  • 1. Data: 2004-12-13 11:29:28
    Temat: Prawa do uzywania zdjecia - pytanie
    Od: Piotr Szalach <s...@p...pl>

    Witam

    Mam nastepujace pytanie.

    Jest zdjęcia. Do używania których mam zgodę jego właściciela (nawet w
    proj. komercyjnych). Zdjęcia przedstawiaja samoloty. Problem jest
    następujący.
    Zgode na użycie od autora mam. Ale... zdjecia jak wspomnialem
    przedstawiają samoloty... różnych linii lotniczych. Czy jeżeli użyje
    tych zdjęć w programie/grze/itp naruszę prawo? Chodzi mi o zgodę lini
    lotniczych na rozpowszechnianie ich znaków firmowych/logo oraz nazw.

    Cel użycia zdjecia to przedstawienie konkretnego modelu samolotu np:
    Boeing 747 czy Aibus A340 a nie konkretnych linii lotniczych.

    Nie wiem czy dobrze sprecyzowalem zapytanie. :(
    Z góry dziękuje za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Piotr Szałach

  • 2. Data: 2004-12-13 12:00:28
    Temat: Re: Prawa do uzywania zdjecia - pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Szalach" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem w takim wypadku logo firmy będzie jakimś tam szczegółem całości
    i właściciel znaku pretensji rościć sobie nie może.

  • 3. Data: 2004-12-13 13:32:36
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > Boeing 747 czy Aibus A340 a nie konkretnych linii lotniczych.
    >
    > Nie wiem czy dobrze sprecyzowalem zapytanie. :(

    Masz prawo wykorzystać zdjęcia.
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2004-12-13 16:15:44
    Od: "Vee-TEC" <c...@p...onet.pl>

    A co w sytuacji podobnej (zgoda autora na dowolne wykorzystanie), ale na
    zdjeciu sa przedstawieni ludzie? Jak wyglada sprawa w tym przypadku?
    Wprawdzie domyslam sie, ze autore zdjecia ponosi ew. konsekwencje, ale
    pewien nie jestem.

    Dziekuje