  • 31. Data: 2013-12-07 14:09:54
    Temat: Re: Premier Łotwy ma honor...
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-06, SJS <s...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Maroko
    > Kto ma pieniądze to ma lekarza
    > Do szpitala nie przyjęli rodzącej kobiety
    > Rodziła przed szpitalem
    > Dowiedział się o tym król Maroka

    [...]

    Znaczy marzy Ci się dyktatura?
    No spoko. Ma swoje zalety. Jak się trafi mądry władca, to w ogóle.
    Gorzej jak się trafi tyran i despota.

    [...]

    > Szpital w Garwolinie
    > Zapisy do specjalistów na 2014 rok
    > Ludzie koczowali w nocy aby móc się zapisać do kolejki do specjalistów
    > Kiedy?
    > Kilka dni temu
    > Donald ma się dobrze?

    Jak Ci tak ciąży ich los, to rozwiązanie jest proste.
    Zarabiaj więcej, płać wyższe podatki. Jak wystarczająco wielu
    będzie to robić, to w końcu nas będzie stać na różne rzeczy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2013-12-07 19:55:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Dec 2013, Wojciech Bancer wrote:

    > Jak Ci tak ciąży ich los, to rozwiązanie jest proste.
    > Zarabiaj więcej, płać wyższe podatki. Jak wystarczająco wielu
    > będzie to robić, to w końcu nas będzie stać na różne rzeczy.

    Argument wygląda z pozoru dobrze.
    Tez pozór ma ze dwie luki (która kojarzę):
    - rapot NIK przypominający o tym, że NFZ *zaoszczędził* 2 Gzł
    - szpencjalista naumiany i odyplomowany w kraju (za rzeczone
    podatki), dajmy na to lekarz, bez żadnych wzajemnych zobowiązań
    może na stałe wydyfundować za granicę, z czego cieszą się
    budżety innych krajów.
    Podkreślam "na stałe", bo to istotne.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2013-12-07 21:09:39
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

> [...]
    > podatki), dajmy na to lekarz, bez żadnych wzajemnych zobowiązań
    > może na stałe wydyfundować za granicę, z czego cieszą się

    Lekarstwem - płatne studia.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 34. Data: 2013-12-08 00:00:39
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    sqlwiel wrote:
    > Tymczasem u nas po wypadku rządowego samolotu *NIKT*, ani
    > premier, ani "generał" Janicki nie poczuł się do żadnej
    > odpowiedzialności.

    Kurcze Ci łotwini tacy honorowi jak japończycy prawie :)

  • 35. Data: 2013-12-08 11:01:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-07, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Argument wygląda z pozoru dobrze.
    > Tez pozór ma ze dwie luki (która kojarzę):
    > - rapot NIK przypominający o tym, że NFZ *zaoszczędził* 2 Gzł

    Ale na kontraktacji świadczeń, czy na refundacji leków? :)
    Wiesz, Fundusz Pracy to też ma nadwyżkę ZTCP.
    Nie znaczy to że ZUS nie ma w ogólności deficytu. :)

> [...]
    > podatki), dajmy na to lekarz, bez żadnych wzajemnych zobowiązań
    > może na stałe wydyfundować za granicę, z czego cieszą się

    E tam. Łaski bez. Jak ktoś jest specjalistą (specjalistą podkreślam,
    a nie tylko "studentem po kierunku") w poszukiwanych dziedzinach,
    to zarabia wszędzie dobrze. W Polsce też.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2013-12-08 13:07:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-11-28 08:11, sqlwiel pisze:
    > i po zawaleniu się supermarketu podał się do dymisji. Rząd upadł.
    >
    > Tymczasem (ja naprawdę nie chcę o Smoleńsku!) u nas po wypadku rządowego
    > samolotu *NIKT*, ani premier, ani "generał" Janicki nie poczuł się do
    > żadnej odpowiedzialności. Jedyni winni zginęli w wypadku.
    >
    > Honor psi zjedli.

    Przeciez Antoni mówi o zamachu. Jakie mozliwosci ma polski premier by
    zmusic Rosję by na swoim terenie nie zestrzeliwała nam samolotów? W tym
    wypadku zadnych. Przeciez nie miał prawnych mozliwosci by zakazac LK
    samobójczej misji,
    Chyba, ze to jednak błąd pilota. To wtedy trzeba zadac Tuskowi pytanie,
    dlaczego w pułku pracowali piloci, którzy bali sie postawić Prezydentowi.

    --
    @foe_pl

  • 37. Data: 2013-12-08 23:30:40
    Od: Jingiel <x...@x...pl>

    W dniu 2013-12-08 00:00, poszukiwacz pisze:

    > Kurcze Ci łotwini tacy honorowi jak japończycy prawie :)

    Japońcy to by sepuku pewnie zrobili. Od razu ichni cesarz. Putin
    powinien podać się do dymisji, bo to on tam tę brzozę zasadził.

  • 38. Data: 2013-12-11 23:40:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Dec 2013, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2013-12-07, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale na kontraktacji świadczeń, czy na refundacji leków? :)

    AFAIR 0,8 Gzł na refundacji leków.

