    From: "Traszka" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z umowa o prace
    Date: Fri, 10 Nov 2006 09:41:17 +0100

    Użytkownik "Michal" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:eiutlr$opi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > . Problem polega na tym ze z tygodnia na tydzien pewne
    > zajecia mam wymiennie, wiec nie zawsze jest tak ze np. w poniedzialek
    > jestem
    > w pracy, ale zawsze jestem w stanie odrobic to w inny dzien, tak zeby
    > finalowo wypracowac to 20h tygodniowo.
    (...) ludzie w kadrach tlumacza sie ze odpowiednie sformulowanie
    takiej umowy jest trudne, bo co np. w wypadku kiedy stanie mi sie cos w
    pracy w czasie kiedy rzekomo powinienem byc na uczelni? I> Michal

    W umowie o pracę powinny być określone normy czasu pracy, w Twoim
    przypadku - norma dobowa 4 godziny i przeciętnie 20-godzinna tygodniowa
    norma czasu pracy.
    Czy w danym dniu będziesz pracował 8 godzin, czy wcale, zachowując w okresie
    rozliczeniowym przyjętym przez Twój zakład przeciętnie 20 godzin pracy,
    zależy tylko od dobrej woli pracodawcy.

    Pobyt w pracy potwierdzasz prawdopodobnie na liście obecności, ktoś
    ewidencjonuje Twój faktyczny czas pracy, więc nie powinno być problemu z
    ustaleniem kiedy faktycznie pracujesz .

    Co do umowy, to pracodawca powinien potwierdzić na piśmie ustalenia co do
    stron umowy, rodzaju umowy oraz jej warunków najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    pracy (art. 29 par. 2 KP). Do 7 dni informuje o innych warunkach
    zatrudnienia (normy pracy, wyniar urkopu itp.)

    Zaproponuj, że będziesz z tygodniowym wyprzedzeniem informował, kiedy
    będziesz pracował, co jest istotne dla organizacji pracy.

    U mnie tak by to wyglądało, a reszta zależy od pracodawcy i dobrego humoru
    pań kadrowych. Poprawcie mnie, jeśli sie mylę.

    Traszka