  • 11. Data: 2005-10-07 13:29:17
    Temat: Re: Prawo jazdy
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    ideogram wrote:
    > Nie, w przypadku braku oc zawiniłeś Ty, więc mandacik 5tys. zl.+ punkty
    > karne.

    Uzasadnij "5000" w oparciu o taryfikator mandatów, proszę.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 12. Data: 2005-10-07 13:34:12
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    badzio wrote:

    > Samo pojedzie? Przypominam - mowie o sytuacji kiedy kierowca nie ma
    > waznego prawa jazdy i nie ma pasazera ktory moglby prowadzic. Mimo to
    > policja pozwolilaby kierowcy bez waznego prawka jechac dalej?

    kierowca ma niewazny, nieaktualny dokument, co nie zmienia postaci
    rzeczy ze jego uprawnienia nie ulegly przedawnieniu, musisz odroznic te
    dwie rzeczy, kierowca prowadzi pojazd posiadajac wazne uprawnienia, wiec
    nie lamie prawa

  • 13. Data: 2005-10-07 13:45:08
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > rzeczy ze jego uprawnienia nie ulegly przedawnieniu, musisz odroznic te
    > dwie rzeczy, kierowca prowadzi pojazd posiadajac wazne uprawnienia, wiec

    Właśnie to jest powodem mojej niepewności :-). Dokładnie jak piszesz,
    kierowca nie stracił uprawnień, a jedynie wzór dokumentu, który je
    poświadcza, uległ z jakiegoś powodu przedawnieniu. Więc to pisanie o jakimś
    holowaniu auta czy 5000-nym mandacie to chyba lekka przesada :-))).
    Dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Robert

  • 14. Data: 2005-10-07 15:25:53
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > niestety musi wiedziec, uprawnieni nie straciles jedynie mozes z
    > poslugiwac sie niewaznym dokumentem za co grozi mandat w wysokosci 50pln

    Co do nieważnosci dokumentu to sprawa jest dyskusyjna. Rozporzadzenie
    okreslajace terminy wymiany praw jazdy zostalo wprowadzone bez umocowania
    prawnego, żadna ustawa nie udzielala misnistrowi delegacji.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 15. Data: 2005-10-07 16:32:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    SzerszeN <s...@t...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > musisz odroznic te dwie rzeczy, kierowca prowadzi pojazd
    > posiadajac wazne uprawnienia, wiec nie lamie prawa
    A jak kierowca _dokumentuje_ posiadanie uprawnień bez
    ważnego _dokumentu_ ?
    AFAIR prawo nakłada jednak obowiązek posiadania _dokumentu_
    potwierdzającego uprawnienia, z sankcją - nie ma łamania prawa?

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-10-07 18:23:51
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    ideogram <i...@h...pl> napisał:

    >przypadku braku oc zawiniłeś Ty,
    >więc mandacik 5tys. zl.+
    Bzdura - nie wiesz nie pisz !

    >punkty karne.
    J.w. Bzdura - nie wiesz nie pisz !

    Następnym razem poczytaj odpowiednie przepisy (link w stopce)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 17. Data: 2005-10-07 18:23:51
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    poreba <d...@p...com> napisał:

    >A jak kierowca _dokumentuje_ posiadanie uprawnień bez
    >ważnego _dokumentu_ ?
    Właśnie nieważnym dokumentem. Dokument potwierdzający posiada i go
    okazuje. Na pewno jest to wykroczenie mniejszej wagi niż dokument
    nieważny z powodu np. upływu terminu następnego badania lekarskiego.

    >AFAIR prawo nakłada jednak obowiązek posiadania _dokumentu_
    >potwierdzającego uprawnienia,
    J.w. Posiada, potwierdził. Podobnie moze być gdy np. dokument jest
    zniszczony, mało czytelny, ale jest.

    Artur Golański

  • 18. Data: 2005-10-08 18:03:46
    Od: Anakonda <a...@p...onet.pl>

    Fri, 7 Oct 2005 17:25:53 +0200, na pl.soc.prawo, SQLwysyn napisal(a):

    > Co do nieważnosci dokumentu to sprawa jest dyskusyjna. Rozporzadzenie
    > okreslajace terminy wymiany praw jazdy zostalo wprowadzone bez umocowania
    > prawnego, żadna ustawa nie udzielala misnistrowi delegacji.

    A kto określa wzory dokumentów ? ustawa czy minister ?

    Akohoro

  • 19. Data: 2005-10-08 18:55:54
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Anakonda <a...@p...onet.pl> napisał:

    >A kto określa wzory dokumentów ? ustawa czy minister ?
    Co innego jest ustalenie wzoru dokumentu, a co innego jest nałożenie
    "obowiązku" jego wymiany, bo ten jednak powinien być wynikać z ustawy,
    a nie rozporządzenia.

    Artur Golański

  • 20. Data: 2005-10-10 06:11:54
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Artur Golanski wrote:

    > J.w. Posiada, potwierdził. Podobnie moze być gdy np. dokument jest
    > zniszczony, mało czytelny, ale jest.

    dodatkowo policja moze, a w kazdym razie powinna moc w ciagu kilku minut
    potwierdzic waznosc danego dokumentu w swoim systemie