  • 31. Data: 2018-02-06 09:13:03
    Temat: Re: Problem z dłużnikiem
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Feb 2018 09:00:01 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Po co mam podawać? I tak nie zrozumiesz.

    Seriio?

    > Wyobraź sobie, że twój wierzyciel staje się właścicielem połowy
    > twojego
    > mieszkania i zaczyna sobie razem z tobą życie urządzać - nie
    > zmotywowałoby się to do spłaty? :)

    Nadal nonsens, większość wierzycieli np. skarb państwa nie ma czasu
    na takie pierdoły.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2018-02-06 09:17:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-06 o 09:04, Marek pisze:

    > Dyskusja się rozwinęła na dwa scenariusze:
    > 1. Dłużnik ma dług,, jest już po postępowaniu, jest tytuł. Po tym robi
    > manewry z majątkiem. To już wyjaśniliśmy.
    >
    > 2. Dłużnik jest świadomy, że ma dług ale wierzyciel jeszcze nie
    > rozpoczął postępowania. Zanim wierzyciel rozpoczyna postępowanie dłużnik
    > majątek sprzedaje lub daje przysłowiowej żonie. Miałem na myśli
    > scenariusz nr 2.

    > Scenariusz nr 2

    Nieważne jest, kiedy wierzyciel wszczął postępowanie, tylko kiedy
    powstał dług, i czy dłużnik zbywał majątek w celu pokrzywdzenia wierzycieli.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2018-02-06 09:18:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-06 o 09:09, Marek pisze:

    > Musi być spełnione wiele czynników, by pociągnąć małżonka, to nie takie
    > proste.

    Nieprawda, że wiele, wystarczy jeden. I przy długach wyższych niż o
    wartości pietruszki jest ten warunek spełniony, chyba że mamy do
    czynienia z wierzycielem-debilem.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2018-02-06 09:20:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-06 o 09:13, Marek pisze:

    > Seriio?

    > Nadal nonsens,  większość wierzycieli np. skarb państwa nie ma czasu na
    > takie pierdoły.

    I z tego wyciągasz wniosek, że...?
    Bo nie rozumiem, co chcesz przekazać, wychodząc z tego, że negujesz
    zasadność tego, aby wierzyciel chciał poznać co się składało na majątek
    dłużnika jakiś czas temu. Wciąż unikasz odpowiedzi na to pytanie, bo
    wykazałoby bezsens tej całej dyskusji z tobą.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2018-02-06 09:36:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Feb 2018 09:17:54 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nieważne jest, kiedy wierzyciel wszczął postępowanie, tylko kiedy
    > powstał dług, i czy dłużnik zbywał majątek w celu pokrzywdzenia
    > wierzycieli.

    Jak to nieważne, przecież często to postępowanie może dopiero
    określić odpowiedzialnosc konkretnej osoby za dług (a ta osoba może
    działać wyprzedzająco). Przed postępowaniem dług jest ale nie
    wiadomo jeszcze kto będzie za niego odpowiadał.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2018-02-06 09:39:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Feb 2018 09:20:09 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > I z tego wyciągasz wniosek, że...?

    Na razie żadnych wniosków nie wyciągam, skąd taki wniosek?

    > Bo nie rozumiem, co chcesz przekazać, wychodząc z tego, że negujesz

    Ja tylko rozważam możliwe scenariusze ucieczki dłużnika.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2018-02-06 09:39:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-06 o 09:36, Marek pisze:

    > Jak to nieważne, przecież często to postępowanie może  dopiero określić

    Nieprawda, że często - zwykle jest tak bardzo rzadko, i dotyczy to
    raczej spraw typu odszkodowanie.

    > odpowiedzialnosc konkretnej osoby za dług (a ta osoba może działać
    > wyprzedzająco).

    Jak może działać wyprzedzająco, skoro (cytuję twoje mądrości): "dopiero
    postępowanie może określić odpowiedzialność"? Czyli dłużnik nic nie wie
    o swojej odpowiedzialności, ale z niewiadomych powodów zbywa majątek? :)

    >  Przed postępowaniem dług jest ale nie wiadomo jeszcze
    > kto będzie za niego odpowiadał.

    Jak ci coś sprzedam na kredyt, albo jak wystawisz mi weksel, to dopiero
    postępowanie sądowe określi kto komu jest co winien? Nieprawda, to już
    wiadomo wcześniej, i dłużnik może odpowiadać za wyzbywanie się majątku
    zanim jeszcze sprawa trafi do sądu.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2018-02-06 09:40:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-06 o 09:39, Marek pisze:

    > Na razie żadnych wniosków nie wyciągam, skąd taki wniosek?

    Wciąłeś się w dyskusję negując zasadność tego, aby wierzyciel sprawdzał
    historię majątkową dłużnika, więc myślałem, że za twoimi postami szła
    jakaś ukryta myśl, ale widzę, że nie.

    > Ja tylko rozważam możliwe scenariusze ucieczki dłużnika.

    Dlaczego akurat w tym wątku nie na temat?

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2018-02-06 09:47:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Feb 2018 09:18:45 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nieprawda, że wiele, wystarczy jeden.

    Musi być wspólnota majątkowa, dług musi powstać w czasie jej trwania
    a nie przed jej zawarciem, żona musiala wyrazić zgodę itp. To jest
    ten jeden, tak?

    --
    Marek

  • 40. Data: 2018-02-06 09:48:56
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Za zbycie? No nie przesadzaj. Zbycie jest zwykle ekwiwalentne, rodzaj zamiany prawa
    na bilety.

    -----