  • 11. Data: 2004-04-06 18:00:44
    Temat: Re: Prawo Uni Europejskiej
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Qwax wrote:
    > A propos nieźle się naszukałem Kodeksu Karnego w wersji
    > obowiązującej (a komentarzy to do dziś w Internecie nie
    > znalazłem - zresztą wcześniej się wściekłem) ;-)))

    A ktoś widział może uzasadnienie do kk?

    KG

  • 12. Data: 2004-04-07 11:04:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KLoSS" <N...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    org...

    > Czyli każdy Polak musi się do tego prawa stosować bez możliwości
    zapoznania
    > sie z nim ;-)

    Moim zdaniem wystarczy się stosować do tego, co w Dziennikach Ustaw
    ogłoszono. A tam znajdują się wszystkie ratyfikowane przez nas akty w
    wersji polskojęzycznej.

  • 13. Data: 2004-04-07 11:41:20
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:c4udmd$6s3$1@news.onet.pl...
    > Qwax wyskrobał(a):
    >
    > Jak nie istnieje jak istnieje? Przed chwilą aż sprawdziłem
    z ciekawości.

    Istnieje ?!?!
    A wczoraj się nie dała otworzyć

    Dzięki

    Qwax

  • 14. Data: 2004-04-07 11:48:25
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c4ul8r$3ti$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości

    > www.sejm.pl

    i owszem - ale nie będąc prawnikiem wkurza mnie zasada
    panująca w publikacjach sejmowo/rządowych

    - poprawki do poprawek do poprawek do poprawek do poprawek
    do poprawek - i nigdzie tekstu jednolitego - OBOWIĄZUJĄCEGO.

    Ale tu się zastrzegam że są to informacje "sprzed jakiegoś
    czasu" - może coś się zmieniło ;-)))

    > trudno żebyś znalazł. Ich autorzy nie pisali ich za darmo.
    > Można je kupić.. :-)

    Jeżeli są obowiązujące (mnie jako obywatela) i za ich
    nieznajomość mogę pójść siedzieć to ...
    nie będę się wyrażał.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 15. Data: 2004-04-07 12:01:12
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:c4udt1$7j8$1@news.onet.pl...
    > KLoSS wyskrobał(a):
    >
    > Po pierwsze - nie każdy Polak musi, bo nie wszytkich ono
    dotyczy.

    Każdy Polak musi przestrzegać obowiązującego w Polsce prawa
    i nieznajomość tegoż nie zwalnia go od odpowiedzialności za
    jego nieznajomość!!

    > Zauważ, że
    > prawo UE tak generalnie to reguluje sprawy związane z
    szeroko pojętym
    > handlem, gospodarką - raczej prawo publiczne. Tak więc
    przeważnie prawo
    > unijne będzie interesować ludzi związanych z działalnością
    gospodarczą,
    > publiczną itd. Poza tym gros polskiego ustawodawstwa w
    sumie powtarza
    > regulacje unijne, a z polskim ustawodawstwem Polacy jak
    najbardziej mogą się
    > zapoznać. Po drugie - każdy Polak ma możliwość zapoznania
    się z prawem
    > polskim.
    ROTFL - chciałbym poznać prawnika, który potrafi znaleźć
    wszystkie obowiązujące w Polsce
    akty+rozporządzenia+komentarze (aczkolwiek korzystający z
    Lexa mówią że jest dobry)

    A poza tym:
    To nie ma znaczenia!!! - jeżeli Państwo wymaga ode mnie -
    szarego obywatela - przestrzegania prawa (i karze mnie ja
    jego nieprzestrzeganie!!!) to powinno mnie jako obywatela
    nauczuć tego prawa - a jeżeli już tego nie uczy to
    przynajmniej umożliwić jego poznanie przez USTAWOWE zebranie
    w jednym miejscu całego obowiązującego w Polsce prawa (wraz
    ze wszystkimi rozporządzeniami i obowiązującymi
    interpretacjami/komentarzami) tak bym je mógł sam poznać. (o
    takim drobiazgu jak 'komplikacja prawa' nie będę się
    wyrażał)

    > I co z tego wynika? Ano nic...

