  • 1. Data: 2010-09-09 14:24:46
    Temat: czy przepisy regulują 'wjazd na osiedle'
    Od: "oxy" <o...@o...pl>

    tak sobie deweloper na nas przyoszczędził, że w bramie wjazdowej na
    stu-osobowe osiedle nie mogą się minąć dwa samochody (za wąsko).
    - Czy jakiś przepis reguluje takie kwestie komunikacyjne na osiedlu?
    - Czy to jest zgodne z prawem o przepisach p/poż?

    Kwestia druga: deweloper wstawił bramę, która nie wytrzymuje rzeczywistego
    obciążenia (jest to średnio ok. 500 'otwarćio-zamknięć' dziennie (szacując,
    że z każdego lokalu dwie osoby wjeżdżają i wracają przynajmniej raz
    dziennie). Brama często się blokuje lub psuje. W konsekwesncji albo nie
    można wyjechać. albo nie mozna wyjechać na czas, a najczęściej stoi otwarta
    ciągle nie spełniając założonej funkcji zwizanej z ograniczeniem dostępu na
    osiedle dla osób 'trzecich'.

    Czy wspólnota ma podstawę żądać od dewlopera jakichkolwiek konsekwencji
    (wymiany mechanizmu na wytrzymalszy, dokładki do nowej bramy odpowiadającej
    obciążeniu, przebudowy szerokości bramy (<-to w szczególności)... ) ?

  • 2. Data: 2010-09-10 14:53:17
    Temat: Re: czy przepisy regulują 'wjazd na osiedle'
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 9 Wrz, 16:24, "oxy" <o...@o...pl> wrote:
    > tak sobie deweloper na nas przyoszczędził, że w bramie wjazdowej na
    > stu-osobowe osiedle nie mogą się minąć dwa samochody (za wąsko).

    Jakie? dwa maluchy czy dwa SUV-y?

    > - Czy jakiś przepis reguluje takie kwestie komunikacyjne na osiedlu?

    Jak sie mijac, gdy droga za waska?

    > - Czy to jest zgodne z prawem o przepisach p/poż?

    A woz strazacki sie zmiesci?

> [...]
    > że z każdego lokalu dwie osoby wjeżdżają i wracają przynajmniej raz
    > dziennie). Brama często się blokuje lub psuje.

    A otwierają delikatnie, zgodnie z tym co producent napisał? ;-)

    > Czy wspólnota ma podstawę żądać od dewlopera jakichkolwiek konsekwencji
    > (wymiany mechanizmu na wytrzymalszy, dokładki do nowej bramy odpowiadającej
    > obciążeniu, przebudowy szerokości bramy (<-to w szczególności)... ) ?

    Ma prawo, a deweloper ma prawo wycenic te prace lub odmowic wykonania.

  • 3. Data: 2010-09-11 08:24:09
    Od: "oxy" <o...@o...pl>

    "VoyteG" <V...@h...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Jakie? dwa maluchy czy dwa SUV-y?
    żadne z posiadanych (pewnie maluchy by dały radę)
    pytasz dla udzieleniea odpowiedzi czy tak sobie? mogę sprawdzić szereokość w

    > Jak sie mijac, gdy droga za waska?
    nie droga - a brama wjazdowa

    > A woz strazacki sie zmiesci?
    o ile nic tam nie utknie
    o ile otworzą sie oba skrzydła (przez jedno NIE PRZEJEDZIE nawet co większy
    osobowy!)

    > A otwierają delikatnie, zgodnie z tym co producent napisał? ;-)
    skrzypiąc jak potępieniec
    czas otwarcia - czytasz książkę za kółkiem (a ewentualne samochody czekające
    na wjazd - blokują ruch na drodze dojazdowej (brak 'zatoczki' wjazdowej))

    > Ma prawo, a deweloper ma prawo wycenic te prace lub odmowic wykonania.
    ale pytanie nie było, czy ma prawo :D
    nie powiedziałeś nic czego nie było wiadomo. Ale nie tracę nadzieji.
    dzięki