    > Wiesz, Fundusz Pracy to też ma nadwyżkę ZTCP.
    > Nie znaczy to że ZUS nie ma w ogólności deficytu. :)

    Owszem, *również* jestem przeciwko "przelewaniu" funduszy celowych
    byleby tylko "czymś" zapchać dziurę, zamiast przypisania ich
    stosownie do celu (znaczy obniżyć FP i podnieść społeczną
    jeśli trzeba, pomijając sprawę że tu jest dyskusyjne DLACZEGO
    trzeba by podnieść, co w momencie "powiązania z celowością"
    prowadzi do źle widzianych pytań).

    > E tam. Łaski bez. Jak ktoś jest specjalistą (specjalistą podkreślam,
    > a nie tylko "studentem po kierunku") w poszukiwanych dziedzinach,
    > to zarabia wszędzie dobrze. W Polsce też.

    Ty chyba nie chcesz zauważyć do czego zmierzałem :>
    Przecież nie idzie o to, że on nie dostanie pracy.
    Idzie o to, że on jej tu NIE CHCE, bo za granicą chętnie przyjmą
    fachowca którego ktoś im wykształcił, dając "dotację celową".
    Za nasze podatki konkretnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2013-12-11 23:51:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Dec 2013, sqlwiel wrote:

    > Lekarstwem - płatne studia.

    Nie.
    Płatne studia z kolei zakładają "filtr na ubogich" na wejściu".
    Dla społeczeństwa jest szkodliwe, aby "wyuczonymi" mogły zostać
    wyłącznie wybrane "za pochodzenie" jednostki.

    Co to dla mnie za interes, że z 1000 potencjalnych dobrych lekarzy
    900 zostanie odsianych przez barierę finansową, a w zamian załapie
    się ze 200 których stać na przeskoczenie tej bariery, za to głównym
    powodem kształcenia będzie wyłącznie wizja wysokiego zarobku lub
    ambicje rodziców? Toż od tego ja JEDYNIE dostanę wyższą opłatę
    za lekarza :>

    To równie złe rozwiązanie, co przypadek w którym "z 1000" 700
    sztuk (przepraszam za brutalizację :P) ucieknie za granicę.
    Nie opłaca się również zastraszenie "drogą w jedną stronę" w postaci
    bezwzględnej konieczności spłacenia całości kształcenia, bo wiadomo,
    że części zainteresowanych "nie wyjdzie", co *również* działałoby
    jak "filtr na ubogich".

    Lekarstwem jest np. weksel gwarancyjny umarzany pracą w kraju
    kształcenia (niekoniecznie bezpośrednio po studiach, ba, wręcz
    z przymusowym oknem które się "nie liczy") *lub* koniecznością
    spłaty przy emigracji :|

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2013-12-12 07:24:52
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Nie.
    > Płatne studia z kolei zakładają "filtr na ubogich" na wejściu".
    > Dla społeczeństwa jest szkodliwe, aby "wyuczonymi" mogły zostać
    > wyłącznie wybrane "za pochodzenie" jednostki.

    Nie ma filtru. Ktoś ubogi szuka sponsora albo bierze kredyt (wiem, ktoś
    musi mu ten kredyt zabezpieczyć). Ten "ktoś" sprawdza przedtem np. jakie
    delikwent ma szanse te studia skończyć. Potem niech sobie jedzie za
    granicę, ale dług musi spłacić.
    Poza tym - teraz jest filtr na wyjściu (podjęciu pracy) dla "mających
    układy" i jakoś nikt z tym nic nie robi.

> [...]
    > powodem kształcenia będzie wyłącznie wizja wysokiego zarobku lub
    > ambicje rodziców? Toż od tego ja JEDYNIE dostanę wyższą opłatę

    Lekarzy będzie tyle samo i tak samo dobrych, bo będzie się kształcić
    tylu, ile wchłonie potem system świadczeń zdrowotnych.
    Płatne mają być wszystkie studia, a nie tylko medycyna.

    Nie traktujmy "służby" "zdrowia" jak społecznego zasiłku i obowiązku
    państwa, bo od tego tylko włos do traktowania obywateli jako gospodarski
    inwentarz (konie, świnie, krowy) należący do państwa.

> [...]
    > bezwzględnej konieczności spłacenia całości kształcenia, bo wiadomo,
    > że części zainteresowanych "nie wyjdzie", co *również* działałoby

    Nie chodzi o blokowanie komukolwiek wyjazdu. Niewolnikami byliśmy już
    przez 50 lat i wystarczy. Za studia ma być zapłacone. Kropka. To nie
    jest społeczne świadczenie, zapomoga, ale usługa dydaktyczna. Państwowej
    edukacji wystarczy do matury (dopóki nie zniesiemy obowiązku szkolnego).

    BTW - Teraz masz tak, że z tego 1000 zostaje w kraju 300 niedojdów,
    którzy albo języka nie znają, albo nie potrafią sobie załatwić intratnej
    pracy w cywilizowanym kraju. (Pominąłem tych, którzy nie wyjeżdżają ze
    względów rodzinnych, ale tacy mieli by z czego zapłacić za studia -
    rodzina podżyruje kredyt.)

> [...]
    > kształcenia (niekoniecznie bezpośrednio po studiach, ba, wręcz
    > z przymusowym oknem które się "nie liczy") *lub* koniecznością

    A czymże to się różni od "załatw sobie kredyt i potem spłać go z
    wynagrodzenia"?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.