  • 1. Data: 2006-04-03 20:22:42
    Temat: REZYGNACJA z ubezpieczenia
    Od: "Lienka" <c...@w...pl>

    Dzien dobry,
    chcialabym bardzo poprosic o jakakolwiek rade w nastepujacej sprawie:
    Niedawno zarezerwowalam dwa bilety lotnicze w firmie Ryan Air.
    Rezerwacji osobiscie nie robilam, bo nie posiadam karty kredytowej -
    robila ja moja znajoma.
    Niestety mimo, ze ja poinformowalam, ze nie potrzebuje ubezpieczenia,
    nie zwrocila uwage i zatwierdzila rezerwacje biletow razem z
    ubezpieczeniem.

    Nastepnego dnia dzwonilam do Ryan Air i chcialam z ubezpieczenia
    zrezygnowac. Tam dowiedzialam sie ze to nie jest mozliwe, poniewaz sa
    to pieniadze, ktore naleza teraz do firmy ubezpieczeniowej (ELVIA) i
    Ryan Air ich juz nie moze ruszac.
    Zadzwonilam wiec do Elvii, ale tam dowiedzalam sie, ze to nie oni o tym

    decyduja,ale Ryan Air. Zadzwonilam wiec ponownie do Ryan Air a tam
    pracownik call center w koncu poszedl porozmawiac z przelozonym i potem

    mi powiedzial, ze jednak jest to niemozliwe, bo system te pieniadze nie

    pozwoli wyplacic.
    Mowil tez cos o tym, ze maja umowy z dwiema firmami ubezpieczeniowymi,
    ze jak bym zamowila ubezpieczenie w tej drugiej, to ze tam jest
    14dniowy okres wypowiedzenia umowy. Ale ze w tej w ktorej jestem teraz
    ja, nie ma zadnej mozliwosci rezygnacji.

    Zalezy mi na rezygnacji z kilku powodów:
    1. nie nieposiadam drzewka rodzacego banknoty
    2. okres ubezpieczenia jest 28 dni a ja+druga osoba wyjezdzamy na 3
    miesiace
    3. Ta druga osoba jest obywatelem Polski, ale ja jestem ze Slowacji i
    wedlug zasad ubezpieczyciela, nie mam w ogole prawa zkorzystac z tego
    ubezpieczenia - czyli w moim przypadku zaplacilam dodatkowe pieniadze
    za usluge, z ktorej nie moge skorzystac.

    Bardzo prosze o informacje czy istnieje uniwersalny okres w ktorym moge

    zrezygnowac z umowy o ubezpieczenie. Jesli tak, to prosze o jego
    konkretne brzmienie, zebym mogla wznowic rozmowe z Ryan Air na
    bardziej wyrownanym poziomie...

    Uprzejmie dziekuje za jakiekolwiek rady.

  • 2. Data: 2006-04-03 22:38:20
    Temat: Re: REZYGNACJA z ubezpieczenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Lienka [###c...@w...pl.###] napisał:

    Przede wszystkim jakiekolwiek dyskusje przez telefon nie mają sensu. W
    tym wypadku wyślij pismo listem poleconym. Zakładając, ze zakup odbył
    się drogą elektroniczną na odległość uniwersalnym terminem - moim
    zdaniem - jest 10 dni. Wszak polisa jest towarem, jak każdy inny i nie
    przychodzi mi do głowy żaden powód, z jakiego to nie miało by
    obowiązywać. Dla pewności jednobrzmiące teksty wysłał bym, zarówno do
    Ryan Air jaki i Elvia.

  • 3. Data: 2006-04-03 22:59:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.04.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > zdaniem - jest 10 dni. Wszak polisa jest towarem, jak każdy inny i nie
    > przychodzi mi do głowy żaden powód, z jakiego to nie miało by

    Art.16.
    1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:
    [..]
    4) ubezpieczenia, w tym o członkostwo w otwartych funduszach emerytalnych,
    oraz reasekuracji,
    [..]

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-04-03 23:47:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Debowski [###a...@I...ml1.net.###] napisał:

> [...]
    umów:
    > [..]
    > 4) ubezpieczenia, w tym o członkostwo w otwartych funduszach

    No to w takim razie ewentualne rozwiązanie może nastąpić tylko i
    wyłącznie za ich przyzwoleniem. nie sądzę, by to miało miejsce.

  • 5. Data: 2006-04-04 10:28:03
    Od: "Lienka" <c...@w...pl>

    Chcialam wszystkim podziekowac za udzielone informacje. Widze, ze nie
    wiele juz w tej sprawie zdolam zrobic...
    Do przyszlosci zapamietam na 100% ze najlepiej jak czlowiek sam
    osobiscie cos zalatwia lub placi lub rezerwuje, itp..
    Zycze wam milego dnia i jeszcze raz dziekuje.
    Lienka