  • 1. Data: 2004-10-04 10:19:26
    Temat: Sciany "zewnetrzne" lokalu
    Od: "Just." <j...@p...wp.pl>

    Witam,
    wynajmuje lokal uslugowy (na restauracje) od wlasciciela calej kamienicy
    (wlasciciel prywatny). Wejscie jest z bramy, od ulicy mam tylko jedna witryne.
    I mam pytanie: jaki jest status prawny sciany wokol takiej witryny i wokol
    drzwi do lokalu? Od ulicy powiesilam szyld, przy drzwiach spora reklame - za
    wszystko kaza mi placic. To jeszcze pol biedy, ale poniewaz w podworku budynku
    sa jeszcze inne lokale uzytkowe, sciana wokol "mojej" witryny obwieszona jest
    reklamami krawca, studia paznokci, itp... Ladnie to nie wyglada. Zglaszlam
    wlascicielowi, ze chetnie zaplace za te powierzchnie, zeby tylko zostala pusta
    albo pod moja reklame, ale on nie chce sie zgodzic. Czy sa jakies przepisy,
    ktore reguluja takie kwestie?
    Z gory dziekuje za pomoc,
    pozdrawiam,
    Justyna

  • 2. Data: 2004-10-04 21:52:05
    Temat: Re: Sciany "zewnetrzne" lokalu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, Just. wrote:
    [...]
    >+ I mam pytanie: jaki jest status prawny sciany wokol takiej witryny i wokol
    >+ drzwi do lokalu?

    IMHO - "własność wspólna budynku", znaczy: NIE część lokalu, ale
    część BUDYNKU. Jeśli jest kilka lokali - właścicielem jest wspólnota...

    pozdrowienia, Gotfryd