eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2014-05-29 01:10:46
    Temat: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: Max <m...@g...com>

    Dzień dobry, dobry wieczór.

    Droga grupo, czy ktoś z Was tu obecnych orientuje się dobrze w temacie praw i
    obowiązków pracownika zatrudnionego na stanowisku sprzedawcy przy dywersyfikacji
    sprzedawanych usług i towarów?

    Mam na myśli szczególny przypadek. Sprzedawca zatrudnia się na stanowisko pracy, na
    którym w jego obowiązkach jest sprzedaż towaru ze sklepu satelitarnego oraz sprzedaż
    usługi dostępu do telewizyjnego kontentu.

    Po paru miesiącach od rozpoczęcia pracy w firmie dochodzi kolejna usługa, Internet, w
    tym sprzedaż sprzętu (tablet, laptop, modem, antena GSM).

    Następnie telefonia komórkowa i sprzedaż telefonów. Wkrótce pojawia się bankowość,
    ubezpieczenia, energia elektryczna :) To już brzmi śmiesznie, ale to jest spotykane w
    każdej większej korporacji. Jak to się ma do umowy o pracę na stanowisku sprzedawcy?
    Obejmuje Waszym zdaniem takie ogólne stanowisko obowiązki na taką potężną
    dywersyfikacje? Czy to uczciwe?

    Przykład z dnia codziennego: sprzedawca paliw - kasjer, sprzątaczka, kucharz
    (hot-dogi na stacjach). Orlen, Biedronka, Cyfrowy Polsat, Plus, Orange, Rossmann?


    Pozdrawiam serdecznie.


  • 2. Data: 2014-05-29 07:12:24
    Temat: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Max" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b6a57022-d2a5-411f-a395-5e7873bc878e@googlegrou
    ps.com...

    Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć wypowiedzenie
    umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać?


  • 3. Data: 2014-05-29 17:38:34
    Temat: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Max" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć wypowiedzenie
    > umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać?

    Pytającemu chodzi chyba o to, że w związku ze zmianą zakresu obowiązków,
    faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
    Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wypełnienie polecenia pracodawcy",
    a o stan permanentny, wykraczający poza pierwotną umowę (o ile dobrze
    zrozumiałem).
    Jakby miało dojść do rozwiązania umowy, liczyłby pewnie na bonus związany
    z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).

    pzdr, Gotfryd


  • 4. Data: 2014-05-29 19:38:07
    Temat: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: Max <m...@g...com>


    > On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:
    >
    >> Użytkownik "Max" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >> Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć
    >> wypowiedzenie
    >> umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać?

    Sprzedawca chce pracować w jednej firmie, a nie w trzech. Już rozumiesz?


    > W dniu 2014-05-29 17:38, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Pytającemu chodzi chyba o to, że w związku ze zmianą zakresu obowiązków,
    > faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
    > Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wypełnienie polecenia pracodawcy",
    > a o stan permanentny, wykraczający poza pierwotną umowę (o ile dobrze
    > zrozumiałem).
    > Jakby miało dojść do rozwiązania umowy, liczyłby pewnie na bonus związany
    > z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).


    Brawo. Dokładnie to miałem na myśli. Czy umowa o pracę musi regulować
    każdorazowo czynności, które leżą w jego obowiązku? Samo przez nazwę
    mało to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynności mają się imać
    sprzedawcy- pomijając KP.

    Dziękuję za pomoc Panowie.

    Pozdrawiam.


  • 5. Data: 2014-05-29 23:10:33
    Temat: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Max" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:lm7ra0$ovl$1@node1.news.atman.pl...

    > Brawo. Dokładnie to miałem na myśli. Czy umowa o pracę musi regulować
    > każdorazowo czynności, które leżą w jego obowiązku? Samo przez nazwę mało
    > to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynności mają się imać
    > sprzedawcy- pomijając KP.

    Wiesz, ale sprowadzając trochę sprawę do absurdu pracodawca w sklepie
    warzywnym musiałby na nowo podpisywać umowę po dostawie owoców. Moim
    zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormować zagadnienie w umowie o
    pracę, że nie będzie konieczności zmieniania jej przy zmianie sprzedawanego
    towaru.


