  • 1. Data: 2004-12-28 18:21:05
    Temat: KRUS- czy pani w okienku ma racje ???
    Od: yaacek <y...@g...pl>

    mam problem , ktory w skrocie wyglada tak.

    nabylem dwa lata temu gospodarstwo rolne , powyzej jednego hektara
    przeliczeniowego, tak wiec wg pani w okienku w krus ( a takze na
    stronach internetowych KRUS) , automatycznie stalem sie rolnikiem i
    powinienem w stecz zaplacic ubezpieczenie za dwa lata.
    nie jest to jakis majatek, ale mam w tej kwestii inne zdanie.
    dodam w tym miejscu, ze nie prowadzilem dzialalnosci rolniczej i
    ziemia stala odlogiem.

    Poniewaz ustawa z dnia 20 grudnia 1990 mowi, ze:

    Art. 16.
    1. Ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu podlega z mocy ustawy:

    1) rolnik, ktorego gospodarstwo obejmuje obszar uzytków rolnych
    powyzej 1 ha przeliczeniowego.

    i tu sie wszystko zgadza do momentu wyjasnienia , kto to jest rolnik.

    Art. 6.
    Ilekroc w ustawie jest mowa o:

    1) (1) rolniku - rozumie sie osobe fizyczna prowadzaca na wlasny
    rachunek dzialalnosc rolnicza jako posiadacz (samoistny albo
    zalezny)...

    i wlasnie wg mnie jako posiadacz nie prowadzacy dzialalnosci rolniczej
    , nie podlegam ustawowemu obowiazkowi ubezpieczenia lecz dobrowolnemu.

    czy ktos ma moze jednak odmienne zdanie w tej sprawie ???

    pozdrawiam

    Jacek Blaszczykiewicz

    y...@g...pl

  • 2. Data: 2004-12-28 22:40:22
    Temat: Re: KRUS- czy pani w okienku ma racje ???
    Od: "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl>

> [...]
    > nie jest to jakis majatek, ale mam w tej kwestii inne zdanie.
    > dodam w tym miejscu, ze nie prowadzilem dzialalnosci rolniczej i

    Jeśli płacisz albo kiedyś płaciłeś ZUS to nie płacisz KRUSu.