  • 1. Data: 2008-06-05 21:22:43
    Temat: Proces o pomówienie...
    Od: Andrzej <n...@j...cy>

    Witam,
    Mam takie pytanie: Jest pozew o pomówienie. Oskarżeni pomówili oskarżyciela
    prywatnego o pobicie. Oskarżyciel prywatny nigdy nie miał żadnego procesu,
    nie był pozywany do sądu. W trakcie procesu oskarżeni odmawiają odpowiedzi
    na pytania oskarżyciela i jego adwokata. Przedstawiają dwóch świadków,
    którzy potwierdzają rzekome zajścia. Sąd w wyroku uznaje, że pomówienie
    było, ale wyjaśnieniom oskarżonych daje wiarę i uznaje winę oskarżyciela
    prywatnego a oskarżonych uniewinnia.

    Moje pytanie jest takie:
    1/ Czy przesłuchanie stron i świadków w procesie o pomówienie można uznać
    za prawidłowo przeprowadzony dowód prawdy?
    2/ W jaki sposób oskarżyciel prywatny mógł się bronić, skoro oskarżeni
    skorzystali z odmowy udzielania odpowiedzi?

  • 2. Data: 2008-06-05 21:36:21
    Temat: Re: Proces o pomówienie...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej pisze:

    > Moje pytanie jest takie:
    > 1/ Czy przesłuchanie stron i świadków w procesie o pomówienie można uznać
    > za prawidłowo przeprowadzony dowód prawdy?

    A co na to twój adwokat?

    > 2/ W jaki sposób oskarżyciel prywatny mógł się bronić, skoro oskarżeni
    > skorzystali z odmowy udzielania odpowiedzi?

    Oskarżyciel jak nazwa wskazuje, oskarża, czyli atakuje. Nie broni sie
    tylko atakuje :)

    A poza tym jedynym dowodem oskarżenia miały być wyjaśnienia oskarżonych ?
    To ciekawe ...

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-06-06 06:49:36
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 5 Cze, 23:22, Andrzej <n...@j...cy> wrote:
    > Witam,
    > Mam takie pytanie: Jest pozew o pomówienie. Oskarżeni pomówili oskarżyciela
    > prywatnego o pobicie.

    Jak oskarzam kogos o pomowienie to on jest oskarzony a ja pomowiony.
    Albo to sa dwie sprawy albo cos mi sie nie zgadza.

  • 4. Data: 2008-06-06 07:45:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 05 Jun 2008 23:49:36 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Jak oskarzam kogos o pomowienie to on jest oskarzony a ja pomowiony.
    > Albo to sa dwie sprawy albo cos mi sie nie zgadza.

    IMHO proste: A powiedział, że B go pobił, a dziś B ściga tego A za to
    pomówienie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 5. Data: 2008-06-06 07:46:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Jak oskarzam kogos o pomowienie to on jest oskarzony a ja pomowiony.
    > Albo to sa dwie sprawy albo cos mi sie nie zgadza.

    To bardzo proste:
    ktoś pomówił pana że kogoś pobił i sąd ustalił że tak było, a tym samym
    pomówienia nie było tylko prawda prawdziwa.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 6. Data: 2008-06-06 08:08:59
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 6 Cze, 09:46, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > ktoś pomówił pana że kogoś pobił i sąd ustalił że tak było, a tym samym
    > pomówienia nie było tylko prawda prawdziwa.

    A teraz to tak. Zakrecilo mnie to ze sad w sprawie o pomowienie uznaje
    ze jednoczenie bylo pomowienie jak i pobicie.

  • 7. Data: 2008-06-06 21:13:02
    Od: Andrzej <n...@j...cy>

    Dnia Thu, 05 Jun 2008 23:36:21 +0200, Johnson napisał(a):

    > A co na to twój adwokat?

    Złożył apelację

    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 8. Data: 2008-06-06 21:15:00
    Od: Andrzej <n...@j...cy>

    > Oskarżyciel jak nazwa wskazuje, oskarża, czyli atakuje. Nie broni sie
    > tylko atakuje :)
    >
    > A poza tym jedynym dowodem oskarżenia miały być wyjaśnienia oskarżonych ?
    > To ciekawe ...

    No właśnie, chcę jednak zaznaczyć że jeden z oskarżonych jest pracownikiem
    sądu (księgowym) a drugiego wujek jest prezesem sądu okregowego - jak
    myslicie - jaki to miało wpływ na wyrok?

    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 9. Data: 2008-06-06 21:21:37
    Od: Andrzej <n...@j...cy>

    Dnia Fri, 06 Jun 2008 09:46:14 +0200, Johnson napisał(a):

    > SzalonyKapelusznik pisze:
    > To bardzo proste:
    > ktoś pomówił pana że kogoś pobił i sąd ustalił że tak było, a tym samym
    > pomówienia nie było tylko prawda prawdziwa.

    No właśnie, ale czy w tym procesie sąd nie powinien się jedynie ograniczyć
    do sprawdzenia faktów? Tzn. czy było oskarżenie, skazanie itd.?
    No bo w sprawie o pobicie chyba dowód prawdy można by było przeprowadzić w
    procesie o pobicie, gdzie np. oskarżony mógłby się w pełni możliwości
    bronić?
    Tu jest właśnie dziwna sytuacja: jeden z oskarżonych 9 lat temu miał sprawę
    o pobicie, był skazany, ale sąd oświadczył że skazanie to uległo zatarciu i
    nie może brać tego pod uwagę.
    W takim razie - dlaczego sąd jakby wskazywała logika nie ograniczył się do
    sprawdzenia czy było jakieś postępowanie i orzeczenie w sprawie o pobicie,
    tylko przeprowadza dowód prawdy?

    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 10. Data: 2008-06-07 05:18:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej pisze:

    > No właśnie, chcę jednak zaznaczyć że jeden z oskarżonych jest pracownikiem
    > sądu (księgowym) a drugiego wujek jest prezesem sądu okregowego - jak
    > myslicie - jaki to miało wpływ na wyrok?

    jeśli oskarżenie miało sie opierać na ich wyjaśnieniach to sądzę że nie
    miało to jakiegokolwiek wpływu na treść orzeczenia. Po prostu masz nie
    najmądrzejszego adwokata.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."