  • 1. Data: 2004-03-25 16:34:55
    Temat: Re: Postepowanie o pobiciu. Pilne!
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Edyta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:910cb1f1.0403250534.4f1d4ef5@posting.google.com
    > Witam i proszę o pomoc!
    >
    > Grupa chłopakow dopuscila sie czynu karalnego przewidzianego w art.
    > 158 § 1. W bojce brało 5 osób (jeden poszkodowany i 4 sprawcow). Jeden
    > ze sprawcow ucieka z miejsca przestepstwa, pozostali zostaja
    > tymczasowo aresztowani. Na odwolanie od tego srodka zapobiegawczego
    > prokurator nie wyraza zgody (powodem jest to ze czwarty sprawca nie

    ??? Zazalenie na areszt sklada sie do sadu, prokurator przedstawia swoja
    opinie, ale nie decyduje.

    > ranami). Rodziny sprawcow kontaktuja sie z poszkodowanym, on stawia
    > propozycje, ze w zamian za pewna kwote zlozy wniosek o postepowaniu
    > ugodowym, (wybacznie jesli zle to sformuowalam). Jesli rodziny sie nie
    > zgodza na taki warunek, on dodatkowo wniesie sprawe cywilna o
    > odszkodowanie.

    nie ma czegos takiego jak "postepowanie ugodowe". Moze byc ugoda z
    pokrzywdzonym, ale jest ona de facto przyznaniem sie do winy. Nie ma tez
    zadnego wplywu na stosowanie aresztu.

    > Oczywiscie rodziny sprawców sa sklonne zaplacic poszkodowanemu. Jak
    > rodziny powinny postapic w takiej sytuacji? Tzn, jak zalatwic te
    > sprawe zeby poszkodowany po otrzymaniu pieniedzy nie "odkrecil" swoich
    > zeznan?

    przede wszystkim udokumentowac (np. nagrac na tasmie analogowej) jego chec
    skasowania pieniedzy w zamian za cos tam (np. zmiane zeznan).

    W kazdej tego rodzaju sprawie nic nie jest takie oczywiste, jak sie wydaje.
    Najbardziej istotne jest, jaki byl przebie zdarzenia i co zeznali jego
    uczestnicy. Dopiero po takiej analizie mozna sie zastanowic co dalej.
    Odradzam natychmiastowe wyciaganie portfela. Niewiele tym osiagniecie. Jak
    chcesz wyczerpujacej rady to pisz na priv, akurat areszty to moja
    specjalnosc..

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 2. Data: 2004-03-25 19:27:14
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
    > ??? Zazalenie na areszt sklada sie do sadu, prokurator przedstawia swoja
    > opinie, ale nie decyduje.

    Przecież może sam uchylić.

    KG

  • 3. Data: 2004-03-26 07:26:34
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > Przecież może sam uchylić.

    tymczasowe aresztowanie stosuje TYLKO sąd /uchyla rowniez/. pozostale srodki
    zapobiegawcze moze stosowac prokurator

    pozdr

  • 4. Data: 2004-03-26 07:33:29
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > Przecież może sam uchylić.
    >
    > KG

    Misiu, cytuj rzetelnie, moja odpowiedz dotyczyla tego zdania:

    > tymczasowo aresztowani. Na odwolanie od tego srodka zapobiegawczego
    > prokurator nie wyraza zgody

    Jasne ze moze sam uchylic, ale jak zamknal to nie po to, aby piec dni
    pozniej uchylac zwlaszcza w przypadku bojki. Areszty pelne sa mlodziencow,
    ktoryz komus przylozyli w gebe i siedza miesiacami.
    Istota mojego wyjasnienia bylo to, ze nie jest potrzebna zgoda prokuratora
    na "odwolanie" czyli zazalenie na areszt.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 5. Data: 2004-03-26 16:33:21
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Lookasik wrote:
    > tymczasowe aresztowanie stosuje TYLKO sąd /uchyla rowniez/. pozostale srodki
    > zapobiegawcze moze stosowac prokurator

    twierdzisz że prokurator nie może uchylić tymczasowego aresztowania?

    KG

  • 6. Data: 2004-03-27 06:53:15
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    dokladnie tak

  • 7. Data: 2004-03-27 08:11:34
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    .
    > dokladnie tak

    Po spotkaniu (przy koniaczku) z sędzią -może;))

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2004-03-27 10:55:33
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości

    > Po spotkaniu (przy koniaczku) z sędzią -może;))

    Może nawet bez spotkania i bez koniaczka.

  • 9. Data: 2004-03-27 11:24:02
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > Może nawet bez spotkania i bez koniaczka.

    nie moze

  • 10. Data: 2004-03-27 12:57:25
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Lookasik wrote: