  • 1. Data: 2005-07-16 00:07:37
    Temat: Pomocy! Jak zameldować się bez zgody właściciela?
    Od: "Tadek" <t...@f...com>

    Bardzo proszę o pomoc.
    Kiedyś byłem zameldowany u rodziców.
    Teraz jestem już stamtąd wymeldowany i nie mam stałego adresu zameldowania.
    Mieszkam w mieszkaniu, które wynająłem (mam umowę najmu).
    Chcę się w nim zameldować na pobyt stały, ale właściciel mieszkania
    się nie zgadza (nie chce prowadzić ze mną dyskusji dlaczego).
    Na podstawie jakich przepisów mogę wystąpić do Urzędu Miasta,
    żeby zameldowali mnie bez oświadczenia właściciela, że faktycznie
    tam mieszkam?
    Mogą przyjść i sprawdzić, nie ma sprawy, tylko jaką podać podstawę prawną,
    bo telefonicznie powiedzieli mi, że nie da rady.

  • 2. Data: 2005-07-16 00:08:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tadek wrote:
    > Bardzo proszę o pomoc.
    > Kiedyś byłem zameldowany u rodziców.
    > Teraz jestem już stamtąd wymeldowany i nie mam stałego adresu zameldowania.
    > Mieszkam w mieszkaniu, które wynająłem (mam umowę najmu).

    Idziesz z tą umową do urzędu i się meldujesz. W czym problem?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-07-16 00:34:55
    Od: "Tadek" <t...@f...com>

    > Idziesz z tą umową do urzędu i się meldujesz. W czym problem?

    W urzędzie twierdzą, że tylko przez bardzo krótki czas była taka możliwość,
    żeby się zameldować samemu, bez właściciela i że teraz to już wycofali i
    musi przyjść ze mną właściciel. I nie chcą słuchać moich argumentów.

  • 4. Data: 2005-07-16 00:48:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tadek wrote:

> [...]
    > możliwość, żeby się zameldować samemu, bez właściciela i że teraz to już
    > wycofali i musi przyjść ze mną właściciel. I nie chcą słuchać moich

    Pieprzą głupoty. Trzeba tylko wykadać się tytułem prawnym do lokalu -
    np. umową najmu.

    Zrób awanturę i zażądaj odmowy na piśmie. A potem idź z tym do naczelnika.

  • 5. Data: 2005-07-16 08:21:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pieprzą głupoty. Trzeba tylko wykadać się tytułem prawnym do lokalu -
    > np. umową najmu.

    I jak juz sie zameldujesz to spodziewaj sie ze wlasciciel mieszkania
    czym predzej, wypowie umowe.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-07-16 10:51:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tadek" <t...@f...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > żeby się zameldować samemu, bez właściciela i że teraz to już wycofali
    > musi przyjść ze mną właściciel. I nie chcą słuchać moich argumentów.

    Złóż wniosek o zameldowanie i wyjaśnij pani, że zgodnie z kpa odmowa
    wymaga wydania decyzji pisemnej z uzasadnieniem, od której się odwołasz.
    Zobaczysz, ze to czyni cuda.

  • 7. Data: 2005-07-16 14:13:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > I jak juz sie zameldujesz to spodziewaj sie ze wlasciciel mieszkania
    > czym predzej, wypowie umowe.

    Myślisz, że właściciel mieszkania waruje w urzędzie gminy i pilnuje
    zmian w rejestrach?

    "Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal" ;)

  • 8. Data: 2005-07-16 14:50:37
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> naskrobał/a w

    > Myślisz, że właściciel mieszkania waruje w urzędzie gminy i pilnuje
    > zmian w rejestrach?

    Może właściciel jest naczelnikiem? :)

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Wspieraj fundacje: "Podaruj wampirom slonce".

  • 9. Data: 2005-07-16 20:02:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Złóż wniosek o zameldowanie i wyjaśnij pani, że zgodnie z kpa odmowa
    > wymaga wydania decyzji pisemnej z uzasadnieniem, od której się odwołasz.
    > Zobaczysz, ze to czyni cuda.

    Dokładnie.
    Złóż wniosek i zarządaj potwierdzenia na piśmie.
    Po czym jak ci pani powie, że nadal nie, to zrób w tył zwrot i powiedz
    jej, że czekasz na pisemną odpowiedź z uzasadnieniem.

    Już to przerabiałem. Zameldowali bez mrugnięcia okiem.

  • 10. Data: 2005-07-18 14:43:29
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Może właściciel jest naczelnikiem? :)

    Dowie się w momencie zapłaty czynszu. Bo nie sądzę, żeby tam rozliczano wodę z
    metra kwadratowego mieszkania...

    pozdrawiam

    Czapla