  • 1. Data: 2008-06-05 17:44:48
    Temat: Certyfikaty i uprawnienia do prowadzenia szkoleń
    Od: Reeno <r...@g...com>

    Witam

    Mam wieloletnie doswiadczenie w pisaniu oprogramowania i chcialbym
    zajac sie prowadzeniem płatnych szkolen w tym zakresie.

    Moje pytania:
    1. Czy potrzebuje jakiegos certyfikatu (lub czy jest jakis inny wymog)
    upowazniajacego mnie do przeprowadzania takich szkolen?

    2. Czy potrzebuje jakiegos zezwolenia.certyfikatu na wystawianie
    zaswiadczenia o ukonczeniu takiego kursu i czy moge sobie nazwac to
    certyfikatem?

    Dodam ze mam zalozona DG w tej branzy.
    Wydaje mi sie ze o ile moge prowadzic takie szkolenia to tym bardziej
    wystawienie mojego zaswiadczenia ze dana osoba ukonczyla takie
    szkolenie nie powinno byc problemem? Potencjalny przyszly pracodawca
    takiej osoby moze brac moje zaswiadczenie pod uwage lub nie z tego co
    sie domyslam, ale wole sie upewnic czy nie ma jakichs prawnych
    procedur z tym zwiazanych?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-05 18:22:22
    Od: "news" <m...@n...pl>

    Moje osobiste blogoslawienstwo wystarczy !
    Jesli uwazasz ze jestes dobry w tym co robisz mozesz spokojnie otworzyc
    wlasna szkole a to czy twoja szkola znajdzie powazanie wsrod ni8eukow z
    dyplomem to inna sprawa !
    !

  • 3. Data: 2008-06-05 18:28:41
    Od: Reeno <r...@g...com>

    On 5 Cze, 20:22, "news" <m...@n...pl> wrote:
> [...]
    > Jesli uwazasz ze jestes dobry w tym co robisz mozesz spokojnie otworzyc
    > wlasna szkole a to czy twoja szkola znajdzie powazanie wsrod ni8eukow z

    Tak myslalem... dzieki wielkie.

    Pozdr.
    Reeno

  • 4. Data: 2008-06-05 18:35:35
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    news <m...@n...pl> napisal:
    > Jesli uwazasz ze jestes dobry w tym co robisz mozesz spokojnie otworzyc
    > wlasna szkole

    Nie SZKOLE! Szkola podpada pod ustawy i kuratorium.
    Moze otworzyc kursy, warsztaty itd. Moze nawet prowadzic
    nauczanie doroslych, co zwalnia z VAT-u. Ale nie szkole!

    > a to czy twoja szkola znajdzie powazanie wsrod ni8eukow z
    > dyplomem to inna sprawa !

    Watpliwe. Certyfikaty licza sie na przesyconym rynku,
    to dodatkowy element w walce o prace. W obecnej sytuacji
    biora wszystkich, co odroznia klawiature od monitora.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-06-05 18:54:27
    Od: "news" <m...@n...pl>

    Wiesz w tym debilnym kraju faktycznie szkola kojarzy sie tylko z Uczeloniami
    wydajacymi certyfikaty panstwowe . Jednak patrzac z normalnego punktu
    widzenia np szkola karate lub tym podobne szkoly nie podlegaja uregulowaniom
    ministerstwa oswiaty czy jak tam zwal ta bande nierobow !
    Zeby zaden debilny urzednik sie nie przyczepil wystarczy prowadzic kursy ,
    szkola kole w oczy ta bande idiotow !

  • 6. Data: 2008-06-05 19:05:14
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "news" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zeby zaden debilny urzednik sie nie przyczepil wystarczy prowadzic kursy ,

    Bo szkoła przetrwania czy szkoła rodzenia/ szkoła karate to NIE JEST szkoła
    ;)
    Może nawet otworzyć szkołę picia bourbona. przecież nie będzie w niej
    wystawiał świadectw ukończenia semestrów z poszczególnych technik picia
    bourbona a na koniec nie nada nikomu tytułu Technik bourbonista ;))

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzzzz.

  • 7. Data: 2008-06-06 07:01:39
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik dekazzze napisał:

> [...]
    > wystawiał świadectw ukończenia semestrów z poszczególnych technik picia
    > bourbona a na koniec nie nada nikomu tytułu Technik bourbonista ;))

    A co odróżnia szkołę od firmy szkoleniowej?
    Pod względem prawnym oczywiście.

    Czy jeśli nazwę firmę "Szkoła pisania blogów", to urzędnicy się mogą do
    mnie przyczepić?
    Co o tym decyduje?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 8. Data: 2008-06-06 11:02:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał :
    > A co odróżnia szkołę od firmy szkoleniowej?
    > Pod względem prawnym oczywiście.

    Jest ustawa np. o szkonictwie wyższym albo ustawa o systemie oświaty. Jeśli
    chcesz, aby Twoja instytucja miała takie uprawnienia (wydawania ważnych
    świadectw, dyplomów-mówiących o wyształceniu zgodnym z tą ustawą tzn. np.
    średnim, wyższym czy też legitymacji itp) to musisz działać na podst. tych
    przepisów, spełnic tam zawarte wymagania odnoście założenia, nadzoru itd.

    Tzn.jak chcesz mieć szkołę średnią kształcącą w zawodzie "technik mechanik"
    to, aby wydany dyplom miał ważność to musi być wydany w jednostce
    działającej zgodnie z przepisam kształcenia w tym kierunku i dającej średnie
    wykształcenie.

    Natomiast kursy czy jakiś bliżej nieokreślone zajęcia, które nie są
    określone w przepisach to sobie możesz robić. Bowiem kształcenie nie zawsze
    jest regulowane prawnie, weźmy np. "kurs krawcowych" - jest prawnie
    regulowany? Nie. Więc nikomu nic do tego, kto, gdzie i jak tego uczy. Tyle,
    że uzyskany papier to będzie Twój dyplom, czy certyfikat a nie taki z
    pieczątką z orłem, mówiący o tym, że został wyrobiony w ramach systemu
    prawnego, nadzorowanego przez państwo. Taki dyplom nieregulowany ma
    znaczenie, o tyle, o ile się komuś spodoba czy przyda. Natomiast jak masz
    świadectwo maturalne czy coś takiego, to zgodnie z prawem masz średnie
    wykształcenie, niezaleznie od tego czy komuś sie podoba czy nie. Taka jest
    różnica.

  • 9. Data: 2008-06-06 11:09:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Istotny jest przedmiot działalności, tzn. czy jest prawnie regulowany.
    Kształcenie dające wyształcenie wyższsze, średnie itp, jakieś kursy dające
    konkretne prawo: obsługi dźwigów, kierowców czy inne ustrojstwa akurat są
    prawnie regulowane. Kształcenie blogerów nie jest.
    Możesz zalozyć kusry obsługi odkurzacza. Bo do obsługi odkurzacza nie trzeba
    uprawnień.
    Ale np. nie możesz szkolić kontrolerów lotu, bo to jest prawnie regulowane i
    jasno określone kto, jak i pod jakim warunkiem może szkolić.

  • 10. Data: 2008-06-06 11:33:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał
    > Czy jeśli nazwę firmę "Szkoła pisania blogów", to urzędnicy się mogą do
    > mnie przyczepić?

    Jak nazwiesz - nie ma znaczenia. O ile oczywiście nie będzie to wprowadzało
    w błąd, obrażało itd. Urzędników bardziej zainstersowałoby co tam robisz.