  • 1. Data: 2004-08-27 15:32:05
    Temat: Prawa autorskie do plakatu
    Od: "Kuba" <A...@o...plANTYSPAM>

    Witam,

    prosze o opinie/porade w ponizszej sprawie.
    W zeszlym roku przygotowywalem materialy dla
    pewnej corocznej imprezy (m.in. okladka ksiazki,
    notesu, program imprezy, folder + plakat). Nie bylo
    spisywanej zadnej umowy, wszystko ustnie na
    zasadzie 'zrobcie projekt, pokazcie nam probny
    wydruk i dostarczcie finalna wersje do drukarni'.
    Po wszystkim zostala wystawiona faktura z pozycja
    'Projekt graficzny materialow'.
    W tym roku organizatorzy zlecili podobny zakres
    innemu grafikowi i prosza nas o plik zrodlowy
    plakatu, ktory mialby byc jednym z elementow
    okladki nowego folderu o tej imprezie.
    I tu mam pytanie, czy maja prawo ode mnie zadac pliku
    zrodlowego w Corelu, czy mam prawo zadac od nich
    jakis pieniedzy za wykorzystanie tego plakatu
    w tegorocznej edycji materialow graficznych? itp.

    Za podpowiedzi z gory dziekuje,
    zalezy mi na czasie bo sprawa jest dosc pilna,

    Pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2004-08-27 19:37:46
    Temat: Re: Prawa autorskie do plakatu
    Od: "caros" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba" <A...@o...plANTYSPAM> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Ja uwazam, ze nie.. a jak byla wystawiona faktura?
    Mogles wykonac matryce, ale nie koniecznie sprzedac do niej prawa autorskie.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-08-28 10:31:21
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Kuba" <A...@o...plANTYSPAM> napisał w wiadomości
    > 'Projekt graficzny materialow'.

    Więc pliki powinni dostac razem z faktura, skoro wyraznie z niej wynika, ze
    zaplacili za PROJEKT a nie np. za wydruk.

    A.

  • 4. Data: 2004-08-29 13:40:21
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 28 Aug 2004 12:31:21 +0200, "Ali Gator"
    <a...@p...fm> wrote:

    >Więc pliki powinni dostac razem z faktura, skoro wyraznie z niej wynika, ze
    >zaplacili za PROJEKT a nie np. za wydruk.
    Czy wg Ciebie projekt musi byc w formie elektronicznej?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2004-08-30 07:51:12
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    > Czy wg Ciebie projekt musi byc w formie elektronicznej?

    Projekt jest rodzajem wzorca. Gdyby zawieral tylko kilka kolorow (np.
    projekt kartonu) wystarczylby pewnie probny wydruk z zaznaczonymi numerami
    barw. Ale jesli jest czyms bardziej skomplikowanym, to tylko plik zrodlowy
    staje sie projektem nie zawierajacym zadnych przeklaman.

    A.