    From: "andrzej" <a...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z fakturą - bardzo, bardzo proszę o pomoc.
    Date: Tue, 6 Jul 2004 13:15:05 +0200

    Witam Państwa,

    Kilka dni temu zamówiłem aparat fotograficzny z firmy x. Umowa była taka, że
    pierwsze kilka dni testuję (nie płaciłem przy odbiorze; kurier spisał tylko
    nr dowodu osobistego) ten sprzęt i jeżeli nie spodoba mi się - odsyłam go.
    Odesłałem wraz z fakturą.

    Dwa dni temu przyszedł do mnie list, zawierający 3 identyczne faktury (z
    załącznikiem: "proszę podpisać i odesłać"), następującej treści:

    Przepiszę dokładnie:

    "Faktura korygująca VAT
    Przyczyna korekty: Klient Zrezygnował z zakupu, pokrywa koszty transportu w
    obie strony.

    1. Aparat cyfrowy x
    sztuk: -1
    Cena netto: 1884,43
    Wartość netto: -1884,43
    Stawka vat: 22%
    Kwota VAT: -414,57
    Wartość brutto: -2299,00

    2. Transport:
    sztuk: 1
    Cena netto: 24,59
    Wartość netto: 24,59
    Stawka VAT: 22%
    Kwota VAT: 5,41
    Wartość brutto: 30,00

    Razem: -1859,84,
    Stawka VAT: X
    Kwota VAT: - 409,16
    Wartość brutto: -2269,00

    RAZEM DO ZWROTU: 2 269,00
    w tym zmniejszenie podatku VAT: 409,16
    POZOSTAŁO DO ZWROTU: 2 269,00
    Słownie: dwa tysiące dwieście sześćdziesiąt dziewięć złotych zero groszy

    Termin płatności: 2004-07-14
    Forma płatności: przelew,
    Bank: x-x-x-x-x"

    Problem w tym, że zadzwoniłem tego samego dnia (dwa dni temu) do firmy i
    kazali mi odesłać bez podpisywania te papiery, argumentując:
    "Księgowa pomyliła się".

    Dzisiaj otrzymałem telefon od ów księgowej, że "ona musi mieć podpisane te
    faktury (żeby zaksięgować) i że ja żadnych kosztów nie ponoszę".

    Ale, ale... na fakturze, którą muszę podpisać, widnieje napis: "Do zapłaty:
    2 269,00; Termin płatności 2004-07-14".

    O co chodzi? Czy jak to podpiszę i odeślę, będą mieli z tego tytułu powód do
    ściągnięcia ode mnie tych 2 tys. zł?

    Bardzo proszę o pomoc. :(
    To dla mnie duże pieniądze i nie wiem już co robić.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Andrzej