  • 1. Data: 2002-08-05 09:48:17
    Temat: Re: nasiona marihuany
    Od: <l...@w...pl>

    > I co? Zamkna Cie i tak.
    > Ktos w tym watku podawal linki do tej ciekawej historii.
    > :-)

    ale schodzimy z tematu...
    ja mowie o SAMYM posiadaniu nasion a nie hodowli...
    ludzie zbieraja kapsle ,to ja moge zbierac nasiona

    I moze chce sprzedac koledze troche tych nasion ,zeby
    mogl rzucac w przechodniow ;)
    Czy mozliwe jest zastrzezenie ,ze jezeli on bron boze
    je zasadzi, to nie mamy z tym nic wspolnego itd...

  • 2. Data: 2002-08-05 17:20:11
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia 5 Aug 2002 11:48:17 +0200, <l...@w...pl> napisał(a):

    >ja mowie o SAMYM posiadaniu nasion a nie hodowli...
    >ludzie zbieraja kapsle ,to ja moge zbierac nasiona

    To państwo decyduje o tym co jest legalne a co nie. Państwo też
    decyduje czym ludzie mogą się narkotyzować a czym nie, gdyż czym
    innym, jak nie właśnie środkiem odurzającym, jest alkohol? Jak
    wykazują badania, wszystko w nadmiarze szkodzi, a alkohol zdaje się
    bardziej szkodliwym niż palenie marihuany.

    Delegalizacja narkotyków to również umożliwienie zaistnienia
    narkobiznesu. Śmiem przypuszczać, iż zalegalizowanie WSZYSTKICH
    narkotyków i zniesienie wyśrubowanych obciążeń fiskalnych rozwiązałoby
    problem mafii i terrorystów, których głównym źródłem utrzymania jest
    "nielegalny" handel narkotykami (w tym również alkoholem i
    papierosami). Ciekawe z czego utrzymywałaby się mafia pruszkowska,
    gdyby odcięto im to źródło zysków, i czy w ogóle coś takiego jak mafia
    by powstało? Właśnie za prohibicji interes zaczyna się dopiero
    rozkręcać.

    >I moze chce sprzedac koledze troche tych nasion ,zeby
    >mogl rzucac w przechodniow ;)

    To sprzedawaj i niech rzuca, ale może lepiej nie w przechodniów :) Nie
    ma zakazu handlem nasionami, także spokojna głowa :)

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 3. Data: 2002-08-07 00:14:53
    Od: "Jacek" <j...@b...pl>

> [...]
    > problem mafii i terrorystów, których głównym źródłem utrzymania jest
    > "nielegalny" handel narkotykami (w tym również alkoholem i

    Nie dosc ze zrobilaby sie z naszego kraju druga Holandia, to mafia
    i tak robilaby swoje. Jest jeszcze handel bronia, prostytucja, spirytus
    itd. Chlopaki na pewno zatroszczyliby sie o swoje. A w Holandii pomimo
    legalizacji wiekszosc narkotykow pochodzi z "niewiadomych zrodel" -
    pasntwo nigdy nie mialo i nie bedzie miec kontroli nad nimi.

    pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2002-08-07 13:56:33
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Wed, 7 Aug 2002 02:14:53 +0200, "Jacek" <j...@b...pl>
    napisał(a):

    >[...]Jest jeszcze handel bronia, prostytucja, spirytus
    >itd.

    Spirytus to też alkohol, o którym wpomniałem wyżej.
    Broń jak najbardziej należy zalegalizować, ograniczenie do jej dostępu
    sprawia, iż broń jest dostępna tylko dla przestępców (którzy, choćby z
    racji tego, kim są, mają gdzieś tego typu zakazy). To oczywiście
    powoduje, że przestępca wchodząc np. do czyjegoś domu jest przekonany,
    że nie spotka się z żadnym oporem; mając świadomość tego, że włamując
    się do cudzego mieszkania mógłby zarobić kulkę w łeb, może by
    wcześniej to przemyślał, a nawet jakby nie przemyślał, jego strata.
    Prostytucja nie jest nielegalna, zmuszanie do nierządów jest
    nielegalne, i powinno być surowo karane.

    >A w Holandii pomimo legalizacji wiekszosc narkotykow pochodzi
    >z "niewiadomych zrodel" - pasntwo nigdy nie mialo i nie bedzie
    >miec kontroli nad nimi.

    I dobrze. Swoją drogą holenderska legalizacja polega na umożliwieniu
    sprzedaży limitowanej ilości narkotyków w wyznaczonych miejscach.
    Umożliwienie sprzedaży nieograniczonej żadnymi zakazami ilości w
    dowolnych miejsach (oraz produkcji narkotyków) sprawiłoby, że byłyby
    one sprzedawane w aptekach w śmiesznie niskiej cenie i dobrej jakości
    (wyprodukowanie 1 litra spirytusu to koszt niewiele większy niż 1 zł).

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 5. Data: 2002-08-07 14:33:36
    Od: n...@e...pl

    Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl> wrote:

> [...]
    > one sprzedawane w aptekach w śmiesznie niskiej cenie i dobrej jakości
    > (wyprodukowanie 1 litra spirytusu to koszt niewiele większy niż 1 zł).

    Jako ciekawostkę podam fakt, że w maju kupowałem na Kaukazie pół litra
    wódki za ok. 2,5 zł (dwa złote 50 groszy). Rosja zablokowała wewnętrzny
    import wódki z republik stowarzyszonych i gorzelnie pozbywają się zapasów
    sprzedając je bez akcyzy, prawie po kosztach. Mimo tego naród wcale nie
    zaczął się schlewać na masową skalę, nawet pomimo faktu że większość
    to muzułmanie - mniej więcej połowa z nich traktuje zakaz picia dość
    lekko. Jest jednak coś pięknego w chwili, gdy za butelkę dobrej wódki
    wręcza się sprzedawcy banknot 10-cio rublowy ;)

    --
    Paweł Krawczyk, Kraków, Poland http://echelon.pl/kravietz/
    crypto: http://ipsec.pl/

  • 6. Data: 2002-08-07 15:24:12
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Wed, 7 Aug 2002 14:33:36 +0000 (UTC), n...@e...pl
    napisał(a):

    >Mimo tego naród wcale nie zaczął się schlewać na masową skalę

    Co więcej, jeśli u nas pół litra kosztowałoby 2,50 zł, to nie tyle, że
    wzrosłoby spożycie alkoholu co jego sprzedaż - bo nie opłacałoby się
    kupować alkoholu w Czechach w Słowacji czy Ukrainie oraz przemycać
    przez granice; prędzej "wymycać" do tych krajów, więc produkcja i
    sprzedaż w Polsce radykalnie by wzrosła, zmniejszając tym samym
    bezrobocie :-).

    Poza tym jeśli w tej chwili jakiś alkoholik miesięcznie przepija całą
    swoją wypłatę, a w domu rodzina przymiera głodem, po zniesieniu akcyzy
    i doprowadzeniu ceny alkoholu do ceny wolnorynkowej (owe 2,50 zł),
    taki alkoholik nadal pił by pewnie tyleż samo, tyle że wydawałby na
    alkohol 10-krotnie mniej; zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydałby
    na co innego (chleb, buty, etc.), przyczyniając się do kolejnego
    zmniejszenia bezrobocia w kraju - same korzyści :-)

    Pozdrawiam
    TeDe