  • 1. Data: 2005-12-20 10:58:37
    Temat: Gwarancja, naprawa a wymiana
    Od: "Mariusz" <m...@p...pl>

    Witam serdecznie!

    Oddałem zasilacz, który miał 24 miesiące gwarancji do serwisu. Na wstępie
    powiedziano mi, że tego modelu już nie produkują i pewnie dostanę nowy - o
    ile się znajdzie "gdzieś" albo zwrot kasy. Po 3 tygodniach zgłosiłem się po
    zasilacz i powiedziano mi, że został wymieniony. Niestety zasilacz jaki
    zostałem, jest coprawda tym samym modelem jaki oddałem ale nie jest nowy,
    wyraźnie widać po nim ślady rozkręcenia i użytkowania. Dostałem na niego
    nową gwarancję 24 miesiące (co podobno było dobra wolą sklepu gdyż nie
    musieli mi dawać nowej gwarancji). Pytanie czy mieli prawo wręczyć mi inny
    zasilacz niż im oddałem, nie fabrycznie nowy? (w najlepszym wypadku był
    "poserwisowy"), czy też powinni mi oddać kasę z braku możliwości naprawy
    mojego zasilacza? W gwarancji dołączonej do zasilacza przez sklep nie ma
    mowy o takich rzeczach.
    Proszę o pomoc!

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-12-20 13:51:32
    Temat: Re: Gwarancja, naprawa a wymiana
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mariusz napisał(a):
> [...]
    > "poserwisowy"), czy też powinni mi oddać kasę z braku możliwości naprawy
    > mojego zasilacza? W gwarancji dołączonej do zasilacza przez sklep nie ma

    To o czym jest w niej mowa? Twoje prawa reguluje gwarancja, więc trudno
    nam zgadywać. Ogólnie nie ma obowiązku by gwarancja przewidywała wymianę
    na nowy...

    KG

  • 3. Data: 2005-12-20 14:08:07
    Od: "Mariusz" <m...@p...pl>

    > To o czym jest w niej mowa? Twoje prawa reguluje gwarancja, więc trudno
    > nam zgadywać. Ogólnie nie ma obowiązku by gwarancja przewidywała wymianę
    > na nowy...

    Chodziło mi raczej o przepisy ogólne skoro gwarancja nie zawierała
    szczegółów.

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2005-12-20 14:09:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mariusz napisał(a):
    > Chodziło mi raczej o przepisy ogólne skoro gwarancja nie zawierała
    > szczegółów.

    Nie ma przepisów ogólnych dotyczących gwarancji w sprzedaży
    konsumenckiej. A trudno powoływać się na ogólne przepisy dotyczące
    wykonania zobowiązania skoro nie zna się jego źródła i treści -
    gwarancji. Idź do miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    KG