  • 1. Data: 2008-06-05 17:29:54
    Temat: Naruszenie prawa materialnego
    Od: "proszący_o_pomoc" <j...@w...pl>

    W kpc w części dotyczącej skargi kasacyjnej jest:
    Art. 3983.
    § 1. Skargę kasacyjną strona może oprzeć na następujących podstawach:
    1) naruszeniu prawa materialnego przez błędną jego wykładnię lub niewłaściwe
    zastosowanie

    Bardzo proszę o wytłumaczenie laikowi co oznaczają te trzy magiczne słowa:
    "naruszenie prawa materialnego". Jeżeli jest to możliwe to może na jakimś
    przykładzie.
    Z góry dziękuję za trud tłumaczenia laikowi oczywistych dla Panów spraw.

    pozdr

  • 2. Data: 2008-06-05 17:53:15
    Temat: Re: Naruszenie prawa materialnego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    proszący_o_pomoc pisze:

    > Bardzo proszę o wytłumaczenie laikowi co oznaczają te trzy magiczne słowa:
    > "naruszenie prawa materialnego".

    Naruszenie kodeksu karnego. Np. zakwalifikowanie jakiegoś zachowania
    jako przestępstwa mimo że ono nim nie jest.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-06-05 18:21:45
    Od: Heming <n...@n...pl>

    proszący_o_pomoc pisze:
> [...]
    > 1) naruszeniu prawa materialnego przez błędną jego wykładnię lub niewłaściwe

    Chodzi o to, ze sad rozpatrujac sprawe np. pominal obowiazajace przepisy
    i zastosowal uchylone.

  • 4. Data: 2008-06-05 18:23:00
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > Naruszenie kodeksu karnego.

    Taaa, zwlaszcza w postepowaniu cywilnym. ;-)

  • 5. Data: 2008-06-05 18:53:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "proszący_o_pomoc" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    W prawie cywilnym przykładowo prawem materialnym są zapisy kodeksu
    cywilnego, w odróżnieniu od procesowego zawartego w kodeksie postępowania
    cywilnego.

  • 6. Data: 2008-06-05 19:24:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 05 Jun 2008 20:23:00 +0200, Heming napisał(a):

    > Taaa, zwlaszcza w postepowaniu cywilnym. ;-)

    Uważasz, że to niemożliwe??!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 7. Data: 2008-06-05 19:24:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming pisze:

    > Taaa, zwlaszcza w postepowaniu cywilnym. ;-)

    Nie wiem czemu skojarzyło mi sie z postępowaniem karnym.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 8. Data: 2008-06-05 19:43:26
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 05 Jun 2008 21:24:13 +0200, Johnson napisał(a):

    > Nie wiem czemu skojarzyło mi sie z postępowaniem karnym.

    A jak sąd naruszy prawo wodne to już niby nie można skargi wnosić? ;o)

  • 9. Data: 2008-06-06 05:44:33
    Od: "proszący_o_pomoc" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > W prawie cywilnym przykładowo prawem materialnym są zapisy kodeksu
    > cywilnego, w odróżnieniu od procesowego zawartego w kodeksie postępowania

    Idąc tym tropem:
    Czy sąd cywilny narusza kodeks cywilny i tym samym prawo materialne przez
    pominięcie kluczowego dowodu w sprawie, ktorego pominięcie zmienia
    całkowicie wyrok???
    Czy może to uzasadnieniem kasacji?

  • 10. Data: 2008-06-06 07:43:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    proszący_o_pomoc pisze:

    > Czy sąd cywilny narusza kodeks cywilny i tym samym prawo materialne przez
    > pominięcie kluczowego dowodu w sprawie, ktorego pominięcie zmienia
    > całkowicie wyrok???
    > Czy może to uzasadnieniem kasacji?

    Nie. Braki postępowania dowodowego to błędy procesowe.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."