  • 1. Data: 2009-03-13 11:47:13
    Temat: fotoradar, a legalizacja zasilania
    Od: t...@g...com

    Witam

    Słyszałem, że fotoradar poza legalizacją urządzenia powinien posiadać
    legalizację zasilania (zasilacza, akumulatora).
    W przypadku fotoradaru przenośnego nawet legalizację na miejsce, w
    którym jest ustawiany.
    Jeśli dobrze słyszałem, czy ktoś może wskazać podstawę prawną oraz
    napisać jak wygląda w praktyce odwołanie się od mandatu celem okazania
    kopii w/w badań?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-13 11:47:35
    Temat: Re: fotoradar, a legalizacja zasilania
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    t...@g...com pisze:
> [...]
    > Jeśli dobrze słyszałem, czy ktoś może wskazać podstawę prawną oraz
    > napisać jak wygląda w praktyce odwołanie się od mandatu celem okazania

    Dałeś dupy to zapłać i nie kombinuj.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2009-03-13 12:01:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    t...@g...com napisał(a):

    > Słyszałem, że fotoradar poza legalizacją urządzenia powinien posiadać
    > legalizację zasilania (zasilacza, akumulatora).

    Szkoda, ze system pocztowy googla nie wymaga legalizacji od osob, ktore
    z niego korzystaja ;)

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 4. Data: 2009-03-13 12:03:05
    Od: t...@g...com

    On 13 Mar, 12:47, krzysiek82 <k...@0...pl> wrote:
    > t...@g...com pisze:

    > Dałeś dupy to zapłać i nie kombinuj.

    Niestety muszę Cię zmartwić, nie dałem dupy. Od 10 lat prowadzę
    samochód i nigdy nie dostałem mandatu! Jestem jednak ciekaw jak
    wygląda opisana przeze mnie sytuacja. Jeśli masz w domu wagę na
    baterie- zważ się przy naładowanych i prawie rozładowanych bateriach,
    a zrozumiesz o co mi chodzi.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-13 12:53:32
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    t...@g...com pisze:

    > Słyszałem, że fotoradar poza legalizacją urządzenia powinien posiadać
    > legalizację zasilania (zasilacza, akumulatora).

    To źle słyszałeś. Niczego takiego nie wymaga.

    > W przypadku fotoradaru przenośnego nawet legalizację na miejsce, w
    > którym jest ustawiany.

    Nie. To miejsce ustawienia powinno spełniać warunki określone w
    dokumentacji do urządzenia które to posiada legalizację.

    > Jeśli dobrze słyszałem, czy ktoś może wskazać podstawę prawną oraz
    > napisać jak wygląda w praktyce odwołanie się od mandatu celem okazania
    > kopii w/w badań?

    Generalnie nie możesz odwołać się od mandatu. Możesz go nie przyjąć,
    wówczas swoich racji możesz dochodzić przed sądem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-03-13 13:10:47
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    >Niestety muszę Cię zmartwić, nie dałem dupy. Od 10 lat prowadzę
    >samochód i nigdy nie dostałem mandatu!

    O czym to ma świadczyć? I dlaczego krzyczysz?

    Jestem jednak ciekaw jak
    >wygląda opisana przeze mnie sytuacja. Jeśli masz w domu wagę na
    >baterie- zważ się przy naładowanych i prawie rozładowanych bateriach,
    >a zrozumiesz o co mi chodzi.

    A podpowiesz, jakich wniosków mamy się spodziewać? Domyślam się, że sam
    przeprowadziłeś taki eksperyment ze swoją wagą i na słabych bateriach
    pokazała inny wynik niż na świeżych.
    Jaki z tego wniosek? Że kupiłeś tandetę. ;-)

    Wiesz co to jest stabilizacja napięcia?

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 7. Data: 2009-03-13 13:24:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Sebcio pisze:

    > Generalnie nie możesz odwołać się od mandatu. Możesz go nie przyjąć,
    > wówczas swoich racji możesz dochodzić przed sądem.

    Art. 101. Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
    § 1. Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę
    nałożono za czyn niebędący
    czynem zabronionym jako wykroczenie. Uchylenie następuje na
    wniosek ukaranego złożony w
    zawitym terminie 7 dni od daty uprawomocnienia się mandatu lub z
    urzędu.

    6008

  • 8. Data: 2009-03-13 13:27:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

> [...]
    > ukaranego złożony w
    > zawitym terminie 7 dni od daty uprawomocnienia się mandatu lub z urzędu.

    No właśnie, to jedyny przypadek.
    Brak homologacji dla lizaka Policjanta po przyjęciu mandatu jest nieistotny.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-03-13 13:28:02
    Od: "jot.be" <j...@n...onet.pl>

    > Art. 101. Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
    > § 1. Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę nałożono za
    > czyn niebędący
    > czynem zabronionym jako wykroczenie.

    Ale akurat radar najczęściej rejestruje czyn BĘDĄCY wykroczeniem.....

  • 10. Data: 2009-03-13 13:34:16
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    spp pisze:

    > No właśnie, to jedyny przypadek.
    > Brak homologacji dla lizaka Policjanta po przyjęciu mandatu jest
    > nieistotny.

    Jak to nie ? Skoro nie da się nim wykryć wykroczenia - nie można
    stwierdzić, że zostało popełnione. Nie można stwierdzić
    wykroczenia - wykroczenia nie ma :)

    6008