eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru. › Re: Prawa i obowi?zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us?ug i towaru.
    From: Max <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa i obowi?zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us?ug i towaru.
    Date: Fri, 30 May 2014 01:22:42 +0200

    W dniu 2014-05-29 23:10, Robert Tomasik pisze:

    > Wiesz, ale sprowadzając trochę sprawę do absurdu pracodawca w sklepie
    > warzywnym musiałby na nowo podpisywać umowę po dostawie owoców. Moim
    > zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormować zagadnienie w umowie o
    > pracę, że nie będzie konieczności zmieniania jej przy zmianie
    > sprzedawanego towaru.

    Zagłębiając się w szczegóły już takiego absurdu nie doświadczymy, co
    najwyżej od strony pracownika. Mam tu na myśli przypadek, w którym
    sprzedawca zajmuje się mniej sprzedażą usług, a bardziej w dalszym jej
    etapie obsługą posprzedażową - przyjęcie na serwis sprzedanego sprzętu,
    udostępnianie informacji dot. płatności i pomoc w dokonywaniu
    zobowiązań, a także przyjmowaniem pisemnych rezygnacji.

    Do czego dążę - można w sklepie sprzedać kurze jaja, spod lady wyciągnąć
    patelnię i kartusz z palnikiem, po czym zrobić klientowi jajecznicę,
    omawiając dokładnie co i jak. Można także wykorzystać wolną przestrzeń
    na głowie pracownika, aby coś jeszcze postawić :) Absurd tak samo.

    Niektóre z firm sobie dobrze z tym radzą - mają osobno zatrudnionych
    sprzedawców sprzętu i ubezpieczeń. Sprzedawca w piekarni może być
    piekarzem, przyniesie to z pewnością wiele oszczędności kosztem dość
    sporego wytężenia zawodowego.

    Zna może ktoś z Was jakieś przykłady rozpraw sądowych w takich
    sytuacjach? Ciekawy jestem orzeczenia sądów w tych sprawach.

    Pozdrawiam!