  • 11. Data: 2005-04-03 08:59:15
    Temat: Re: Problemy z długami brata !!
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@r...pbz> napisal(a):

    > Wyzbywanie wyzbywaniem, ale istotna jest chyba data powstania 'wyzbycia"
    > się - nie sądzisz?
    > Przecież ze swoimi włościami każdy ma prawo robić co i kiedy chce - daruje
    > bratu i basta. A to że za np. miesiąc powstanie zadłużenie to komornik
    > raczej nie może powoływać się na "wyzbywanie się" majątku. Bo przecież
    > wyzbył się *przed* powstaniem zadłużenia, a nie po jego powstaniu.

    A czy ja nie czytałem, że chodzi nie o datę, tylko o zamiar?

    Gdzieś czytałem wywód poparty przykładem, że jeśli ktoś wyzbędzie się
    majątku dnia X, a za tydzień zrobi przekręt na większą skalę, to jest
    podstawa do skargi paulińskiej, gdyż wyzbycie się majątku było dokonane
    z myślą o uniknięciu odpowiedzialności majątkowej i zachodzi ewidentny
    związek. Co innego, gdy ktoś w styczniu pozbędzie się majątku, w
    kwietniu mu za fakturę nie zapłacą, a we wrześniu przyjdzie komornik
    bo sam musiał w związku z tym przestać płacić faktury. Wtedy można się
    bronić i udowadniać, że nie było związku przyczynowo-skutkowego, gdyż
    nie mógł wiedzieć o załamaniu finansowym za parę miesięcy.

    W opisywanym przykładzie stoi jak byk - bratu kiepsko firma szła, więc
    podarował mi majątek, a potem przyszedł komornik. Jeśli sądowi tak samo
    się ta sytuacja naświetli, to może być problem. :)
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2005-04-03 09:40:17
    Od: "MH" <M...@n...com>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message
    > Goomich napisał(a):

    > Myślę, że chętnego na udział w domu nie będzie.

    Bedzie. Ja na takie i podobne "okazje" czekam z gotowka.

    MH

  • 13. Data: 2005-04-03 09:44:12
    Od: "MH" <M...@n...com>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message

    > Są szanse, aczkolwiek komornicy nie lubią "wyprzedawania się" dłużników.
    > Tak czy inaczej egzekucja z części nieruchomości jest bardzo trudna i
    > generalnie nieopłacalna, o ile to nie jest 1/6 Luwru. :) Sam pomyśl -
    > czy kupiłbyś na aukcji, nawet tanio, 1/6 czyjegoś domu? Lepiej na piwo
    > iść za tę forsę.

    Komornika moze nie obchodzic ile dostanie za 1/6 domu.
    Czy 1000 zl czy 40000zl, a za 1000zl to chetnych na 1/6 domu moze byc duzo -
    ja bede pierwszy w kolejce.

    MH

  • 14. Data: 2005-04-03 11:23:34
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> naskrobał/a w

    > W opisywanym przykładzie stoi jak byk - bratu kiepsko firma szła,
    > więc podarował mi majątek, a potem przyszedł komornik. Jeśli sądowi
    > tak samo się ta sytuacja naświetli, to może być problem. :)

    Sądowi się naświetli. W przypadku obdarowania kogoś z rodziny, domniemywa
    się, że zachodzi związek.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    God must love stupid people, he made so many.

  • 15. Data: 2005-04-03 13:01:01
    Od: "Jakub P." <k...@n...wp.pl>

    Bardzo dziękuję grupie za sugestie.
    Brat faktycznie miał kłopoty finansowe przed darowaniem mi części domu,
    (proszę nie oceniać jego kłopotów moralnie - w branży budowlanej o
    bankructwo jest teraz bardzo łatwo). Całkowicie rozumiem, że sytuacja jest
    trudna, ale rodzice pomogli mu już tak dużo finansowo, że ową 1/6 domu
    uważaliśmy za spłaconą, a darowizna miał zapewnić nam spokój.
    Mam jeszcze jedno pytanie - czy można procedurę podważenia darowizny,
    windykacji i ewentualnej sprzedaży uczynić niemożliwą, trudniejszą,
    ewentualnie nieopłacalną dla komornika. Myślę, że mam moralny obowiązek
    starać się utrzymać dom wybudowany przez ojca dla mamy i mojej rodziny, więc
    jeśli ktoś potrafił przedawnić aferę FOZZu to i w tym przypadku można chyba
    coś zrobić.
    P.S. Całkowicie rozumiem, że oskarżeni w sprawie FOZZu nie bronili się na
    podstawie grupy dyskusyjnej, ale nie stać mnie na adwokata.

  • 16. Data: 2005-04-03 13:53:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <M...@n...com> napisal(a):

    > Komornika moze nie obchodzic ile dostanie za 1/6 domu.
    > Czy 1000 zl czy 40000zl, a za 1000zl to chetnych na 1/6 domu moze byc duzo -
    > ja bede pierwszy w kolejce.

    I po co Ci to będzie?
    --
    Samotnik

  • 17. Data: 2005-04-03 16:09:59
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Myślę, że mam moralny obowiązek starać się utrzymać dom wybudowany przez
    > ojca dla mamy i mojej rodziny

    A brat ma moralny obowiązek spłacenia swoich długów. A jeśli jego jedynym
    majątkiem było 1/6 domu, mogliście ją od niego odkupić. To byłoby
    wykonywanie moralnego obowiązku utrzymania własności domu w rękach rodziny
    bez krzywdzenia wierzycieli brata.

    A porada praktyczna: najtaniej wyjdzie poczekać na licytację i samemu kupić,
    cena na pewno będzie niska.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 18. Data: 2005-04-03 16:16:13
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > I po co Ci to będzie?

    Jeśli traktujesz to jako inwestycję, to praktycznie nie ma większego
    znaczenia, czy to jest 1/6, 1/30, czy cały dom. Ważne, żeby kupić dużo
    poniżej ceny rynkowej. Z 1/6 rynkowego czynszu za dom jednorodzinny
    płaconego mu przez mieszkańców tego domu w pare miesięcy zwróci się wydatek
    na zakup takiego udziału. Poza tym mieszkańcy pewnie nie będą chcieli
    płacić, więc kiedy za jakieś 5 lat dostanie należność z odsetkami, będzie
    miał wielokrotny zwrot z inwestycji.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 19. Data: 2005-04-04 12:38:55
    Od: Marek Chmielewski <p...@o...pl>

    Użytkownik MH napisał:

    > Bedzie. Ja na takie i podobne "okazje" czekam z gotowka.
    >
    > MH

    To zapraszam z gotówką - mam parę takich "okazji" do sprzedania

    --
    |__ |\ | | | |__ |__| ender [małpa] mch (kropka) one (kropka) pl