  • 1. Data: 2006-11-26 11:24:36
    Temat: Próba wymuszenia-Pomocy
    Od: "YARO" <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Sytuacja jest następująca :
    Prowadzę sprzedaż sprzętu komputerowego i 2 lata temu w grudniu sprzedałem
    pewnej Pani komputer. Za miesiąc skończy się na niego gwarancja. Pani wydzwania
    do mnie z częstotliwością co kilka dni że jej się komp zawiesza że nie działa
    tararara ... Komputer sprawdzany był przeze mnie kilkakrotnie, również u Pani w
    domu (na wsi zresztą) i nic nie wykryłem. Oddałem go nawet do serwisu dostawcy
    od którego brałem części i też nic nie stwierdził. System oczywiście nielegalny
    jest tam zainstalowany. W karcie gwarancyjnej jest wyraźnie napisane że dostawca
    czyli ja nie odpowiada za kompatybilnośc sprzętu z posiadanym przez użytkownika
    oprogramowaniem oraz że oprogramowanie nie podlega gwarancji. Poza tym wiem że u
    Pani występowały kłopoty z instalacją elektryczną (jak to na wsi). I teraz
    sprawa wygląda tak : Pani chce oddac kompa do innego serwisu i obciążyc mnie
    kosztami. Pytanie czy może tak zrobic i czy ja mogę np. w celu sprawdzenia u
    niej instalacji elektrycznej która może byc powodem złego działania kompa wezwac
    elektryka do wykonania pomiarów instalacji i obciążyc ją kosztami tych pomiarów.
    Proszę o odpowiedź, bo pierwszy raz mi się takie coś zdarza.
    Pozdrawiam
    YARO

  • 2. Data: 2006-11-26 11:35:14
    Temat: Re: Próba wymuszenia-Pomocy
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    Ty nic nie musisz. Ani ona nie ma prawa obciazac Ciebie ani Ty jej.

    Jak kobieta ma problem, niech Cie atakuje z cywilnego. Sad powola
    bieglego, przy okazji moze jej sie dopierdola do dupy za tego
    pirackiego Windowsa.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-11-26 11:42:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 26 Nov 2006 12:24:36 +0100, YARO napisał(a):

    > Pani chce oddac kompa do innego serwisu i obciążyc mnie
    > kosztami. Pytanie czy może tak zrobic

    Nie

> [...]

    Nie

    > Proszę o odpowiedź, bo pierwszy raz mi się takie coś zdarza.

    Olej to.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-11-26 11:53:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.11.2006 YARO <j...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > oprogramowaniem oraz że oprogramowanie nie podlega gwarancji. Poza tym wiem że u

    Taki zapis nie jest MZ skuteczny, przynajmniej w przypadku reklamacji z
    tyt. niezgodności z umową która nadal, z wiadomymi zastrzeżeniami, Cię
    obowiązuje. W przypadku gwarancji jest dość dyskusyjny, ale chyba jednak
    dopuszczalny. Legalność jej oprogramowania jest tu sprawą wtórną.

> [...]
    > kosztami. Pytanie czy może tak zrobic i czy ja mogę np. w celu sprawdzenia u

    Oddać może.Do obciążenia daleka droga.

> [...]
    > elektryka do wykonania pomiarów instalacji i obciążyc ją kosztami tych pomiarów.
    > Proszę o odpowiedź, bo pierwszy raz mi się takie coś zdarza.

    Pomijając sam sens takich pomiarów, to jak Ty sobie to wyobrażasz?
    Włamiesz się do niej? :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-11-26 13:38:05
    Od: "YARO" <j...@p...onet.pl>

    Dzięki za odpowiedzi.

    W takim razie daje sobie z babą spokój.
    A tak swoją drogą rozmawiałem wczoraj z kimś kto zna tą babę (mąż
    chrześnicy) i stwierdził że był tak elektryk (brat męża tej baby) i
    stwierdził że jest OK z instalacją bo bezpieczniki są wymienione na nowe.
    hehehe takiej bzdury dawno nie słyszałem.

    YARO

  • 6. Data: 2006-11-26 18:03:46
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

> [...]
    > elektryka do wykonania pomiarów instalacji i obciążyc ją kosztami tych pomiarów.

    Ja miałem taka Panią co groziła oddaniem sprawy do Sądu, bo Jej komputer
    podobno częściej w serwisie dtoi niż u Niej. U nas w serwisie komp
    działa OK, nie zawiesił sie ani razu, nie było też resetu. Pracownicy na
    zmianę wymyślali zadania, obciązalismy kartę kgrafiki, procek itp, i jak
    gdyby nigdy nic. Pojechałem do klientki do domu z miernikiem, wsadzam
    końcówki do gniazdka, nieco ponad 200V. Idę na bezpieczniki, na listwie
    235V. Kazałem sie pani umówić z elektrykiem i nie przywozić sprzętu
    wiecej, dopóki nie poprawi instalacji w domu. Blisko 35V obniżone
    napięcie, tańsze zasilacze (a takie są przeważnie w obudowach do 150zł)
    nie wytrzymują tak obniżonego napięcia...

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 7. Data: 2006-11-27 01:36:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ARO wrote:

> [...]
    > jest tam zainstalowany. W karcie gwarancyjnej jest wyraźnie napisane że dostawca

    No to donosik i problem znika ;->

    [ciach]

    > sprawa wygląda tak : Pani chce oddac kompa do innego serwisu i obciążyc mnie
    > kosztami. Pytanie czy może tak zrobic i czy ja mogę np. w celu sprawdzenia u

    Musiałaby udać się do sądu i bezspornie udowodnić, że sprzęt był wadliwy
    lub popsuł się "sam z siebie" w okresie gwarancji. Wtedy teoretycznie
    owszem mogłaby coś tam nabruździć. Jeśli to oprogramowanie nawala a
    sprzęt jest OK (albo został uszkodzony przez wadliwe
    zasilanie/użytkowanie), to może ci nagwizdać.

    > niej instalacji elektrycznej która może byc powodem złego działania kompa wezwac
    > elektryka do wykonania pomiarów instalacji i obciążyc ją kosztami tych pomiarów.

    ROTFL

    Wzywać elektryka do _jej_ lokalu? A jak wejdziesz? Włamanie? ;->