  • 11. Data: 2006-06-26 23:20:02
    Temat: Re: Prawo jazdy - jazda bez 'nowego'dokumentu po 1 lipca
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Gribik wrote:

    > A gdzie na dokumencie jest napisane ze jest jest terminowy ten papierek?

    No cóż państwo polskie wyprodukowało ustawę, która skróciła ważnosć
    papierka nie skracając ważności uprawnien.
    Jak chcesz powiedzieć, że prawo nie działa wstecz, to masz rację.
    Możesz ustawę zaskarżyć, ale dopóki tego nie zrobisz ustawa jest prawem.

  • 12. Data: 2006-06-27 00:44:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > Jak chcesz powiedzieć, że prawo nie działa wstecz, to masz rację.

    Prawo może działać wstecz.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 13. Data: 2006-06-27 02:08:50
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Prawo może działać wstecz.

    Może źle napisałem.
    Powinienem napisać, ".., że prawo nie powinno działać wstecz"

    Z kolejnej z nowu strony, bylo na to tyle czasu, że można było to prawko
    wymienić już tysiąc razy bez kłopotu.

    W sumie mi to nie przeszkadza.

  • 14. Data: 2006-06-27 06:39:17
    Od: "tomciar" <t...@p...pl>

    > ...ja się zastanawiałem nad innym teoretycznym "rozwiązaniem" dla tych co
    > zaspali z wymianą , a gdyby tak prawo jazdy "ukradli" lub "zaginęło" to
    > otrzymuje się wtedy chyba jakiś tymczasowy dokument potwierdzający
    posiadane

    Nic nie otrzymujesz - zostajesz bez papierów.
    --
    pozdrawiam,
    tomek

  • 15. Data: 2006-06-27 08:33:12
    Od: s...@i...sieradz.info

    On 2006-06-26, witek <w...@s...gazeta.pl.invalid> wrote:

    > i nie pozwoli dalej jechać, bo nie ma dokumentów potwierdzających jego
    > uprawnienia do prowadzenia pojazdów.
    > Jak ważny dokument przyniesie to pojedziesz dalej.

    i wtedy na przeczekanie do konca zmiany policjantow ? :)

  • 16. Data: 2006-06-27 08:59:54
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 26 Jun 2006 21:23:06 +0200, badzio napisał(a):

    > A prawka nie wymieniles bo - w protescie przeciwko okradaniu przez panstwo?

    Ja mam podobny problem - do Polski wracam dopiero w lipcu i tylko na
    tydzień. Więc nawet starajac się być posłusznym obywatelem złożę
    papiery o nowe prawko to pewnie będę je miał dopiero we wrześniu.
    Duży problem to nie jest... ale upierdliwe.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2006-06-27 09:47:26
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > posiadane
    >
    > Nic nie otrzymujesz - zostajesz bez papierów.
    > --
    > pozdrawiam,
    > tomek

    To Ty jesteś taki naiwny ze nie bierzesz kopii dokumentów jakie skladasz. To co
    weźmiesz to aż za dużo żeby się wykazać ze masz ważne PJ. Dowód wplaty do kasy i
    Jakby był określony czas w jakim urząd ma wydac nowe PJ to zostawalbyś bez
    dokumentu. W takiej sytuacji inforamcja o wymianie PJ byłaby taka. Wnioski
    należy składać najpóźniej do <data> bo wydanie trwa tyle ze 1 lipca dokument
    będzie do odebrania. Jeśli jest obowiązek posiadania nowego PJ od 1 lipca to
    taki co przyjdzie do urzędu 30 czerwca o 23-45 ma je dostać. Jeśli nie ma
    takiego zapisu o tym ile czasu jest na wydanie to obowiązuje data złożenia
    wniosku. A wydawać mogą nawet 10 lat. Tak jak z pitem. Masz złozyć w jakimś
    nieprzekraczalnym terminie a sprawdzać mogą za 4 lata. Takie jest moje zdanie.
    Mogę je zmienić jeśli mnie ktoś w sposób rzeczowy przekona. Tomek

  • 18. Data: 2006-06-27 10:32:28
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał:

    > Jeśli nie ma takiego zapisu o tym ile czasu jest na wydanie to obowiązuje
    > data złożenia wniosku.

    § 2. 2 Rozp. Ministra Infrastuktury z 29 kwietnia 2002 r w sprawie
    wymiany praw jazdy. (Dz. U. z 7 czerwca 2002 r.):
    "Okres od dnia złożenia wniosku do dnia wydania nowego dokumentu
    nie może być dłuższy niż 30 dni."

    > A wydawać mogą nawet 10 lat.

    Jak widzisz, nie mogą.

    > Takie jest moje zdanie. Mogę je zmienić jeśli mnie ktoś w sposób
    > rzeczowy przekona.

    Próbuję :-)

    Krystian

  • 19. Data: 2006-06-27 12:37:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Henry (k) wrote:

> [...]
    > papiery o nowe prawko to pewnie będę je miał dopiero we wrześniu.
    > Duży problem to nie jest... ale upierdliwe.

    Masz inne prawko z inego państwa.
    To jeździj na nim.

  • 20. Data: 2006-06-27 16:27:58
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > wymiany praw jazdy. (Dz. U. z 7 czerwca 2002 r.):
    > "Okres od dnia złożenia wniosku do dnia wydania nowego dokumentu

    I udało Ci się. Tomek