  • 11. Data: 2022-03-17 18:13:07
    Temat: Re: Problemy z rejestracją cudzoziemców w PESEL
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Mar 2022 12:51:08 +0100, Olin wrote:

    > Tak.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Alfabet_ukrai%C5%84ski
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Alfabet_rosyjski
    >
    > Choćby:
    > ? ? - Ukraińcy wymawiają jak nasze "h"

    U Rosjan poszlo dalej ... oni nawet Hitler mowią Gitler.

    No chyba, ze to wlasie sprawa ich oficjalnej transkrypcji -
    H zamienia sie na ichnie G ?, a obywatel ciemny -
    innego zrodla nie ma, wiec mysli, ze to sie naprawde tak wymawia.

    Przy czym znaczek na Ch maja ?, ale moze do H nie wypada stosowac.

    > ? ? - Rosjanie nie mają

    Ciekawe, ze sporo słów jest przez to jakby znieksztalconych.

    rozne samogloski w rosyjskim i polskim to zastepuje, np O.

    J.

  • 12. Data: 2022-03-17 19:59:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Mar 2022 10:58:20 +0100, Olin wrote:

    > Z artykułu wynika, że może tabelka i jest, ale trzeba jakoś ujednolicić
    > zasady, bo alfabet ukraiński i rosyjski się różnią, a część uchodźców ma
    > dokumenty jeszcze z czasów Sojuza, czyli po rosyjsku:
    >
    > "- Transliteracja z ukraińskiego jest względnie prosta, bo została
    > określona w ukraińskich przepisach, poza tym większość uchodźców ma już
    > nowe dokumenty wydane w Ukrainie. W nich nazwisko zapisane jest także
    > alfabetem łacińskim - zauważa Aleksandra Musil z Polskiego Towarzystwa

    Po polsku, angielku, czy np niemiecku lub francusku?
    Janukowycz czy Yanukovych ?

    > Tłumaczy Przysięgłych i Specjalistycznych TEPIS. -Problemy zaczynają się,
    > gdy uchodźca przedstawi podczas rejestracji dokumenty z czasów, gdy Ukraina
    > była jeszcze częścią Związku Radzieckiego.
    >
    > Dotyczy to osób powyżej czterdziestki, które np. akty urodzenia mają
    > sporządzone jeszcze po rosyjsku.

    A tak swoja droga - macie swoj akt urodzenia?
    Wiecie gdzie?

    Wiec skad pomysl, zeby tego od ukraincow wymagac ..

    > Bywa, że starsze osoby mają dokumenty
    > wypełniane nie dość, że po rosyjsku, to jeszcze odręcznym pismem.
    >
    > - Uważamy, że urzędnicy, nawet przy dobrej woli, nie mają wystarczających
    > kompetencji, aby stwierdzić, w jakim języku został sporządzony dokument i w
    > jaki sposób poddać transliteracji imię i nazwisko na alfabet łaciński -
    > dodaje Musil.
    >
    > TEPIS podkreśla, że rejestracja w naszym systemie PESEL z błędną
    > transliteracją może spowodować, że członkowie tej samej rodziny będą
    > zapisani w tym systemie pod różnymi nazwiskami."

    Podchodzic rodziną do jednego urzednika ... o ile to komus
    przeszkadza.
    No ... moze przeszkadzac, zaraz sie zaczna problemy z dziecmi
    w szkole, przedszkolu, u lekarza.

    > https://www.rp.pl/cudzoziemcy/art35869121-rusza-reje
    stracja-uchodzcow-w-systemie-pesel-moga-byc-klopoty-
    z-cyrylica

    Gorzej, jak potem przyjedzie z paszportem.
    Albo o drugi pesel wystapi, pod innym nazwiskiem :-)

    A moze ich wydalic ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2022-03-18 11:55:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 17 Mar 2022 19:59:14 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > A tak swoja droga - macie swoj akt urodzenia?

    Hail Fiutin!

    Z nudów odpowiem, że ja mam odpis, bo był potrzebny przy załatwianiu spadku
    po ojcu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2022-03-19 10:30:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeśli masz paszport, to raczej potrzebowałeś aktu urodzenia.

    -----