  • 11. Data: 2006-01-25 19:53:24
    Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Arek O" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dr8id1$o0a$1@opal.futuro.pl...
    > To moze rzuce troche swiatla na ta sprawe. W przypadku Samych swoich i
    Simplusa
    > faktycznie moga sie pojawic problemy jednak kupujac MIXa podpisuje sie
    > tradycyjna umowe z danymi osobowymi i wszystkimi innymi potrzebnymi
    > informacjami.
    > W moim przypadku jest to MIX, co oznacza, ze podpisalem umowe na
    swiadzczenie
    > "jakichstam" uslug i teraz Polkomtel powienien - przynajmniej z
    zalozenia -
    > wywiazywac sie z tej umowy.
    > A co w takim razie poradzic niezarejestrowanym uzytkownikom pre-paida...?

    Heh, az wgryzlem sie w Ustawe i Rozporzadzenie o reklamacjach. Zasadniczo
    rozrozniane sa pojecia _abonent_ oraz _uzytkownik_ (Art. 2. pkt 1 i 32
    Ustawy).

    Rozporzadzenie mowi o danych uzytkownika, nie abonenta - i to w tej sytuacji
    dobrze. Ale jest jest jeszcze Art. 36.3. Ustawy, ktory zobowiazuje operatora
    do "udostepniania szczegolowego wykazu wykonanych uslug telekomunikacyjnych"
    tylko _abonentom_. Czyli prepaidowiec nie ma szans na uzyskanie informacji
    uzasadniajacych reklamacje.

    Przeprowadzenia analizy Rozdzialu 6. Ustawy sie nie podejme :-)

    Prosba: nie dywagujmy o dochodzeniu przed sadem i egzekwowania roszczen
    rzedu kilkudziesieciu zlotych.

    sz.

  • 12. Data: 2006-01-25 20:01:19
    Od: Arek O<a...@g...pl>

    > Prosba: nie dywagujmy o dochodzeniu przed sadem i egzekwowania roszczen
    > rzedu kilkudziesieciu zlotych.

    Czasami nawet mniej niz kilkudziesieciu... czasami doslownie kilku zloty.. Bardziej
    chodzi o to, ze te klilka zloty w skali globalnej (pomnozone przez ilosc osob ktorym
    zostaly zabrane) daje spora sumke co mnie strasznie denerwuje. Mam nadzieje ze
    nie bedzie nikt musial interweniowac w sadzie w tej sprawie (co byloby faktycznie
    bezsensem). Mam nadzieje, ze otrzymane tu informacje pomoga innym
    uzytkownikom plusa skutecznie wyegzekwowac swoje naleznosci.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2006-01-25 20:19:02
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > wywiazywac sie z tej umowy.
    > A co w takim razie poradzic niezarejestrowanym uzytkownikom pre-paida...?

    Wroc. Patrzylem w stara ustawe. W nowej przy reklamacjach mowia juz o
    uzytkowniku a nie abonencie. Co nie zmienia jednak faktu, iz prawo do
    otrzymania szczegolowego wykazu wykonanych uslug telekomunikacyjnych
    (uzasadniajacych reklamacje) przysluguje jeno abonentom.

    Te pre-paidy to jedna wielka czarna dziura - caly ten biznes dziala na
    podstawie Art.56.5. Ustawy z pominieciem "w szczegolnosci". Wiec dalej
    twierdze ze podpisywanie umow na pre-paidy bylo by dla ich uzytkownikow
    korzystniejsze :-)

    sz.

  • 14. Data: 2006-01-26 00:52:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik szomiz napisał:
> [...]
    > otrzymania szczegolowego wykazu wykonanych uslug telekomunikacyjnych
    > (uzasadniajacych reklamacje) przysluguje jeno abonentom.

    Tu trochę zamieszałeś. Abonent ma prawo do DARMOWEGO szczegółowego
    rachunku nawet jeżeli okaże się, że abonent nie miał racji.

> [...]
    > podstawie Art.56.5. Ustawy z pominieciem "w szczegolnosci". Wiec dalej
    > twierdze ze podpisywanie umow na pre-paidy bylo by dla ich uzytkownikow

    Nie widzę tu żadnej czarnej dziury. Ktoś wziął pieniądze na poczet
    wykonania jakichś usług i ich nie wykonał a pieniądze sobie przywłaszczył.
    W normalnym kraju Polkomtel byłbym już bankrutem, zarząd siedział w
    więzieniu albo co najmniej pod dworcem prosząc o datek na suchą bułkę,
    a majątek operatora przejmowałaby konkurencja, która uznałaby wszelkie
    reklamacje dawnych klientów.

