  • 11. Data: 2006-11-13 15:56:18
    Temat: Re: Prawo telekomunikacyjne
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 15:41:22 +0100, dodi napisał(a):

    > Przeczytałeś dokładniej mój post? dostałem 24 października mejla i napsiali
    > ze mam zapłacić do 31 października ,jeżeli nie to 2 listopada mi wyłączą
    > net. A tu z niczego w tym samym dniu mnie odłączyli. Czy uważasz to za
    > poważne? a piszesz mi tu o regulaminach ,jeżeli już zdecydowali się na daną
    > datę wpłynięcia środków to niech dotrzymają słowa...

    Obiecali słownie to co innego, a odłączenie wynikające z przyjętego do
    stosowania przez Ciebie regulaminu to drugie. Nie ma kasy na dzień 24.10
    ciach...

    Przeczytaj dokładnie czy nie masz przypadkiem gdzieś mowy o opłacie za
    *ponowne podłączenie do sieci*. W moim mieście pięknie to rozwiązali.
    Jeśli zaległości powstaną na kwotę wyższą od 100 zł wtedy bez powiadomienia
    odłączają. Warto dodać, że w umowie jak i regulaminie jest informacja o
    zapłacie do danego dnia okresu rozliczeniowego i prawie odłączenia bez
    ponownego wezwania do zapłaty. Koszty ponownego przyłączenia są zawarte w
    regulamnie lub umowie na świadczenie usługi.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 12. Data: 2006-11-13 16:15:31
    Od: m...@g...com

    dodi wrote:

> [...]
    > to za poważne? a piszesz mi tu o regulaminach ,jeżeli już zdecydowali się
    > na daną datę wpłynięcia środków to niech dotrzymają słowa...

    Owszem, ich postępowanie jest niefajne, jednak są w prawie. Na upartego
    możnaby próbować wyciągnąć z ich maila jakieś konsekwencje, tzn że obiecali
    a nie dotrzymali. Ale to wątłe takie ....

    p. m.

  • 13. Data: 2006-11-13 16:39:52
    Od: "Info" <t...@w...pl>

    Operator nie złamał prawa telekomunikacyjnego. W ustawie tej nie ma zapisu
    że nie może cię wyłączyć. Tak jak już ktoś wcześniej napisał takie sprawy
    uregulowane są w umowie abonenckiej oraz regulaminie świadczenia usług
    telekomunikacyjnych operatora.
    A zapewne operator zawarł klauzurę o możliwość zaprzestania świadczenia
    usługi w przypadku braku wpłat. To ile masz zapłacić to sam powinieneś
    wiedzieć najlepiej. Kwota musi być zawarta w umowie !!! Operator wcale nie
    musi ci udzielać takiej informacji tym bardziej mailem. Jeżeli zgubiłeś
    umowę i nie wiesz ile masz zapłacić zgłoś sie do operatora a on ci wręczy
    cennik (za darmo) .Cennik usług powinien tez być opublikowany publicznie
    więc najszybciej dowiesz się jak wejdziesz na stronę operatora

    Potwierdzenie salda :)
    Potwierdzenie salda to na koniec roku może ci operator przesłać jeżeli ma
    pełną księgowość
    Tym bardziej nie musi ci potwierdzać to mailem. Pokusił bym się nawet o
    stwierdzenie że źle by było jak by tak zrobił. Protokół pocztowy SMTP jest
    taki niedoskonały że nikt nie może mieć pewności że adresatem maila byłeś
    ty. No chyba że podpis elektroniczny posiadasz.
    Złą rzeczą jest iż operator nie poinformował cię wcześniej o braku zapłaty
    ()forma przypomnienia) ale to wcale nie zwalnia cię z obowiązku terminowej
    zapłaty. Teraz pozostaje ci tylko uregulować należność wraz z odsetkami
    Jeżeli jakość świadczonych usług jest zła należy zgłosić reklamacje
    telefonicznie bądź ustnie do protokołu w np. w biurze operatora. Można
    złożyć też pisemnie.
    Na reklamacje złożoną telefonicznie operator powinien podpowiedzieć pisemnie
    Chyba że wcześniej zadzwoni do ciebie.
    Każda reklamacja musi być rozpatrzona. Proponuję złożyć reklamację pisemną
    wtedy operator jest zobowiązany na nią pisemnie odpowiedzieć. Jeżeli
    rozpatrzenie będzie na niekorzyść wnioskodawcy wówczas abonent może złożyć
    wniosek do sądu polubownego działającego przy prezesie UKE .

