  • 1. Data: 2006-03-09 19:52:19
    Temat: Procedura odrzucania czy jakoś tam dowodów - zapytanie
    Od: "Zbyszek" <b...@p...onet.pl>

    Witam.
    Coś słyszałem, że w procesie z oskarżenia prywatnego można jakoś domagać sie
    odrzuenia/wyłączenia czy jakoś tam dowodów przedstawianych przez oskarżyciela -
    ale słyszałem dawno i nie wiem czy dobrze.... coś że jakieś posiedzenie w tej
    sprawie trza było wnioskować czy jakoś tak...
    Jest coś takiego?
    Wdzięczny za odpowiedz

  • 2. Data: 2006-03-09 20:58:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zbyszek napisał(a):

> [...]
    > ale słyszałem dawno i nie wiem czy dobrze.... coś że jakieś posiedzenie w tej
    > sprawie trza było wnioskować czy jakoś tak...

    Myślę, że oglądałeś hamerykański film.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-09 21:02:41
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

> [...]
    tej
    > sprawie trza było wnioskować czy jakoś tak...

    A to ciekawe. Jeśli chodzi o dowody w sprawach z oskarżenia prywatnego, to
    nie ma w zasadzie żadnych zmian w stosunku do postępowania zwyczajnego.
    Możesz się oczywiście domagać zrobienia ...czegoś tam z dowodami ale to sad
    decyduje czy dowody przeprowadzić (te których przeprowadzenia domaga się
    oskarżyciel) i czy uznać je za wiarygodne. A oskarżony ma takie prawa jak w
    postępowaniu zwyczajnym + mozliwość wniesienia oskarżenia wzajemnego (art 497
    kpk)

    pzdr mk

  • 4. Data: 2006-03-12 23:42:57
    Od: b...@p...onet.pl

    Wydawało mi się, że można było zwołać jakieś specjalne posiedzenie sądu, na
    którym ocenionoby, czy dowód jest wogóle dowodem w sprawie, czy też należy go
    uznać za niedotyczący sprawy lub wręcz jako zaprzeczenie tezy, którą miał
    dowodzić. W moim przypadku, jeżeli moznaby uznać, iż trzy z dowodów nie są
    dowodami (tak w nawiasie jednego wogóle nie ma, drugi nie załączony do aktu
    oskarzenia mi doręczonego a trzeci zaprzecza według mnie tego, co ma dowieść)
    wtedy pozostaje tylko czwarty dowód, tzn materiał prasowy, w którym ktoś
    uważa, iż pisząc źle o jego klientach, naruszyłem jego tzw dobra. (tak jakby
    pisanie o klientach marketu, ze są wśród nich złodzieje, świadczyć by mogło
    źle o samym markecie!!!) Po prostu dziwię się, że tak bzdurnie sformułowany
    akt oskarzenia wogóle został przyjęty. Uważam, że najpierw sąd powinien
    ocenić, czy jest co do oceniania, a potem przeprowadzać sprawę.
    No ale co tu się dziwić, jak inne naprawdę cuda sie zdarzają sądach, jak to
    stwierdził sam min. spr.
    Zbyszek