  • 1. Data: 2005-07-25 18:09:47
    Temat: Prawo-chodnik
    Od: k...@p...onet.pl (Klub)

    Witaj pl-soc-prawo!

    Czesc
    Mieszkam w domku
    Przed ogrodniem jest chodnik ok. 4 metrow
    Notorycznie samochody parkuja tam (nie nalezace do mieszkancow)
    Czy jest jakis sposob, abt skutecznie sie od nich odgonic, czy prawo
    sie wypowiada na ten tema

    --
    Pozdrowienia,
    Klub

  • 2. Data: 2005-07-25 18:42:52
    Temat: Re: Prawo-chodnik
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    k...@p...onet.pl (Klub) napisał:

    >Witaj pl-soc-prawo!
    Witaj "klubskryp" ;-)

    >Mieszkam w domku
    Ja też ;-)
    I poważniej:

    >Przed ogrodniem jest chodnik ok. 4 metrow
    Szerokości ?

    >Notorycznie samochody parkuja tam
    Jeśli pozostawiono je zgodnie z zasadami PoRD, to mogą.

    >czy prawo sie wypowiada na ten tema
    Przeczytaj art. 47 a szczególnie ust. 2 (link do PoRD w stopce)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 3. Data: 2005-07-25 21:30:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Klub" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    Jedynym skutecznym i zgodnym z prawem sposobem odgonienia tych pojazdów
    jest postawienie przez administratora drogi odpowiedniego znaku
    drogowego.

  • 4. Data: 2005-07-25 22:27:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Klub wrote:

    > Przed ogrodniem jest chodnik ok. 4 metrow
    > Notorycznie samochody parkuja tam (nie nalezace do mieszkancow)
    > Czy jest jakis sposob, abt skutecznie sie od nich odgonic, czy prawo
    > sie wypowiada na ten tema

    Jeśli parkując zostawiają minimum 1,5 metra chodnika wolnego a zakazu
    parkowania/postoju nie ma - nie za bardzo można cokolwiek zrobić.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-07-25 23:06:43
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jedynym skutecznym i zgodnym z prawem sposobem odgonienia tych pojazdów
    > jest postawienie przez administratora drogi odpowiedniego znaku
    > drogowego.

    A czy mozna zamiast znaku postawic np. takie slupki, co utrudniaja
    parkowanie?

    --
    Wymysleni bohaterowie (Imaginary Heroes) ....... http://tiny.pl/qm48
    Batman Poczatek (Batman Begins) ................ http://tiny.pl/qq7x

  • 6. Data: 2005-07-25 23:17:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A czy mozna zamiast znaku postawic np. takie slupki, co utrudniaja
    > parkowanie?

    Administrator drogo może. osoba postronna popełni wykroczenie polegające
    na nieuprawnionym zajęciu pasa drogi.

  • 7. Data: 2005-07-25 23:30:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mariposa doux wrote:

    > A czy mozna zamiast znaku postawic np. takie slupki, co utrudniaja
    > parkowanie?

    nie, bo droga nie twoja i nic tam nie możesz stawiać.

  • 8. Data: 2005-07-25 23:33:33
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Administrator drogo może. osoba postronna popełni wykroczenie polegające
    > na nieuprawnionym zajęciu pasa drogi.

    No tak. Ja pisze o tej pierwszej opcji - tak jak znak, tak postaieniwe
    slupkow przez administratora. Tylko, ze do tego to pewnie trza miec
    znajomosci albo gruba koperte :]

  • 9. Data: 2005-07-26 05:07:40
    Temat: Re[2]: Prawo-chodnik
    Od: k...@p...onet.pl (Klub)

    Witaj Robert,

    W Twoim liście datowanym 26 lipca 2005 (01:17:35) można przeczytać:

    RT> Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    RT> Administrator drogo może. osoba postronna popełni wykroczenie polegające
    RT> na nieuprawnionym zajęciu pasa drogi.

    Ale to jest chodnik dla pieszych
    Czy w tej sytuacji ocoby, ktore parkuja popelnia wykroczenie parkujac
    na chodniku, gdyz nie sa mieszkancami
    Czy ja moge postawic znak /zakaz parkowania, nie dotyczy mieszkancow/

    --
    Pozdrowienia,
    Klub

  • 10. Data: 2005-07-26 05:14:16
    Od: k...@p...onet.pl (Klub)

    Witaj mariposa,

    W Twoim liście datowanym 26 lipca 2005 (01:33:33) można przeczytać:

    md> Robert Tomasik wrote:

> [...]

    md> No tak. Ja pisze o tej pierwszej opcji - tak jak znak, tak postaieniwe
    md> slupkow przez administratora. Tylko, ze do tego to pewnie trza miec
    md> znajomosci albo gruba koperte :]

    Ja w sprzedazy takie mniejsze znaki, czy ja jestem uprawniony do
    postawienia takiego znaku
    Czesto widze takie znaki,np przed sklepami

    --
    Pozdrowienia,
    Klub