    From: "arek - ale inny" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z księgarnia internetową
    Date: Thu, 14 Feb 2008 07:28:54 +0100

    Czy ktoś może mi poradzić jak rozwiązać problem z księgarnią:
    Dn. 21.01 zamówiłem kilka książek za ponad 100zł. Niektóre z nich były
    oznaczone jako "czas oczekiwania 3-5 dni" (to chyba ważne, bo przy innych
    pozycjach był czas oczekiwania "1 dzień" lub "dostępne", a widziałem też
    takie, na które trzeba było czekać miesiąc - tych nie brałem)
    Po złożeniu kompletnego zamówienia i zapłacenia za towar+przesyłkę (z góry,
    mTransfer) otrzymałem informację, że wysyłka jest planowana na 28.01 a
    książki mam dostać 31.01 (opłaciłem priorytet).
    Tymczasem mamy 14.02, a książek nie ma. Dostałem od nich maila, że nie mogą
    zdobyć jeszcze trzech pozycji (najtańszych, zresztą) ale na pewno wkrótce je
    dostanę. Księgarnia zignorowała trzy moje maile z prośbą o wysykę
    częściową - bo bardzo mi na tych książkach zależało (egzaminy), zapłaciłbym
    nawet dwa razy za przesyłkę, choć wydaje mi się, że i oni mogliby poczuć się
    zobligowani do jakiejś drobnej rekompensaty.
    Na dziś mam sytuację taką, że udzieliłem dużej firmie pożyczki w wysokości
    sto paredziesiąt zł. Zapenie nieoprocentowanej i do tego nie wiadomo na jak
    długo... Czy mam szansę na zwrot pieniędzy? Odszkodowanie?
    Czy moją zapłatę można potraktować tak jak to jest przy zaliczkach - zwrot
    podwójnej sumy w przypadku niewykonania zobowiązania?

    Pozdrawiam
    Arek