  • 14. Data: 2006-11-14 09:19:23
    Od: "dodi" <f...@i...pl>

    ja nie chce nic wyciagnac tylko miec podstawe do natychmiastowego
    rozwiazania umowy a nie czekania 1 miesiac (tyle jest w umowie na
    wypowiedzenie). Oczywiscie zaplacilem naleznoci odliczajac dni kiedy
    internet mi wylaczyli

    dodi

  • 15. Data: 2006-11-14 09:34:19
    Od: "dodi" <f...@i...pl>

> [...]
    > że nie może cię wyłączyć. Tak jak już ktoś wcześniej napisał takie sprawy
    > uregulowane są w umowie abonenckiej oraz regulaminie świadczenia usług

    Nie ma napisane że nie możę ale jest zapisane że zanim to zrobi (jeżeli jest
    wyłączenie nie zależne od niego )musi poinformować odbiorcę.
    Mam wrażenie że sam jesteś dostawcą internetu

    dodi

  • 16. Data: 2006-11-14 10:29:49
    Od: w...@p...onet.pl

    > Nie ma napisane że nie możę ale jest zapisane że zanim to zrobi (jeżeli jest
    > wyłączenie nie zależne od niego )musi poinformować odbiorcę.
    > Mam wrażenie że sam jesteś dostawcą internetu

    tak czytam te Twoje mejle i juz chyba przesadzasz. Najezdzasz na wszystkich,
    ktorzy Ci odpowiadaja. Nastepnym razem jak bedziesz mial problem, to sie nie
    zdziw, jak nie odpowie Ci nikt.
    A wracajac do tematu - moi przedmowcy dobrze Cie pokierowali, wskazujac
    regulamin swiadczenia uslug telekomunikacyjnych. Jesli tam sa jakies
    uregulowania zwiazane z odlaczeniem - powoluj sie na nie, bo w PT nieczego
    takiego nie znajdziesz. A jesli chcesz poszukac - patrz art.:
    - 56-80 (zakladajac w ogole, ze to co swiadczy Twoj dostawca to publicznie
    dostepna usluga telekomunikacyjna),
    - 104 - 108, ze szczegolnym uwzgledneiniem tresci ust. 1 art. 104, ktory
    stanowi, ze "do odpowiedzialności przedsiębiorców telekomunikacyjnych za
    niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej stosuje się
    przepisy Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 107 ust. 1."
    Odsylam do przepisow KC:
    - 384 - 396,
    - 450 - 486.
    Krotko mowiac - chcesz cos zrobic "bo dostawca uslug odlaczyl Cie, a mowil co
    innego" - idz do sadu, bo Prezes UKE niewiele pomoze. Sad obawiam sie pomoze
    niewiele wiecej ;)
    EOT

    pozdrawiam
    d.

  • 17. Data: 2006-11-14 10:53:44
    Od: m...@g...com

    dodi wrote:

> [...]
    > rozwiazania umowy a nie czekania 1 miesiac (tyle jest w umowie na
    > wypowiedzenie). Oczywiscie zaplacilem naleznoci odliczajac dni kiedy

    No podstawy wg. mnie nie masz.

    Ale czy po tym jak ci wyłączyli to ci włączyli spowrotem?. Bo jeżeli nie, to
    *chyba* nie musisz im płacić za okres pozostawania bez sygnału, nawet jak
    ty jesteś winien tego braku (ale to może zależeć od twojej umowy z nimi -
    co ona mówi na ten temat?)

    p. m.

  • 18. Data: 2006-11-14 11:03:03
    Od: "dodi" <f...@i...pl>

    Powtórze:
    24 paź dostałem mejla że musze uregulowac zapłate do 31 paź, ale w tym samym
    dniu kiedy dostałem mejla już mi wyłączyli. Tak więc było to 7 dni przed
    podaną datą w mejlu. I oczywiście wyłączyli bez powiadomienia... zgadza sie?
    i juz nie mam netu do dnia dzisiejszego (od nich). Kase im wyrownalem ale
    nie zaplacilem wlasnie za te 7 dni.

    dodi

  • 19. Data: 2006-11-14 17:51:58
    Od: m...@g...com

    dodi wrote:

> [...]
    > zgadza sie? i juz nie mam netu do dnia dzisiejszego (od nich). Kase im
    > wyrownalem ale nie zaplacilem wlasnie za te 7 dni.

    No to ja powtórzę: miałeś termin na zapłacenie zobowiązania. Nie zapłaciłeś,
    więc cię odcięli, zgodnie z umową którą prawdopodobnie podpisałeś.

    Ten mail należałoby traktować jako informację, że jak do 31 października nie
    zapłacisz, to wtedy to już na pewno cię odetną. Chyba że napisali że nie
    odetną do tej daty (w co wątpię).

    Tak naprawdę, to ten mail ma niewielkie znaczenie. Ważna jest umowa, i
    jeżeli jest, regulamin. Podziel się treścią to będzie można coś więcej
    powiedzieć.

    p. m.

  • 20. Data: 2006-11-15 06:25:37
    Od: "dodi" <f...@i...pl>

    > Ten mail należałoby traktować jako informację, że jak do 31 października
    nie
    > zapłacisz, to wtedy to już na pewno cię odetną. Chyba że napisali że nie
    > odetną do tej daty (w co wątpię).

    Ten mejl otrzymałem 24 paź i tego samego dnia już nie miałem internetu.

    dodi