    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 10 Sep 2010 09:32:19 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Prawo do kanciapy

    On Fri, 10 Sep 2010, Dominik & Co wrote:

    > Nie wiem, czy pomogę, ale osobiście wynajmuję od Wspólnoty Mieszkaniowej
    > (nie spółdzielni) komórkę za pośrednictwem Zarządu Nieruchomości (ADM).

    Też nie wiem czy pomogę :), ale IMVHO w tym leży najważniejsza
    różnica: jak się czyta prawo spółdzielcze, to wychodzi że najważniejszy
    jest tu statut *danej spółdzielni*.
    I nikt z nas nie wymyśli czy sp-nia Tristana ma czynności zarobkowe
    (choćby tylko mające na celu przeznaczenie na pokrycie kosztów
    zarządu) wstawione do listy celów spółdzielni, czy wręcz przeciwnie,
    wykluczone bez wskazanej zgody (nie sądzę, ale chyba nie ma przeszkód
    aby coś takiego wpisać do statutu).

    > Umowa była z ADM, bez żadnych dodatkowych "zgód", pieniądze idą
    > na konto Wspólnoty. Nie wiem, czy wcześniej nie była jakaś uchwała
    > Wspólnoty w rzeczonej sprawie, czy też obejmuje to standardowa umowa
    > "o zarząd".

    Literalnie wynajem części wspólnych nie jest wymieniony w UoWL
    jako wymieniony zgody współwłaścicieli, więc wydawałoby się
    że nawet nie musi być w umowie o zarząd wymienione takie prawo
    do zawierania umów wynajmu, aby umowa taka była skuteczna.

    pzdr, Gotfryd