  • 21. Data: 2009-11-29 21:55:58
    Temat: Re: [Prawo pracy] Wypowiedzenia zmieniające a odprawa
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Johnson pisze:

    > a odprawę można dostać również przy porozumieniu stron.

    W jakim konkretnym wypadku? I caly czas mowimy o odprawie, a nie
    wynagrodzeniu za okres wypowiedzenia.

    Jacek Kustra

  • 22. Data: 2009-11-30 05:38:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    castrol pisze:

    > W jakim konkretnym wypadku? I caly czas mowimy o odprawie, a nie
    > wynagrodzeniu za okres wypowiedzenia.

    W przypadku przewiedzionymi przez ustawę. Tj. gdy porozumienie stron
    spowodowane jest przyczynami lezącymi po stronie pracodawcy.

    --
    @2009 Johnson

  • 23. Data: 2009-11-30 07:58:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nawet jeśli jest jedyną zwalnianą osobą?

    To podpada pod restrukturyzacje... Byłem swojego czasu postawiony przed
    podobnym dylematem i mimo, że z dużej firmy zdecydowały wtedy się odejść
    2 osoby - obie odprawy otrzymały.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 24. Data: 2009-11-30 09:23:01
    Temat: Re: [Prawo pracy] Wypowiedzenia zmieniajÄ&#65533;ce a odprawa
    Od: l...@v...pl

    Sprawa nie jest prosta, tym bardziej, że nie poruszacie jednej kluczowej kwestii.

    Jeśli pracownik porozumienie i na nie się nie zgodził - nic się nie dzieje, nie
    ma odprawy, ale też nie ma zmiany warunków zatrudneinia.

    Jeśli natomiast dostał wypowiedzenie zmieniające, to MUSI w nim być podana
    przyczyna uzasadniająca dokonanie wypowiedzenia, jeśli jej NIE MA, bez znaczenia
    jest to czy takie wypowiedzenie podpisze, czy nie, jeśli dostał w taki sposób,
    że mógł zapoznać się z jego treścią, traktowane jest jako skutkujące. Zatem,
    jeśli NIE MA przyczyny - zasadne jest złożenie odwołania do sądu. Jeśli
    natomiast JEST PRZYCZYNA ważne jest to jaka dokładnie i teraz zaczyna się
    najwazniejsze - trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie CZY ta podana przyczyna
    wypowiedzenia zmieniającego nie leży po stronie pracownika ? Teraz dochodzimy do
    sedna są bowiem orzeczenia, wg. których fakt NIE PRZYJĘCIA nowych warunków przez
    pracownika, w rzeczywistości jest przekształceniem wypowiedzenia zmieniającego w
    definitywne i to oznacza, że to nie jest "wina pracodawcy" mowiąc potocznie, że
    umowa pracownika się rozwiąże, ale są i takie orzeczenia, które mówią, ze
    kluczową jest kwestia PRA-PRZYCZYNY i jej oceny a zachowanie pracownika jest
    drugorzędne.

    pzdr
    mam nadzieję, że czytelnie

  • 25. Data: 2009-11-30 10:27:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 30 Nov 2009 10:23:01 +0100, lukeskyobi napisał(a):

    > mam nadzieję, że czytelnie

    No właśnie słabo z ostrością ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 26. Data: 2009-11-30 14:06:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Nov 2009, Czeresniak wrote:

    > Coś ciekawego piszesz. Mi pracodawca wręczył porozumienie w sprawie
    > rozwiązania umowy.

    To skąd tytuł wątku? ;)

    > Nie usłyszałem żadnych wyjaśnień z jakiego powodu zaproponowano mi
    > porozumienie

    ...aby nie dać wypowiedzenia?
    "Ten Pan sam się zgodził"...

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-12-01 07:42:39
    Od: l...@v...pl

    http://msp.money.pl/wiadomosci/kadry/artykul/prawo;d
    o;odprawy;w;razie;wypowiedzenia;zmieniajacego,138,0,
    165514.html

    :)

    jaśniej ale o wiele dłużej