    No może oprócz tego ze Państwo (administracja) ma w ...
    głębokim poważaniu bydło którym zarządza.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 16. Data: 2004-04-07 16:11:57
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Qwax wyskrobał(a):
    > Każdy Polak musi przestrzegać obowiązującego w Polsce prawa
    > i nieznajomość tegoż nie zwalnia go od odpowiedzialności za
    > jego nieznajomość!!

    No i...? Co z tego, że przytoczyłeś taką formułkę? Tak naprawdę zwykłemu
    obywatelowi RP znajomość prawa UE jest w zasadzie nieprzydatna. KK się nie
    zmienia, KC też nie, procedury również pozostają, państwo jak było tak jest,
    Konstytucja ta sama po 1 maja, więc po co zwykłemu Kowalskiemu znajomość
    rozporządzeń, dyrektyw itd. UE? Zeby wiedzieć jak produkować szprotki w
    oleju czy jak budować drogi? Nonsens...

    > ROTFL - chciałbym poznać prawnika, który potrafi znaleźć
    > wszystkie obowiązujące w Polsce
    > akty+rozporządzenia+komentarze (aczkolwiek korzystający z
    > Lexa mówią że jest dobry)

    Znalezienie teoretycznie jest proste. Wystarczy nawiedzić większą bibliotekę
    lub urząd publiczny i poszperać w Dz.U. Tak więc nie możesz postawić
    zarzutu, że prawo jest jakieś niedostępne, tajne itd. Jest go dużo i się
    czesto zmienia - to fakt, ale jak ktoś naprawdę chce, to się może z nim
    zaznajomić. To tylko kwestia chęci.

> [...]
    > interpretacjami/komentarzami) tak bym je mógł sam poznać. (o
    > takim drobiazgu jak 'komplikacja prawa' nie będę się

    Dlaczego narzucasz taki obowiązek na państwo? Państwo to, państwo tamto...
    Rzygać mi się chce jak ludzie tak gadają. Państwo powinno wszystko, a
    obywatele nic, co? Państwo stwarza _możliwość_ poznania prawa. Jak ktoś
    chce - skorzysta, jak nie - trudno. Naotmiast wymaga _bezwzględnie_ jego
    przestrzegania, co nie jest równoznaczne z jego znajomością. Niektóre normy
    prawne są niemal intyicyjnie zapisane w człowieku (nie zabijaj, nie kradnij
    itd.), a do przestrzegania innych można samemu się z prawem zaznajomić albo
    skorzystać z pomocy (adwokat, radca prawny itd.).

    --
    Bartek Gliniecki

  • 17. Data: 2004-04-08 08:02:53
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:c5198u$hmg$1@news.onet.pl...
> [...]
    zebranie
    poznać. (o

    > Dlaczego narzucasz taki obowiązek na państwo?

    Bo Państwo narzuca obowiązki na mnie!!!

    > Państwo to, państwo tamto...
    > Rzygać mi się chce jak ludzie tak gadają.

    Smacznego.

    > Państwo powinno wszystko, a
    > obywatele nic, co? Państwo stwarza _możliwość_ poznania
    prawa.

    ROTFL

> [...]
    > przestrzegania, co nie jest równoznaczne z jego
    znajomością. Niektóre normy
    > prawne są niemal intyicyjnie zapisane w człowieku (nie

    ROTFL - "niemal intyicyjnie zapisane w człowieku " - ROTFL

    Ty tak na serio?

    Qwax

  • 18. Data: 2004-04-08 10:32:22
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Qwax wrote:

    [...]

    > istnieje cos takiego
    > poznawaj do woli.
    >
    > A dlaczego mam je kupować???

    Jesli nie umiesz znalezc to sobie kup.
    Proste - prawda ?

