  • 11. Data: 2004-01-12 20:41:26
    Temat: Re: Pranie pieniędzy a składki ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, Jan Michalak wrote:
    [...]
    >+ Czy to oznacza, że Zus i podatek np. VAT mogę wpłacać z konta osobistego?

    Z dyskusji na .podatki wynikło że nie ma przeciwwskazań.
    DO ZUSu było kilka komentarzy prasowych w tym samym tonie ("można
    płacić"), a do VATu jest proste pytanie: a weź formularz deklaracji
    VAT (VAT-R czy jak mu tam) i sprawdź *kto* jest podatnikiem !
    Hint: jeśli jesteś podatnikiem VAT z tytułu np. najmu (ale
    najmu lokalu NIE będącego częscią DG), to czy możesz prowadzic
    i chcieć zwolnienia z VAT ?

    Oczywiście mowa o 1-os. DG, a nie np. S.C.: przy S.C. ZUS społeczny
    "ustala się w umowie" kto płaci (spółka czy wspólnicy), podatek
    dochodowy można płacić skąd się chce (ale "każdy za siebie wg. własnego
    PITa"), ale już podatnikiem VAT jest *spółka* (ma własny NIP ! - i on
    jest zarejestrowany "do VAT") co IMHO określa skąd wolno płacić :)
    Inna sprawa że w internetowym [reklama cenzurowana] przelewy na
    ZUS i podatki są za darmo z konta *gospodarczego* właśnie !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)