  • 1. Data: 2002-08-05 09:54:40
    Temat: Zwrot - reklamacja
    Od: "Mirosław Szablewski" <m...@s...one.pl>

    Witam,

    Dnia 27.07.02 zamówiłem meble (kanapę i fotel). Przywieziono mi je w miniony
    weekend. Kanapa jest rewelacyjna ale fotel ma kilka wad konstrukcyjnych.
    Dzwoniłem do osoby, u której zamawiałem i chciałem złożyć reklamację.
    Sprzedawca był zszokowany tym, że chcę zwrócić towar tłumacząc to tym, że
    sprzedają go dużo i nikt nie składa reklamacji.
    Czy istnieje taka możliwość żeby sprzedawca nie zareagował na moją
    reklamację i zostawił mnie z wadliwym towarem ?
    Gdzie znajdę odpowiednie przepisy ?

    Z poważaniem,
    Szablewski Mirosław

  • 2. Data: 2002-08-05 20:40:44
    Temat: Re: Zwrot - reklamacja
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Rękojmia
    KC 556 i nast

    lub gwarancja
    KC 577 i nast i dokument gwarancyjny

    albo wystarczy zadzwonic do IH i oni wszytko ladnie wytlumacza

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-08-06 07:04:25
    Od: "dk" <a...@s...pl>

    Mnie w PIHu powiedzieli, że udzielający gwarancji musi w odpowiednim
    terminie wystawić opinię wskazującą powód odrzucenia roszczeń. Mając taki
    papier w ręku łatwiej później dochodzić swoich praw. Jeśliby zaś gwarant
    odmówił wystawienia takiego dokumentu wtedy sam PIH zająłby się tą sprawą. W
    moim przypadku - na szczęście - wystarczyło tylko postraszyć PIHem, czego i
    Tobie życzę.

    DK

  • 4. Data: 2002-08-06 11:00:44
    Od: <m...@w...pl>

> [...]
    > Czy istnieje taka możliwość żeby sprzedawca nie zareagował na moją
    > reklamację i zostawił mnie z wadliwym towarem ?

    Dz.U.02.96.851
    ROZPORZĄDZENIE
    RADY MINISTRÓW
    z dnia 25 czerwca 2002 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
    przedsiębiorcami a konsumentami.
    § 16. 1. W przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji niezwłocznie,
    powinien potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o
    sposobie jej załatwienia.
    2. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, żądając, aby konsument
    zgłosił ją producentowi lub dostawcy. Odmowa taka jest bezskuteczna.
    § 17. Sprzedawca jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru
    lub w innym wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy.
    § 18. 1. Konsument nie ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru o wadze
    powyżej 10 kg, o dużych rozmiarach, urządzeń oraz innych towarów wbudowanych
    lub zainstalowanych na stałe.
    2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, konsument wskazuje miejsce, w którym
    towar się znajduje, a przyjmujący reklamację, w uzgodnieniu z konsumentem,
    ustala termin oględzin lub odbioru przez sprzedawcę reklamowanego towaru;
    termin ten nie może być dłuższy niż 7 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
    § 19. 1. Jeżeli strony nie postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas
    niezbędny do prawidłowego załatwienia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4, nie
    może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub od dnia
    dokonania oględzin.
    2. Jeżeli w terminie określonym w ust. 1 sprzedawca nie ustosunkuje się do
    zgłoszonej reklamacji, uważa się, że reklamację uznał z obowiązkiem załatwienia
    zgodnie z żądaniem konsumenta.
    3. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca powinien o tym pisemnie
    zawiadomić konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony towar.
    4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub badania
    w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań, sprzedawca
    powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania opinii,
    przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony nie
    postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni kalendarzowych
    od dnia dostarczenia towaru.
    5. Reklamacje dotyczące wad artykułów żywnościowych oraz niebudzące wątpliwości
    reklamacje wad artykułów nieżywnościowych, w wyniku których następuje obniżenie
    ceny, zwrot ceny albo wymiana towaru na znajdujący się w punkcie sprzedaży
    towar wolny od wad - powinny być załatwiane niezwłocznie.

    Aby jednak mieć dowód na złożenie reklamacji należy ją złożyć na piśmie za
    dowodem doręczenia,

    pzdr

    marek