwników*
    * sztucznych dodatków smakowych*

    *zgodnie z przepisami prawa"

    Link: http://www.totu.com/index.php?st=gerber&IdProdukt=63
    5611

    Moje pytanie: Co oznacza owo "zgodnie z przepisami prawa" w tym
    przypadku?

    A) Prawo zabrania zawierac, wiec nie zawiera.
    B) Prawo zabrania by taki produkt zawieral wiecej niz "iles tam" wiec
    moga napisac ze nie zawiera chodz tak naprawde zawiera ale ciut mniej
    niz mozna maksymalnie.
    C) Prawo uznaje ze dla danej substancji stezenie ponizej pewnego
    poziomu zezwala producentowi napisac ze danej substancji nie ma i tu
    mamy taki przypadek?
    D).... ?

    Bardzo mnie to intryguje :)

    Podrawiam
    Bartek Szabat
    programista, ojciec

  • 2. Data: 2006-05-07 20:59:55
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    g...@a...eu.org wrote:
> [...]
    5611

    > Moje pytanie: Co oznacza owo "zgodnie z przepisami prawa" w tym

    Pewnie zgodnie z przepisami prawa produkty oznaczone jako produkty dla
    dzieci nie mogą zawierać środków konserwujących, barwiników ani być
    sztucznie dosładzane.

    Teraz by trzeba zobaczyć co te przepisy prawa mówią.

    > A) Prawo zabrania zawierac, wiec nie zawiera.

    Jeśli napisali, że nie zawiera, to teoretycznie nie zawiera.

    Bo inaczej by zawierał ale ilości zgodnie z przepisami prawa.

  • 3. Data: 2006-05-08 07:44:29
    Od: "Roman" <s...@p...onet.pl>

    "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote in message
    > g...@a...eu.org wrote:

    > Pewnie zgodnie z przepisami prawa produkty oznaczone jako produkty dla
    > dzieci nie mogą zawierać środków konserwujących, barwiników ani być
    > sztucznie dosładzane.

    Ależ jak najbardziej produkty dla dzieci mogą zawierać wszystkie ww.
    substancje - zapis ten IMHO oznacza że zawartość tych substancji jest zgodna
    z normami dla ich "nieobecności" - czyli najprawdopodobniej są ale w
    ilościach mniejszych niż jest to uzawane przez normy za ich obecność.

    R.

  • 4. Data: 2006-05-08 11:01:37
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Roman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgodna z normami dla ich "nieobecności" - czyli najprawdopodobniej są
    > ale w ilościach mniejszych niż jest to uzawane przez normy za ich

    wiesz ja jednak chętnie zapytał bym tego mądralę co to napisał by wyjaśnił
    co miał na myśłi.
    Jeźeli to ma być tak ja Ty uważasz to możąn to było napisać " po ludzku"

    abul

  • 5. Data: 2006-05-08 12:01:12
    Od: "Flashi" <F...@e...pl>

    Użytkownik "anakonda" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co miał na myśłi.
    > Jeźeli to ma być tak ja Ty uważasz to możąn to było napisać " po ludzku"

    a kto Ci powiedzial ze marketingowiec to moze "po ludzku" pisac ... Oni
    musza tak napisac zeby nie bylo problemow ze sprzedaża.
    Za granicą pisza: może zawierać sladowe ilości. Wg UE jeśli zawiera śladowe
    ilości to nie zawiera :)

  • 6. Data: 2006-05-08 15:10:56
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "Flashi" <F...@e...pl> writes:

    > Za granicą pisza: może zawierać sladowe ilości.

    Jeśli tak to IMHO bez sensu, bo wypadałoby napisać wszystkie pierwiastki
    z tablicy Mendelejewa + ich cząsteczki...

    Mi stwierdzenie "nie zawiera" sugeruje, że producent nie używa
    ww. substancji w procesie produkcji.

    --
    jimmij