  • 1. Data: 2018-02-05 11:40:19
    Temat: Dostawca internetu chce zabrać kabel
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Miałem umowę z dostawcą internetu na 2 lata.
    Po 3,5 roku wypowiedziałem i teraz mam innego dostawcę.
    Poprzedni dostawca chce zdemontować kabel (światłowód), który
    doprowadził wtedy do mnie. W umowie nie ma ani słowa na temat, co się
    dzieje z kablem po rozwiązaniu umowy.
    Światłowód jest prawie w całości na mojej posesji - od słupa idzie nad
    działką do domu i dalej pod dachem do wnętrza, gdzie jest trwale
    przymocowany.
    Domyślam się, że jedynym powodem chęci demontażu tego światłowodu jest
    "bezinteresowna złośliwość".
    Czy były dostawca ma prawo do zdemontowania tego światłowodu?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-02-05 13:33:25
    Temat: Re: Dostawca internetu chce zabrać kabel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >przymocowany.
    >Domyślam się, że jedynym powodem chęci demontażu tego światłowodu

    Moze nie calkiem bezinteresowna ... za 2 lata wrocisz do niego, to
    bedzie okazja obciazyc za nowa instalacje, albo umotywowac dwuletni
    abonament :-)

    >Czy były dostawca ma prawo do zdemontowania tego światłowodu?

    Sie martwisz - odpisz proponujac terminy demontazu, pismo zachowaj,
    ... po ilu to latach swiatlowod przejdzie na twoja wlasnosc tytulem
    zasiedzenia ?

    J.

  • 3. Data: 2018-02-05 13:51:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-05, Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > Poprzedni dostawca chce zdemontować kabel (światłowód), który
    > doprowadził wtedy do mnie. W umowie nie ma ani słowa na temat, co się

    A była za to jakaś osobna opłata?

> [...]
    > "bezinteresowna złośliwość".
    > Czy były dostawca ma prawo do zdemontowania tego światłowodu?

    Jesli twierdzi (najwyraźniej), że ten światłowód jest jego, to może
    podnieś sprawę opłat za bezumowne korzystanie z Twojej działki. Przez
    3.5 roku pewnie nazbierało się tego więcej niż wartośc tego kabla.

    Zasadniczo, nie wiem co on niby miałby zrobić aby ten kabel bez Twojej
    zgody wydobyć. Służebności przecież nie ma? Kabel warty pewnie
    kilkadziesiąt złotych. A rosnie coś nad tym kablem, rabarbar jakiś np.?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-02-05 14:16:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > A była za to jakaś osobna opłata?
    Nie było.

> [...]
    > zgody wydobyć. Służebności przecież nie ma? Kabel warty pewnie
    > kilkadziesiąt złotych. A rosnie coś nad tym kablem, rabarbar jakiś np.?
    Rabarbar rośnie (jak zgadłeś?) i jeszcze jeżyny, wiśnie i bez oraz forsycja.
    Jacek

  • 5. Data: 2018-02-05 20:14:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-02-18 o 11:40, Jacek pisze:
> [...]
    > "bezinteresowna złośliwość".
    > Czy były dostawca ma prawo do zdemontowania tego światłowodu?

    Zakładając, że jak piszesz - w umowie na temat kabla nie ma nic, to
    moim zdaniem zastosowanie będzie miał art. 191 kc. Kabel jest
    właściciela nieruchomości.

  • 6. Data: 2018-02-06 13:42:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-05, Jacek <k...@a...com> wrote:
    > Nie było.

    > Rabarbar rośnie (jak zgadłeś?) i jeszcze jeżyny, wiśnie i bez oraz forsycja.
    > Jacek

    To jeszcze ich może zapytaj (obok wczesniejszych kwestii) czy zdają
    sobie sprawę ile będzie kosztowało naprawienie szkód, które spowodując
    wyciągając ten kabel (jeśłi już łaskawie byś na to przystał).

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-02-06 13:59:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 13:42:38 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > To jeszcze ich może zapytaj (obok wczesniejszych kwestii) czy zdają
    > sobie sprawę ile będzie kosztowało naprawienie szkód, które spowodując
    > wyciągając ten kabel (jeśłi już łaskawie byś na to przystał).
    Jakie szkody
    Albo w dwóch chłopa a jak nie to do auta zaczepią jeden koniec kabla i wyciągną go.
    Kabel na straty pewnie ale w ogródku nie powinno być uszkodzeń
    Inna sprawa ze jak nie mają służebności wpisanej to nie bardzo mogą bez zgody
    właściciela działki włazić na jego teren

  • 8. Data: 2018-02-06 14:16:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-06, Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > powinno być uszkodzeń Inna sprawa ze jak nie mają służebności
    > wpisanej to nie bardzo mogą bez zgody właściciela działki włazić na

    Może i faktycznie wyciągną. Tak czy inaczej, cała wcześniej wymieniona
    reszta im tego nie ułatwi.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-02-06 14:20:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 14:16:21 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Może i faktycznie wyciągną. Tak czy inaczej, cała wcześniej wymieniona
    > reszta im tego nie ułatwi.

    A i niezbyt utrudni

  • 10. Data: 2018-02-06 14:31:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>