    From: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo Uni Europejskiej
    Date: Thu, 8 Apr 2004 13:07:05 +0200

    Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
    news:c50n74$gvt$1@213.17.138.58...

    > To nie ma znaczenia!!! - jeżeli Państwo wymaga ode mnie -
    > szarego obywatela - przestrzegania prawa (i karze mnie ja
    > jego nieprzestrzeganie!!!) to powinno mnie jako obywatela
    > nauczuć tego prawa - a jeżeli już tego nie uczy to

    Po pierwsze, nieznajomosc prawa szkodzi. Po drugie, mozesz isc na prawo i
    nauczyc sie go dokladnie, nawet zrobic
    wszystkie mozliwe specjalizacje. Po trzecie, wiekszosc ludzi zatrzymalaby
    sie na poziomie zrozumienia jednego aktu prawnego, wiec ta "nauka przez
    panstwo" nigdy by sie nie skonczyla i sparalizowalaby cala cywilizacje. Po
    czwarte, zamiast uczyc sie prawa, ktore w ogromnej czesci nigdy mnie nie
    bedzie dotyczyc, lepiej wynajac specjaliste, tj. prawnika. Po piate, Twoje
    zalozenie jest bezsensowne - nigdy w zadnej ludzkiej cywilizacji (a innych
    nie znamy) zadne panstwo nie uczylo swych poddanych prawa, bo jest to
    niewykonalne i niepotrzebne. Szaraczkowi wystarczy znajomosc podstawowych
    norm prawnych. A dla bardzo tepych wystarczy 10 przykazan, ktore stanowia
    streszczenie najbardziej fundamentalnych norm prawnych...

    > przynajmniej umożliwić jego poznanie przez USTAWOWE zebranie
    > w jednym miejscu całego obowiązującego w Polsce prawa (wraz
    > ze wszystkimi rozporządzeniami i obowiązującymi
    > interpretacjami/komentarzami) tak bym je mógł sam poznać. (o

    Nie krzycz, bo nie masz racji, a na dodatek sie osmieszasz. Gdyby zrobic to,
    czego sie domagasz, nikt na swiecie nie bylby w stanie podniesc ksiazki
    zawierajacej zbior "calego obowiazujacego w Polsce prawa". Zauwaze tylko
    niesmialo, ze np. ustawa budzetowa, uchwalana co roku wazy (po wydrukowaniu)
    jakies 2,5 - 3,5 kg. Zaprenumeruj sobie "Dziennik Ustaw" oraz "Monitor
    Polski" i siegnij po numery archiwalne, zawierajace nadal obowiazujace akty
    prawne. Moze zmiesci Ci sie to wszystko w jednym pokoju...

    "Komentarze do obowiazujacego prawa" to sa cale biblioteki publikacji
    ksiazkowych, prasowych i elektronicznych, maly misiu...

    Poza tym, nie ma czegos takiego jak "ustawowe zebranie obowiazujacego
    prawa". Powszechnie obowiazujace prawo - jak wynika z Konstytucji, moze
    pochodzic z samej Konstytucji, ustaw, ratyfikowanych umow miedzynarodowych,
    rozporzadzen, aktow prawa miejscowego. Zebranie tresci calego prawa w jednej
    ustawie jest zadaniem niewykonalnym i analfabetyzmem prawnym, sprzecznym a
    technika prawodawcza.
    Jak serfujesz po internecie, to pewnie zauwazyles, ze istnieje cos takiego
    jak komputer. Kup sobie baze aktow prawnych na CD i poznawaj do woli.

    A przede wszystkim ucz sie, bo skala Twojej niewiedzy jest wprost
    proporcjonalna do czynionego przez Ciebie halasu, niestety. Krzyczac
    zwracasz uwage na podstawowe slabosci Twojego rozumowania. Lepiej zmien
    nicka, bo dales sie zapamietac jako niezbyt rozgarniety, aczkolwiek
    halasliwy i pewny siebie internauta....

    --
    pozdrawiam:-) Marek