    A ztron z serwisami prawnymi jest wiele.
    Ja zwykle korzystam z www.sejm.gov.pl

    Boguslaw

  • 19. Data: 2004-04-08 11:07:05
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]
    > jego nieprzestrzeganie!!!) to powinno mnie jako obywatela
    > nauczuć tego prawa - a jeżeli już tego nie uczy to

    Po pierwsze, nieznajomosc prawa szkodzi. Po drugie, mozesz isc na prawo i
    nauczyc sie go dokladnie, nawet zrobic
    wszystkie mozliwe specjalizacje. Po trzecie, wiekszosc ludzi zatrzymalaby
    sie na poziomie zrozumienia jednego aktu prawnego, wiec ta "nauka przez
    panstwo" nigdy by sie nie skonczyla i sparalizowalaby cala cywilizacje. Po
    czwarte, zamiast uczyc sie prawa, ktore w ogromnej czesci nigdy mnie nie
    bedzie dotyczyc, lepiej wynajac specjaliste, tj. prawnika. Po piate, Twoje
    zalozenie jest bezsensowne - nigdy w zadnej ludzkiej cywilizacji (a innych
    nie znamy) zadne panstwo nie uczylo swych poddanych prawa, bo jest to
    niewykonalne i niepotrzebne. Szaraczkowi wystarczy znajomosc podstawowych
    norm prawnych. A dla bardzo tepych wystarczy 10 przykazan, ktore stanowia
    streszczenie najbardziej fundamentalnych norm prawnych...

> [...]
    > ze wszystkimi rozporządzeniami i obowiązującymi
    > interpretacjami/komentarzami) tak bym je mógł sam poznać. (o

    Nie krzycz, bo nie masz racji, a na dodatek sie osmieszasz. Gdyby zrobic to,
    czego sie domagasz, nikt na swiecie nie bylby w stanie podniesc ksiazki
    zawierajacej zbior "calego obowiazujacego w Polsce prawa". Zauwaze tylko
    niesmialo, ze np. ustawa budzetowa, uchwalana co roku wazy (po wydrukowaniu)
    jakies 2,5 - 3,5 kg. Zaprenumeruj sobie "Dziennik Ustaw" oraz "Monitor
    Polski" i siegnij po numery archiwalne, zawierajace nadal obowiazujace akty
    prawne. Moze zmiesci Ci sie to wszystko w jednym pokoju...

    "Komentarze do obowiazujacego prawa" to sa cale biblioteki publikacji
    ksiazkowych, prasowych i elektronicznych, maly misiu...

    Poza tym, nie ma czegos takiego jak "ustawowe zebranie obowiazujacego
    prawa". Powszechnie obowiazujace prawo - jak wynika z Konstytucji, moze
    pochodzic z samej Konstytucji, ustaw, ratyfikowanych umow miedzynarodowych,
    rozporzadzen, aktow prawa miejscowego. Zebranie tresci calego prawa w jednej
    ustawie jest zadaniem niewykonalnym i analfabetyzmem prawnym, sprzecznym a
    technika prawodawcza.
    Jak serfujesz po internecie, to pewnie zauwazyles, ze istnieje cos takiego
    jak komputer. Kup sobie baze aktow prawnych na CD i poznawaj do woli.

    A przede wszystkim ucz sie, bo skala Twojej niewiedzy jest wprost
    proporcjonalna do czynionego przez Ciebie halasu, niestety. Krzyczac
    zwracasz uwage na podstawowe slabosci Twojego rozumowania. Lepiej zmien
    nicka, bo dales sie zapamietac jako niezbyt rozgarniety, aczkolwiek
    halasliwy i pewny siebie internauta....

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 20. Data: 2004-04-08 12:14:19
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w
    wiadomości news:c53bp6$39n$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    podniesc ksiazki
    > zawierajacej zbior "calego obowiazujacego w Polsce prawa".

    Ja się ośmieszam?
    Kolego - pragne Ci zwrócić uwagę że korzystasz z Internetu

    > "Komentarze do obowiazujacego prawa" to sa cale biblioteki
    publikacji
    > ksiazkowych, prasowych i elektronicznych, maly misiu...

    Jak wyżej - wielki misiu!

> [...]
    miedzynarodowych,
    > rozporzadzen, aktow prawa miejscowego. Zebranie tresci

    Tempy czy tępy?
    Mówiłem o zebraniu w jednym miejscu!
    Dla milicjantów:
    strona www.polskieprawo.gov.pl (sprawdziłem nie ma)