  • 6. Data: 2014-05-30 01:22:42
    Temat: Re: Prawa i obowi?zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us?ug i towaru.
    Od: Max <m...@g...com>

    W dniu 2014-05-29 23:10, Robert Tomasik pisze:

    > Wiesz, ale sprowadzając trochę sprawę do absurdu pracodawca w sklepie
    > warzywnym musiałby na nowo podpisywać umowę po dostawie owoców. Moim
    > zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormować zagadnienie w umowie o
    > pracę, że nie będzie konieczności zmieniania jej przy zmianie
    > sprzedawanego towaru.

    Zagłębiając się w szczegóły już takiego absurdu nie doświadczymy, co
    najwyżej od strony pracownika. Mam tu na myśli przypadek, w którym
    sprzedawca zajmuje się mniej sprzedażą usług, a bardziej w dalszym jej
    etapie obsługą posprzedażową - przyjęcie na serwis sprzedanego sprzętu,
    udostępnianie informacji dot. płatności i pomoc w dokonywaniu
    zobowiązań, a także przyjmowaniem pisemnych rezygnacji.

    Do czego dążę - można w sklepie sprzedać kurze jaja, spod lady wyciągnąć
    patelnię i kartusz z palnikiem, po czym zrobić klientowi jajecznicę,
    omawiając dokładnie co i jak. Można także wykorzystać wolną przestrzeń
    na głowie pracownika, aby coś jeszcze postawić :) Absurd tak samo.

    Niektóre z firm sobie dobrze z tym radzą - mają osobno zatrudnionych
    sprzedawców sprzętu i ubezpieczeń. Sprzedawca w piekarni może być
    piekarzem, przyniesie to z pewnością wiele oszczędności kosztem dość
    sporego wytężenia zawodowego.

    Zna może ktoś z Was jakieś przykłady rozpraw sądowych w takich
    sytuacjach? Ciekawy jestem orzeczenia sądów w tych sprawach.

    Pozdrawiam!









  • 7. Data: 2014-05-30 18:44:55
    Temat: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-05-29 01:10, Max pisze:

    > Następnie telefonia komórkowa i sprzedaż telefonów. Wkrótce pojawia się bankowość,
    ubezpieczenia, energia elektryczna :) To już brzmi śmiesznie, ale to jest spotykane w
    każdej większej korporacji. Jak to się ma do umowy o pracę na stanowisku sprzedawcy?
    Obejmuje Waszym zdaniem takie ogólne stanowisko obowiązki na taką potężną
    dywersyfikacje? Czy to uczciwe?

    Z opisu wygląda mi na Cyfrowy Polsat ;-)

    Jak dla mnie, praca przy sprzedaży abonamentu satelitarnego niczym się
    nie różni od pracy przy sprzedaży abonamentu telefonicznego. Jedno i
    drugie podlga pod Kodeks cywilny i prawo telekomunikacyjne. Z bankiem to
    już troszkę inna sprawa (prawo bankowe), chociaż papierologia mniej
    więcej taka sama.



  • 8. Data: 2014-05-30 20:42:21
    Temat: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: Max <m...@g...com>

    W dniu 2014-05-30 18:44, Maciej Bebenek pisze:


    > Z opisu wygląda mi na Cyfrowy Polsat ;-)

    Czemu się uśmiechasz? :)


    > Jak dla mnie, praca przy sprzedaży abonamentu satelitarnego niczym się
    > nie różni od pracy przy sprzedaży abonamentu telefonicznego.

    Niczym to dość spore nadużycie :) Praca dla CP i Plus bowiem opiera się
    na 4 systemach. Poza aspektami prawnymi jest do ogarnięcia ogromna
    wiedza, którą trzeba rozumieć, znać wykluczenia i potrafić przekazać
    niezbyt rozgarniętym klientom. Nie jest łatwo wszystko na bieżąco
    ogarnąć, kiedy oferta zmienia się nierzadko.

    Temat nadaje się w tej chwili bardziej pod pręgierz. A szkoda,
    problemowe kwestie myślałem wykorzystać w tematyce grupy.


