eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru. › Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.c
    om!feeder01.blueworldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-
    media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.co
    m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 30 May 2014 21:08:35 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    In-Reply-To: <lm7ra0$ovl$1@node1.news.atman.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1405302102320.152@quad>
    References: <b...@g...com>
    <5386c304$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1405291734380.3180@quad>
    <lm7ra0$ovl$1@node1.news.atman.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 45
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1401480351 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2231 83.15.167.123:64514
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3085
    X-Received-Body-CRC: 1855252048
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:739049
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 29 May 2014, Max wrote:

    >> On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:
    >>
    >>> Użytkownik "Max" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >>> Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć
    >>> wypowiedzenie
    >>> umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać?
    >
    > Sprzedawca chce pracować w jednej firmie, a nie w trzech. Już rozumiesz?

    W sprawie formalnej, z mojego p. widzenia takie postawienie sprawy
    mogłoby wręcz ... pogrążyć pracownika.
    Na 99% z umowy nie wynika, że sprzedawca nie może świadczyć pracy
    o którą się umówił *na rzecz* swojego pracodawcy, ale *na potrzeby*
    innego podmiotu.
    Inaczej mówięc, spodziewałbym się, że jeśli przy tej samej ladzie
    zostałbyś zmuszony żeby sprzedawać zarówno sprzęt ART swojego
    pracodawcy jak i sprzęt RTV "firmy trzeciej" z którą ów pracodawca
    zawarł umowę (że w jego sklepie będzie sprzedawany taki towar),
    to nie podskoczysz.
    IMO to właśnie w poprzednim poście lepiej wyłożyłeś możliwy punkt
    zaczepienia: jeśli mowa była o określonym asortymencie, do tego
    *towarów*, a potem są zupełnie inne *usługi*, to IMO zmiana zakresu
    obowiązków jak najbardziej wchodzi w rachubę.

    [...]
    >> Pytającemu chodzi chyba o to, że w związku ze zmianą zakresu obowiązków,
    >> faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
    >> Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wypełnienie polecenia pracodawcy",
    >> a o stan permanentny, wykraczający poza pierwotną umowę (o ile dobrze
    >> zrozumiałem).
    >> Jakby miało dojść do rozwiązania umowy, liczyłby pewnie na bonus związany
    >> z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).
    >
    >
    > Brawo. Dokładnie to miałem na myśli. Czy umowa o pracę musi regulować
    > każdorazowo czynności, które leżą w jego obowiązku?

    No nie bardzi "każdorazowo".
    Właśnie ramowo - np. sprzedaż sprzętu komputerowego i AGD.
    Ale jak umowa obejmuje "sprzedaż wszelkich towarów i usług
    świadczonych przez sklep", to raczej trudno będzie ją ugryźć.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.05.14 22:41 Max

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1