  • 1. Data: 2022-03-13 15:20:41
    Temat: Na Ukrainie Rosjanie użyli pocisków fosforowych zabronionych przez konwencję genewską [Jak USA w Iraku/Faludży]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-z-rosja/ne
    ws-rosjanie-uzyli-pociskow-fosforowych-sa-zabronione
    -przez-konw,nId,5890140
    > Rosjanie użyli pocisków fosforowych. Są zabronione przez konwencję
    > genewską ; 13 marca (08:13)
    >
    > Siły rosyjskie użyły w Popasnej w obwodzie ługańskim na Ukrainie
    > zabronionych pocisków fosforowych - poinformował w niedzielę portal
    > Ukrainska Prawda. Informację na ten temat podał zastępca komendanta
    > miejscowe policji Ołeksij Biłoszycki. [...]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/II_bitwa_o_Falud%C5%BC
    %C4%99

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-03-13 16:25:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.03.2022 o 15:20, A. Filip pisze:
    > Rosjanie użyli pocisków fosforowych. Są zabronione przez konwencję
    > genewską

    A Rosjanie ratyfikowali tę konwencję?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-03-13 16:41:41
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > A Rosjanie ratyfikowali tę konwencję?

    W 1995 roki. Rok wcześniej niż Polska.

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 4. Data: 2022-03-13 16:45:08
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 13.03.2022 o 15:20, A. Filip pisze:
    > https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-z-rosja/ne
    ws-rosjanie-uzyli-pociskow-fosforowych-sa-zabronione
    -przez-konw,nId,5890140

    Swoją drogą "zastępca komendanta miejscowej policji Ołeksij Biłoszycki"
    to autorytet.
    Nie mogłem znaleźć filmu z tego zdarzenia ani innego źródła oprócz
    Ukraińskiej Prawdy która też opiera się na opinii tego zastępcy.

  • 5. Data: 2022-03-13 17:27:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A Rosjanie ratyfikowali tę konwencję?

    Jak już jesteś taki akuratny, to pytanie brzmi co na to ukraińskie
    prawo. Rosja twardo stoi na stanowisku, że żadnej wojny nie ma, więc
    teoretycznie należy sprawdzić co grozi za terroryzm i jazda.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 6. Data: 2022-03-13 17:31:58
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wiesiaczek <c...@v...pl> pisze:
> [...]
    > Nie mogłem znaleźć filmu z tego zdarzenia ani innego źródła oprócz
    > Ukraińskiej Prawdy która też opiera się na opinii tego zastępcy.

    w kwestii tego czy został użyty biały fosfór tak że zostali poszkodowani
    ludzie (chwilowo) można założyć że nie mija się z prawdą.
    W kwestii tego czy było to złamanie konwencji przez Rosję jest to tak
    oczywiste jak to czy USA złamało konwencje w Faludży. Wolę poczekać
    przynajmniej na *podpisaną* opinie prawnika od tych okolic prawa.

    AFAIR w Faludży najpierw niedorzecznik US Marines zaprzeczył że biały
    fosfór został użyty (bezpośrednio i celowo) przeciw ludziom. Potem w
    dwumiesięcznik armijny (artyleryjski?) walnął artykuł że był, ze ściemą
    "bake and shake" czyli że "tylko" miał wygonić pod amunicje odłamkową.

    Nauka PR dla wojskowych: *nadgorliwych* zaprzeczeń lepiej unikać
    dopóki to nie jest konieczne.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2022-03-14 11:33:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Mar 2022 17:27:29 +0100, Shrek wrote:

    > Jak już jesteś taki akuratny, to pytanie brzmi co na to ukraińskie
    > prawo. Rosja twardo stoi na stanowisku, że żadnej wojny nie ma, więc
    > teoretycznie należy sprawdzić co grozi za terroryzm i jazda.

    Alez jest operacja pokojowa i ochrona ludnosci.
    Wiec ci opsypani fosforem, to wlasnie terrorysci ...

    J.

  • 8. Data: 2022-03-14 12:56:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 13 Mar 2022 16:25:23 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > A Rosjanie ratyfikowali tę konwencję?

    W dalszym ciągu nie wiadomo, w jaki sposób tylu kacapów znalazło się na
    terytorium Ukrainy bez kontroli paszportowej.
    Rozumiem, że dla kulsona kij z ostrzałem szpitali, ale jak tak można bez
    legitymowania.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2022-03-14 13:00:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Alez jest operacja pokojowa i ochrona ludnosci.
    > Wiec ci opsypani fosforem, to wlasnie terrorysci ...

    Weź ty nie kpij z Teraz Zachodniej Ukrainy które twórczo rozwinęło i
    poszerzyła pojęcie operacji antyterrorystycznej. Czy może to u ciebie
    celowe?

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2022-03-14 13:01:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 13 Mar 2022 16:45:08 +0100, kacapska onuca wzór Wiesiaczek
    napisała:

    > Nie mogłem znaleźć filmu z tego zdarzenia ani innego źródła oprócz
    > Ukraińskiej Prawdy która też opiera się na opinii tego zastępcy.

    Hail Fiutin!

    Fiutin odciął kacapom internety, dzisiaj Instagram, więc za wiele o świecie
    się nie dowiesz.
    Jedna blogerka się popłakała:
    https://technologia.dziennik.pl/internet/artykuly/83
    78132,rosyjska-blogerka-instagram-sankcje-rosja-ukra
    ina-wojna.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/