    Pozdrawiam.







  • 9. Data: 2014-05-30 21:08:35
    Temat: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2014, Max wrote:

    >> On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:
    >>
    >>> Użytkownik "Max" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >>> Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć
    >>> wypowiedzenie
    >>> umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać?
    >
    > Sprzedawca chce pracować w jednej firmie, a nie w trzech. Już rozumiesz?

    W sprawie formalnej, z mojego p. widzenia takie postawienie sprawy
    mogłoby wręcz ... pogrążyć pracownika.
    Na 99% z umowy nie wynika, że sprzedawca nie może świadczyć pracy
    o którą się umówił *na rzecz* swojego pracodawcy, ale *na potrzeby*
    innego podmiotu.
    Inaczej mówięc, spodziewałbym się, że jeśli przy tej samej ladzie
    zostałbyś zmuszony żeby sprzedawać zarówno sprzęt ART swojego
    pracodawcy jak i sprzęt RTV "firmy trzeciej" z którą ów pracodawca
    zawarł umowę (że w jego sklepie będzie sprzedawany taki towar),
    to nie podskoczysz.
    IMO to właśnie w poprzednim poście lepiej wyłożyłeś możliwy punkt
    zaczepienia: jeśli mowa była o określonym asortymencie, do tego
    *towarów*, a potem są zupełnie inne *usługi*, to IMO zmiana zakresu
    obowiązków jak najbardziej wchodzi w rachubę.

    [...]
    >> Pytającemu chodzi chyba o to, że w związku ze zmianą zakresu obowiązków,
    >> faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
    >> Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wypełnienie polecenia pracodawcy",
    >> a o stan permanentny, wykraczający poza pierwotną umowę (o ile dobrze
    >> zrozumiałem).
    >> Jakby miało dojść do rozwiązania umowy, liczyłby pewnie na bonus związany
    >> z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).
    >
    >
    > Brawo. Dokładnie to miałem na myśli. Czy umowa o pracę musi regulować
    > każdorazowo czynności, które leżą w jego obowiązku?

    No nie bardzi "każdorazowo".
    Właśnie ramowo - np. sprzedaż sprzętu komputerowego i AGD.
    Ale jak umowa obejmuje "sprzedaż wszelkich towarów i usług
    świadczonych przez sklep", to raczej trudno będzie ją ugryźć.

    pzdr, Gotfryd


  • 10. Data: 2014-05-30 22:02:47
    Temat: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-05-30 20:42, Max pisze:

    >> Jak dla mnie, praca przy sprzedaży abonamentu satelitarnego niczym się
    >> nie różni od pracy przy sprzedaży abonamentu telefonicznego.
    >
    > Niczym to dość spore nadużycie :) Praca dla CP i Plus bowiem opiera się
    > na 4 systemach. Poza aspektami prawnymi jest do ogarnięcia ogromna
    > wiedza, którą trzeba rozumieć, znać wykluczenia i potrafić przekazać
    > niezbyt rozgarniętym klientom. Nie jest łatwo wszystko na bieżąco
    > ogarnąć, kiedy oferta zmienia się nierzadko.

    Z tego co można wyczytać między wierszami, nająłeś się do pracy, jak CP
    zajmował się wyłacznie TVSat - pewnie ponad 5 lat temu. Pięć lat temu
    np. w sklepach RTV nikt nie wiedział o Blurayach, HD TV, Smart TV, 3D,
    DVB-T i tak dalej, i tak dalej. Uczyć trzeba się w każdej branży - takie
    czasy.
    Gdyby CP zajmował się tylko TVSat, to pewnie by zmniejszył sieć
    sprzedaży o kilkanaście-kilkadziesiąt procent. Zbyt duża konkurencja,
    zbyt małe marże. Tak jak w komórkach każdy operator miał ponad 1000
    punktów sprzedaży, teraz dużo mniej.


    >
    > Temat nadaje się w tej chwili bardziej pod pręgierz. A szkoda,
    > problemowe kwestie myślałem wykorzystać w tematyce grupy.
    >

    To nie jest inna praca, to jest nadal praca sprzedawcy.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1