    Niestety żyjemy w Polsce i bardzo jestem ciekawy jak to się skończy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 15. Data: 2006-01-26 06:49:12
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

> [...]
    > z tej platformy maja dokladnie ten sam klopot. Konta "wyczyszczone" do
    > zera (lub
    > nawet ponizej zera), brak mozliwosci wykonywania polaczen, w przypadku
    > doladowania konta znowu srodki sa "wysysane"... Co robic w takim
    > wypadku? Sam
    > Polkomtel tlumaczy sie ze to nie ich wina tylko firmy obslugujacej ta
    > platforme i ze
    > oni sami nie ponosza zadnej odpowiedzialnosci. Co w takim razie zwykly
    > szary
    > zjadacz chleba moze zrobic? Bardzo prosze o (powazne) sugestie.
    no, gula mi sie podnosi jak cos takiego czytam. Cholera jasna, wydaje mi sie ze jest
    kilka urzedow ktore sie tym powinno zajac, a ku... nie zajmuja. Gula mi sie nie
    podnosi na ciebie, tylko na polkomtel.
    Zadzwon i zapytaj sie na czyje konto ida pieniadze z zaplacenia prepaida. Zreszta, to
    polkomtel swiadczy usluge i oni sa odpowiedzialni, a jeszcze jak pieniadze splywaja
    na ich konto to nie ma o czym gadac.
    ale mi sie cisnienie podnioslo, takie kur... glupoty wciskac ludziom. Chamstwo w zywe
    oczy.

    pozdrawiam

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    III Międzynarodowy Zlot Morsów Mielno - Pogodoodporni 2006!
    Już 29 stycznia w Mielnie - Kibicuj śmiałkom i zostań pogodoodporny!
    Konkursy z cennymi nagrodami i dobrą zabawę zapewnia Actimel:
    http://klik.wp.pl/?adr=www.pogodoodporni.pl&sid=643

  • 16. Data: 2006-01-26 07:08:31
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

> [...]
    > bezsensem). Mam nadzieje, ze otrzymane tu informacje pomoga innym
    > uzytkownikom plusa skutecznie wyegzekwowac swoje naleznosci.
    ja tez jestem zdania ze trzeba ich scigac, nachodzic, meczyc itd itp. Bo wlasnie,
    TYLKO 5 zl razy 100 tys x 12 miesiecy.. ;)
    no i dlaczego nie zajmuja sie tym instytucje ktore sa do tego powolane.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Cameron Diaz i Toni Collette w filmie SIOSTRY
    W kinach od 27 stycznia 2005 r.
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fsiostry.html&sid=641

  • 17. Data: 2006-01-26 10:11:03
    Od: Arek O<a...@g...pl>

    Zastanawia mnie jeszcze jedno. Przeczytalem sobie regulamin swiadczenia uslug w
    Polkomtel. (dostepny pod http://sklep.plusgsm.pl/sklep/aktywacje/
    mixplus_regulamin_from_link.jsp).
    Ciekawi mnie jak interpretowac § 5. p.6 -" POLKOMTEL świadczy usługi w zakresie
    istniejących możliwości technicznych." - niezle sie zabezpieczyli przed takimi
    wpadkami jakie teraz maja no nie?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 18. Data: 2006-01-26 10:25:49
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

> [...]
    > zakresie
    > istniejących możliwości technicznych." - niezle sie zabezpieczyli przed
    eeee.. nieeee...
    Istniejace mozliwosci techniczne nie moga byc przyczyna zawyzania rachunkow czy
    "kradzenia" ich z prepaidow. To kresla tylko jaki standard jest uzywany do
    transmisji, a to znowuz definiuje mozliwosci i niemozliwosci danej sieci. Sposob
    naliczania o tyle jest zwiazany ze standardem, ze pokazuje jakie sa sposoby
    naliczania, ale wybor i ksiegowanie ich zalezy od operatora i nie mozna sie
    powolywac na to ze standard pozwala"krasc" ;)).

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Anja Garbarek, córka Jana Garbarka. Briefly Shaking, 4
    album artystki jest najbardziej pomysłowym i śmiałym
    jej projektem. Pełna kontrastów płyta już w sklepach!
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fgarbarek.html&sid=638

  • 19. Data: 2006-01-26 10:55:42
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Arek wrote:

> [...]
    > reklamacje dawnych klientów.
    >
    > Niestety żyjemy w Polsce i bardzo jestem ciekawy jak to się skończy.

    Czyli czkamy do pierwszego padu eterii? Moge twoje ego dostac jako majatek?
    Masz jakieś wsparcie do "majątek operatora przejmowałaby konkurencja,
    która uznałaby wszelkie
    > reklamacje dawnych klientów."

    zdr MZ

  • 20. Data: 2006-01-26 14:19:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin Żyła napisał:
    > Czyli czkamy do pierwszego padu eterii? Moge twoje ego dostac jako majatek?
    > Masz jakieś wsparcie do "majątek operatora przejmowałaby konkurencja,
    > która uznałaby wszelkie reklamacje dawnych klientów."

    System nie raz nam już padł. Mamy jednak jeszcze dwa w zapasie i możemy
    na nie przełączyc.
    Dlatego też jestem w histerycznym - ze smiechu - szoku, że tak majętna i
    tak niemiłosiernie skubiąca klientów firma jak Polkomtel nie miała
    zapasowej platformy.
    Po prostu smiech na sali.

    A tak serio to nie jest to smieszne. W chwili obecnej Polkomtel okradł
    tylko nas na kilkadziesiąt tysięcy złotych. Na kartach było po 840 zł a
    jest zero (słownie: 0). Niby twierdzą, że to zwrócą, ale
    1. Nie wiedzą kiedy dokładnie
    2. Kto mi zwróci za to, że muszę kolejne kilkadziesiąt tysięcy wkładac w
    interes i kupowac nowe karty i doladowania?

    Dlatego uważam, że dla przykładu firma ta powinna zostac pozbawiona
    koncesji i rozparcelowana.

    pozdrawiam
    Arek

    --