  • 21. Data: 2009-03-16 07:15:02
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Wiec macie 30 dni na złożenie dokumentow do US (oboje, dwa komplety, ty
    > i mama). żeby przez twój wniosek US nie ścigał twojej mamy o podatek bo
    > wtopicie sporo kasy.

    I tak będzie ścigał. :(

    Nabycie spadku następuje w dniu śmierci spadkodawcy. Ojciec zmarł w 1988
    r. i mają zastosowanie ówcześnie obowiązujące przepisy i podatki. :(

    Całkowite zwolnienie bliskich z tego podatku dotyczy osób które nabyły
    prawa do spadku po 01.01.2007 r.

    --
    spp

  • 22. Data: 2009-03-16 07:16:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Nie możesz, bo jak wspomniałaś o domu, to zapewne spadek nie miesci się
    > w kwocie 9 tyś z groszami zwolnionej z podatku.
    > musi iść przez sąd.
    > tego o notariuszach w ogóle nie czytaj.

    Alaliż bowiem?

    --
    spp

  • 23. Data: 2009-03-16 08:06:37
    Od: n...@g...com

    > Całkowite zwolnienie bliskich z tego podatku dotyczy osób które nabyły
    > prawa do spadku po 01.01.2007 r.

    A jak sie maja przepisy jesli od smierci ojca 1988 ten dom byl
    zamieszkiwany zarowno przez moja mama jak i mnie ?
    Ktos wczesniej wspomnial, ze byly jakies przepisy dotyczace
    zameldowania pod danym adresem. Moze ktos wie ? Niemniej dzisiaj
    jestem umowiona do radcy prawnego od spraw spadkowych i podatkowych po
    spotkaniu napisze wiecej co sie dowiedzialam.

  • 24. Data: 2009-03-16 08:25:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    n...@g...com pisze:

> [...]
    > jestem umowiona do radcy prawnego od spraw spadkowych i podatkowych po
    > spotkaniu napisze wiecej co sie dowiedzialam.

    Nic nie zmieniają.
    Niestety. :(
    Te zmiany o których słyszałaś to zapewne tzw. 'ulga meldunkowa' ale od
    styczna tego roku też nieaktualna.
    No i dotyczyły osób które nabyły spadek w 2oo7 i 2008 r.

    --
    spp

  • 25. Data: 2009-03-16 08:43:24
    Od: n...@g...com

    Dziekuje,
    1. jestem po spotkaniu z radca prawnym i poinformowala mnie ze od
    pierwszego kwietnia bedzie mozna przepisac spadek niezaleznie od kwoty
    na podstawie aktu notarialnego (przepisy juz są ale notariusze czekaja
    na jakieś wytyczne czy coś podobnego) i sugeruje, żeby się wstrzymać
    te 2-3 tygodnie bo szybciej się to aktem załatwi niż pełnym
    postępowaniem spadkowym

    2. A odnośnie podatku od spadku. Jeśli podatek ma być płacony wg
    przepisów z 88 roku to rozumiem, że również wg wartości z 88 roku. Jak
    ustalić wartość nieruchomości wstecz ?

  • 26. Data: 2009-03-16 09:04:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nic nie zmieniają.
    > Niestety. :(
    > Te zmiany o których słyszałaś to zapewne tzw. 'ulga meldunkowa' ale od
    > styczna tego roku też nieaktualna.

    Niekoniecznie.
    Przed ulgą meldunkową było zwolnienie, dla deklarujących zamieszkiwanie
    przez 5 lat od nabycia.

  • 27. Data: 2009-03-16 09:04:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <n...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    Dziekuje,
    >1. jestem po spotkaniu z radca prawnym i poinformowala mnie ze od
    >pierwszego kwietnia bedzie mozna przepisac spadek niezaleznie od kwoty
    >na podstawie aktu notarialnego

    Co znaczy "przepisać spadek"?

  • 28. Data: 2009-03-16 12:46:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > I tak będzie ścigał. :(
    >
    > Nabycie spadku następuje w dniu śmierci spadkodawcy. Ojciec zmarł w 1988
    > r. i mają zastosowanie ówcześnie obowiązujące przepisy i podatki. :(

    tak, potem im to napisałem.

    > Całkowite zwolnienie bliskich z tego podatku dotyczy osób które nabyły
    > prawa do spadku po 01.01.2007 r.

    12 maja 2006.

  • 29. Data: 2009-03-16 12:48:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Alaliż bowiem?

    a nie było to właśnie jednym z warunków wykluczających notariusza?

  • 30. Data: 2009-03-16 12:48:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

> [...]
    > styczna tego roku też nieaktualna.
    > No i dotyczyły osób które nabyły spadek w 2oo7 i 2008 r.

    jeszcze było zwolnienie 110 m2 z podatku
    tyle, że pod warunkami.