  • 1. Data: 2002-08-05 10:34:55
    Temat: Problem z zakupem w Geancie
    Od: <d...@w...pl>

    Mam duza prosbe. Prosze o porade co zrobic w nastepujacej sytuacji:

    Wybralem sie ostatnio do Geant'a zakupic pralke. Ogladajac oferte zauwazylem
    modele przecenione. W tym bardzo atrakcyjna pralke Gorenje z tzw. gornej polki
    tansza o ponad 600zl od cen sklepowych. Cena sklepowa 2390zl, cena w Geancie
    1799zl. W rozmowie z kierownikiem dzialu, ktorej przysluchiwal sie swiadek w
    osobie mojej zony, dowiedzialem sie, ze pralka zostala przeceniona bo sa takie
    dwie ostatnie sztuki i do tego drogi model ktorego nikt nie chce kupic. Miala
    ryse wiec zapytalem czy przypadkiem nie ma innego egzemplarza, najlepiej
    zapakowanego fabrycznie lub bez wad fizycznych. Pani kierownik powiedziala, ze
    ta druga nie ma zadnych wad i ze jest oryginalnie zapakowana, fabryczna folia,
    karton, itd. Powiedzialem, ze chcialbym mimo to zobaczyc przed zakupem. Pani
    odpowiedziala, ze jest to zbedne i ze moge zaplacic dzisiaj i zamowic bezplatna
    dostawe z prawem zwrotu w ciagu pieciu dni gdyby cos bylo nie tak. Zgodzilem
    sie.

    Mam w rece papier zatytulowany Bon Sprzedazy. Wpisany jest kod EAN pralki, jej
    model, cena jak rowniez forma zaplaty (gotowka z gory). Podpisana jest kasjerka
    oraz sprzedawca.

    Po tym przydlugim wstepie pisze na czym polega problem: Otoz pralka
    przywieziono mi na drugi dzien. Spoznili sie 6 godzin w stosunku do
    zaplanowanego terminu co zaczelo budzic moje watpliwosci. Po otwarciu bagaznika
    okazalo sie, ze pralka owszem jest ale... bez kartona, dokumentacji, w folii i
    owinieta jakims smiesznym paskiem z plastiku. Kierowca cos niewyraznie
    tlumaczyl, mowil nawet ze nie chcial tego wziac wiedzac ze miala byc NOWA
    ale "mu kazali". Pralki nie przyjalem, kazalem im z tym jechac w cholere.

    W tej sytuacji pytam. Czy ja zawarlem jakas umowe z Geantem na mocy ktorej
    nalezy mi sie pralka i czy dopoki nie wycofam pieniedzy mam prawo domagac sie
    odszkodowania za straty moralne i zwyczajne podpuszczenie? A moze mam prawo
    wrecz RZADAC dostarczenia mi pralki spelniajacej obiecane normy chocby i mieli
    teraz szukac dla mnie w innym oddziale? Czy byc moze glupi jestem i nic nie
    wskoram? Zaznaczam, ze OBIECANO MI fabrycznie zapakowana pralke a dostarczono
    jakis zlom zawiniety w folie. Mam nadzieje, ze obietnica kierownika jak i fakt,
    ze zaplacilem gotowka z gory i cos tam podpisalismy ma moc prawna.

    Bardzo prosze o porade co zrobic w sytuacji tak bezczelnego lekcewaznia
    klienta. Podkreslam: nie wycofalem jeszcze pieniedzy, licze ze ma to jakies
    znaczenie. Bede BARDZO wdzieczny za Wasze opinie i pomoc.

    Pozdrawiam,
    Jacek.

  • 2. Data: 2002-08-05 11:28:57
    Temat: Re: Problem z zakupem w Geancie
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <d...@w...pl> [...]

> [...]
    sie
    > odszkodowania za straty moralne i zwyczajne podpuszczenie?

    Jesli bylo tak, ajk Pan opisal to:

    Oczywiscie, ze zawarl Pan umowe
    Ma Pan fakture ?
    Albo chociaz kwit z kasy fiskalnej ?

