  • 1. Data: 2004-07-06 11:15:05
    Temat: Problem z fakturą - bardzo, bardzo proszę o pomoc.
    Od: "andrzej" <a...@m...pl>

    Witam Państwa,

    Kilka dni temu zamówiłem aparat fotograficzny z firmy x. Umowa była taka, że
    pierwsze kilka dni testuję (nie płaciłem przy odbiorze; kurier spisał tylko
    nr dowodu osobistego) ten sprzęt i jeżeli nie spodoba mi się - odsyłam go.
    Odesłałem wraz z fakturą.

    Dwa dni temu przyszedł do mnie list, zawierający 3 identyczne faktury (z
    załącznikiem: "proszę podpisać i odesłać"), następującej treści:

    Przepiszę dokładnie:

    "Faktura korygująca VAT
    Przyczyna korekty: Klient Zrezygnował z zakupu, pokrywa koszty transportu w
    obie strony.

    1. Aparat cyfrowy x
    sztuk: -1
    Cena netto: 1884,43
    Wartość netto: -1884,43
    Stawka vat: 22%
    Kwota VAT: -414,57
    Wartość brutto: -2299,00

    2. Transport:
    sztuk: 1
    Cena netto: 24,59
    Wartość netto: 24,59
    Stawka VAT: 22%
    Kwota VAT: 5,41
    Wartość brutto: 30,00

    Razem: -1859,84,
    Stawka VAT: X
    Kwota VAT: - 409,16
    Wartość brutto: -2269,00

    RAZEM DO ZWROTU: 2 269,00
    w tym zmniejszenie podatku VAT: 409,16
    POZOSTAŁO DO ZWROTU: 2 269,00
    Słownie: dwa tysiące dwieście sześćdziesiąt dziewięć złotych zero groszy

    Termin płatności: 2004-07-14
    Forma płatności: przelew,
    Bank: x-x-x-x-x"

    Problem w tym, że zadzwoniłem tego samego dnia (dwa dni temu) do firmy i
    kazali mi odesłać bez podpisywania te papiery, argumentując:
    "Księgowa pomyliła się".

    Dzisiaj otrzymałem telefon od ów księgowej, że "ona musi mieć podpisane te
    faktury (żeby zaksięgować) i że ja żadnych kosztów nie ponoszę".

    Ale, ale... na fakturze, którą muszę podpisać, widnieje napis: "Do zapłaty:
    2 269,00; Termin płatności 2004-07-14".

    O co chodzi? Czy jak to podpiszę i odeślę, będą mieli z tego tytułu powód do
    ściągnięcia ode mnie tych 2 tys. zł?

    Bardzo proszę o pomoc. :(
    To dla mnie duże pieniądze i nie wiem już co robić.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-07-06 11:21:18
    Temat: Re: Problem z fakturą - bardzo, bardzo proszę o pomoc.
    Od: "andrzej" <a...@m...pl>

    Użytkownik "andrzej" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj otrzymałem telefon od ów księgowej, że "ona musi mieć podpisane te
    > faktury (żeby zaksięgować) i że >>>>>> ja żadnych kosztów nie ponoszę
    <<<<<<<".

    Wyjaśnienie.
    Koszty transportu pokryłem znacznie wcześniej.

    Pozdrawiam,
    Andrzej.

  • 3. Data: 2004-07-06 11:22:16
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > 2 269,00; Termin płatności 2004-07-14".
    >
    > O co chodzi? Czy jak to podpiszę i odeślę, będą mieli z tego tytułu powód

    jak dla mnie po porstu zwrot podatku wyludzaja.

    P.

  • 4. Data: 2004-07-06 11:28:53
    Temat: Re: Problem z fakturš - bardzo, bardzo proszę o pomoc.
    Od: "andrzej" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > zapłaty:

    > do
    > >

    > jak dla mnie po porstu zwrot podatku wyludzaja.
    >
    > P.

    Kurcze, nie umiem ustawić tego kodowania :( Przepraszam.

    Hm, wyłudzają podatek - to źle, ale czy ja nie będę miał z tego jakiś
    nieprzyjemności?

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-07-06 12:13:19
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    > ale czy ja nie będę miał z tego jakiś
    > nieprzyjemności?

    do póki nic nie podpiszesz to nie :-)
    ty wywiązałeś się ze swojej części umowy (koszty transp.)
    więc teraz całą korespondencję do kosza,
    a w przypadku rozmowy telefonicznej tłumacz,
    żeby księgowali sobie na podstawie dokumentów wewnętrznych
    i dali ci spokój

    pozdr
    Traaq

  • 6. Data: 2004-07-06 12:51:56
    Od: "andrzej" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Traaq" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więc teraz całą korespondencję do kosza,
    > a w przypadku rozmowy telefonicznej tłumacz,
    > żeby księgowali sobie na podstawie dokumentów wewnętrznych

    A czy księgowa faktycznie (żeby wszystko prawnie było u nich okej) musi mieć
    fakturę z moim podpisem nawet jak zwróciłem produkt?

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2004-07-06 13:12:14
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    > A czy księgowa faktycznie (żeby wszystko prawnie było u nich okej) musi
    mieć
    > fakturę z moim podpisem nawet jak zwróciłem produkt?

    nie musi,
    teraz bardzo nie musi, a kiedyś to tylko porostu :-))))
    (od kiedy UE - fry mogą być pez podpisów)

    pozdr
    Traaq

  • 8. Data: 2004-07-06 13:29:57
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "andrzej" <a...@m...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cce2dg$cc3$1@inews.gazeta.pl

    > [......................]
    > Kurcze, nie umiem ustawić tego kodowania :( Przepraszam.
    > [......................]

    Kodowanie masz już dobrze ustawione. Musisz
    jeszcze odznaczyć w OE/Opcje/Wysyłanie -
    "Odpowiedz na wiadomości używając formatu w
    jakim zostały wysłane"
    Nie będziesz wtedy powielał braku kodowania swego
    przedpiśccy, np. Rokickiego który w ogóle nie ustawił
    kodowania w swoim czytniku.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Nie zawsze mów co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz."

  • 9. Data: 2004-07-06 13:35:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Traaq napisał:

> [...]
    >

    > nie musi,
    > teraz bardzo nie musi, a kiedyś to tylko porostu :-))))
    > (od kiedy UE - fry mogą być pez podpisów)

    Ale tam cos było o fakturze korygującej. Faktura korygująca musi byc
    potwierdzona przez odborcę jeżeli korekta powoduje zmniejszenie podatku
    należnego, inaczej wystawca faktury nie ma prawa do obniżenia swojego
    podatku należnego o korektę.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-07-06 14:09:32
    Od: "andrzej" <a...@m...pl>

> [...]
    >
    > nie musi,
    > teraz bardzo nie musi, a kiedyś to tylko porostu :-))))
    > (od kiedy UE - fry mogą być pez podpisów)

    Yhym. Rozumiem.

    A co z tym: "Do zwrotu" i "termin płatności" ?

    Dziwne to trochę :( Nic z tego nie rozumiem.

    Pozdrawiam.