  • 1. Data: 2005-02-15 18:59:33
    Temat: Oszust - jak odzyskać wpłatę?
    Od: "orlik" <s...@o...pl>

    A.Grodecki -ogłaszający się na stronie http://www.modeltronik.com miał za
    wpłacone w grudniu 365zł przysłać mi ładowarkę,do tej pory nie mam ani
    ładowarki ani pieniędzy ,które podobno
    wysłał tylko nie wie kiedy.
    Gdzie i do kogo się zwrócić aby odzyskać pieniądze.?

    Roman.

  • 2. Data: 2005-02-15 20:27:09
    Temat: Re: Oszust - jak odzyskać wpłatę?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "orlik" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ładowarki ani pieniędzy ,które podobno
    > wysłał tylko nie wie kiedy.
    > Gdzie i do kogo się zwrócić aby odzyskać pieniądze.?

    Skoro mu zapłaciłeś, a on nie przesłał towaru, to zostaje Ci go pozwać do
    sądu. Jeśli gość konfabuluje, no to można ewentualnie nabrać podejrzeń, że z
    góry nie miał zamiaru wysłać i złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Jeśli
    nawet nie doprowadzi to do skazania, to pomóc w odzyskaniu pieniędzy lub
    sprzętu może z pewnością. Ale publicznie gościa nie należało nazywać z
    imienia nazwiska oszustem. Bo facet wyśle teraz tę ładowarkę albo znajdzie
    kwit wysłania, a następnie wytoczy Ci proces cywilny, który najpewniej
    wygra. A jego straty spowodowane utratą zaufania klientów mogą być spore.
    Pomyślałeś o tym?

  • 3. Data: 2005-02-15 20:33:25
    Od: "marik" <k...@p...com>

> [...]
    > ładowarki ani pieniędzy ,które podobno
    > wysłał tylko nie wie kiedy.
    > Gdzie i do kogo się zwrócić aby odzyskać pieniądze.?

    Wydrukuj sobie emaile 'z pełnymi' nagłówkami,
    dokladnie z datami opisz cale zdarzenie
    - skseruj dowod wplaty na konto.

    Zglos na Polcji popelnienie przestepstwa wyłudzenia
    i zazadaj zabezpieczenia rachunku bankowego
    jakim posluguje sie przedsiebiorca (o ile jest cos na nim).

    Zglos do Inspekcji Handlowej, ze Andrzej Grodecki
    (jezeli to nie jest fikcyjne nazwisko)
    na swojej stronie nie zamiescil firmy, NIPu i adresu
    przedsiebiorcy, a takze nie zamiescil informacji
    o prawie do odstapienia od umowy w terminie 10 dni
    ( i innych wynikających z art 9 pkt 1 ustawy
    z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.)

    Z tego co widze facet zwija interes, wiec raczej
    juz kasy nie zobaczysz.

    marik

  • 4. Data: 2005-02-16 20:07:33
    Temat: Re: Re: Oszust - jak odzyskać wpłatę?
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Tue, 15 Feb 2005 21:27:09 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > kwit wysłania, a następnie wytoczy Ci proces cywilny, który najpewniej
    > wygra. A jego straty spowodowane utratą zaufania klientów mogą być
    Tak z ciekawosci: czy przedstawienie faktow typu: wplacilem tyle i tyle
    temu to a temu gosciowi i tego to a tego nie mam az do dnia: data jest juz
    faktycznie nazwaniem oszustem i gosc ma szanse wygrac proces? Zakladamy
    oczywiscie ze to sa _fakty_.
    pozdrawiam
    --
    JFK
    kontakt ze mna:

  • 5. Data: 2005-02-16 22:56:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > faktycznie nazwaniem oszustem i gosc ma szanse wygrac proces? Zakladamy

    To może przeczytaj tytuł swojego posta.