    Maja dostarczyc towar WOLNY OD WAD.
    Jesli towar jest przeceniony ze wzgledu na wade,
    to TYLKO TA WADA moze byc, o ktorej
    poinformowano Pana przy zawieraniu umowy.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-08-05 11:52:46
    Od: <d...@w...pl>

> [...]
    > Jesli towar jest przeceniony ze wzgledu na wade,
    > to TYLKO TA WADA moze byc, o ktorej
    > poinformowano Pana przy zawieraniu umowy.

    Panie Boguslawie dziekuje za informacje, chcialbym sie upewnic: czy to oznacza,
    ze dopoki nie wycofam pieniedzy to umowa zostaje podtrzymana i mam cisnac
    Geanta aby dostarczyl mi pralke wg. specyfikacji i stanu o jakim mnie zapewnili
    to znaczy w opakowaniu fabrycznym i wolna od wad? Czy maja prawo wykrecic sie
    sianem i powiedziec, ze jak nie chce to moge nie brac? Zaznaczam, ze obiecano
    mi pralke bez wad i zapakowana oryginalnie a przywieziono nie zapakowana o
    stanie niewiadomym.

    Bardzo prosze o komentarz, pozostaje z szacunkiem -
    Jacek

  • 4. Data: 2002-08-05 12:10:46
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <d...@w...pl>

> [...]
    zapewnili
    > to znaczy w opakowaniu fabrycznym i wolna od wad?

    Dla celow dowodowych najwazniejsze sa DOKUMENTY.
    Ma Pan fakture albo kwit z kasy ?

> [...]
    obiecano
    > mi pralke bez wad i zapakowana oryginalnie a przywieziono nie zapakowana o

    JESLI towar jest przeceniony ze wzgledu na wady,
    Konsument POWINIEN BYC POINFORMOWANY o tych wadach.

    Co jest napisane na fakturze ?

    > Bardzo prosze o komentarz, pozostaje z szacunkiem -

    Radze isc do geanta i poprosic panie, by znalazly w swych aktach
    Rozporzadzenie o sprzedazy z udzialem Konsumentow
    (chwilowo obowiazujace - bo stare stracilo moc, a niowe straci zaraz,
    jak wejsdzie w zycie odpowiednia ustawa).
    Jest ono krotkie, wiec raze sobie wspolnie poczytajcie,
    przedyskutujcie sprawe spokojnie...

    > Jacek

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-08-05 12:32:01
    Od: <d...@w...pl>

    > Dla celow dowodowych najwazniejsze sa DOKUMENTY.
    > Ma Pan fakture albo kwit z kasy ?
    > Co jest napisane na fakturze ?

    Tak. Posiadam cos co nazywa sie Bon Sprzedazy i jest to w sumie kwit ze stoiska
    kasowego AGD w Geancie - zawiera cene (te obnizona), model, informacje o
    wplaceniu gotowki w pelnej kwocie z gory i pare podpisow.

    > JESLI towar jest przeceniony ze wzgledu na wady,
    > Konsument POWINIEN BYC POINFORMOWANY o tych wadach.

    Towar nie byl przeceniony ze wzgledu na wady a na fakt, ze zalegal w magazynie
    ze wzgledu na wysoka cene pierwotna. Powiedziano mi ze otrzymam pralke nowa,
    zapakowana fabrycznie a przywieziono mi rozpakowana i jakas dziwna, jedynie
    model sie zgadzal.

    Poinformowano mnie wyraznie ze dostane NOWA W OPAKOWANIU i jedynie na taka sie
    zgodzilem. Nie dotrzymano tego warunku dajac mi nieopakowana ktorej nie
    przyjalem. Teraz zastanawiam sie czy mam podstawe prawna aby czekac DALEJ az mi
    przywioza taka jaka mi obiecano a wiec zapakowana. Czy mam racje? Czy nie mam
    szans i moga po prostu sianem sie wykrecic i chciec wcisnac mi moje pieniadze?
    (ktorych postanowilem nie przyjmowac).

    Prosze o dalszy komentarz o ile wciaz ma Pan ochote :)

    A i postaram sie odnalezc tresc rozporzadzenia w Internecie.

  • 6. Data: 2002-08-05 12:43:21
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <d...@w...pl> [...]

> [...]
    sie
    > zgodzilem. Nie dotrzymano tego warunku dajac mi nieopakowana ktorej nie

    Jesli towar jest nowy i nie nieuzywany to mysle, ze fakt iz nie jest
    fabrycznie zapakowany
    niepowinien obciazac dostawcy. Przeciez urzadzenie jest ciezkie i musza go
    wyprobowac,
    by sprawdzic czy dziala..

    [...]>
    > A i postaram sie odnalezc tresc rozporzadzenia w Internecie.

    Mysle, ze wspolna lektura lepiej by Panstwu zrobila,
    a rozporzadzenie tekie maja obowiazek miec i pokazywac klientom na zyczenie.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-08-05 12:57:41
    Od: <d...@w...pl>

> [...]
    > fabrycznie zapakowany
    > niepowinien obciazac dostawcy. Przeciez urzadzenie jest ciezkie i musza go

    Nie do konca sie rozumiemy. Napisalem, ze towar OBIECANO dostarczyc ZAPAKOWANY
    FABRYCZNIE a dostarczono BEZ opakowania i ciekaw jestem czy mam prawo chciec
    ten obiecany egzemplarz czy nie.

  • 8. Data: 2002-08-05 13:25:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    ZAPAKOWANY
    > FABRYCZNIE a dostarczono BEZ opakowania i ciekaw jestem czy mam prawo

    No nie do konca... to prawda...
    Mysle, ze powinni dostarczyc fabryczne opakowanie instrukcje i towar nie
    noszacy sladow
    uzywania - NOWY. Lecz moze byc "odpieczetowany".

    A jesli sie pomylili i nie maja nastepnego a poinformowali przeciez ze to "z
    wyprzedarzy koncowki towaru"...
    badz Pan czlowiekiem

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-08-05 13:34:04
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > A jesli sie pomylili i nie maja nastepnego a poinformowali przeciez ze to
    "z
    > wyprzedarzy koncowki towaru"...
    > badz Pan czlowiekiem

    Panie Boguslawie pan nie rozumie:-)) Jemu OBIECALI a przeciez juz dzieci w
    przedszkolu wiedza ze "obiecane = dane":-))))

    BTW - jak to jest - ktos kupuje towar przeceniony i to o prawie 25% z powodu
    jakis wad i domaga sie fabrycznie nowego towaru? Nie sądzę aby bylo to
    wykonalne, ale pewnie sie mylę :-)))

    HaNkA

  • 10. Data: 2002-08-05 13:36:05
    Od: <d...@w...pl>

    > Mysle, ze powinni dostarczyc fabryczne opakowanie instrukcje i towar nie
    > noszacy sladow
    > uzywania - NOWY. Lecz moze byc "odpieczetowany".

    Ano wlasnie. Tez tak sadze.

    > A jesli sie pomylili i nie maja nastepnego a poinformowali przeciez ze to "z
    > wyprzedarzy koncowki towaru"...
    > badz Pan czlowiekiem

    Czlowiekiem, to ja JESTEM Panie Boguslawie. A rozmawiajac z TRZEMA osobami
    bylem TRZYKROTNIE zapewniony, ze sa dwie pralki z tej serii, w tym jedna
    nierozpakowana. A dzisiaj przywiezli mi te rozpakowana udajac idiotow. I nie
    uwierze, ze to nie celowa robota. Stad moje pytanie od samego poczatku: czy
    jesli nie odstapie od umowy i nie odbiore pieniedzy to bede sie musieli meczyc
    czy tez nie. Bo ja nie zamierzam zrezygnowac. Czuje sie oszukany. Kierowca
    powiedzial, ze nie chcial wziac tej pralki ale mu wcisneli i kazali zawiesc.
    Czy to nie dowod na jakis kant ze strony firmy? I dlaczego mialbym pokornie jak
    ciele zrezygnowac i odebrac pieniadze? A niech sie teraz mecza skad wziac
    pralke dla mnie. Umowe mam i o ile zdarzylem sie zorientowac to jest ona
    prawnie wazna. Wiec poprosze o moja pralke. Tak czy nie? :)